ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η μεγάλη αποκάλυψη για Paulson και Πειραιώς, ποιοι ισχυροί μπαίνουν στην Qualco, πώς o Τάκη βούλιαξε την Speedex, πώς ο Κούτρας έσφαξε τα “γουρουνάκια” της Δομικής, η νέα κίνηση του εφοπλιστή Γιαλόζογλου και το lunch της Χριστιάννας B.
Περίεργες αποφάσεις και επιλογές της διοίκησης της ΕΥΔΑΠ και του διευθύνοντος συμβούλου, απειλούν να τινάξουν στον αέρα ένα από τα σημαντικότερα έργα για την Αττική.
Ο λόγος για την κατασκευή του Κέντρου Επεξεργασίας Λυμάτων (ΚΕΛ) Δήμων Ραφήνας – Πικερμίου και Σπάτων – Αρτέμιδας, προϋπολογισμού 110 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για ένα έργο που είναι απολύτως απαραίτητο για χιλιάδες οικογένειες στην Ανατολική Αττική και το οποίο πρέπει να υλοποιηθεί το συντομότερο.
Κι όμως, κινδυνεύει να πάει στις ελληνικές καλένδες, ουσιαστικά να καθυστερήσει δραματικά, λόγω συνεχόμενων προσφυγών που θα προκύψουν από την λανθασμένη προσέγγιση της διοίκησης του Χάρη Σαχίνη.
Η ιστορία έχει πολύ μυστήριο και γεννώνται πολλά ερωτηματικά ως προς τις επιλογές του διευθύνοντος συμβούλου της ΕΥΔΑΠ.
Συγκεκριμένα, ο μεγάλος διαγωνισμός για το ΚΕΛ στην Ανατολική Αττική, φαίνεται να οδεύει προς την ολοκλήρωσή του, μετά την ανακοίνωση της εταιρείας ότι δύο κοινοπραξίες προκρίθηκαν από τη διαδικασία που κράτησε… 2 χρόνια.
Συγκεκριμένα, οι «ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ – ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ – ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ AQUA» και «ΓΚΟΛΙΟΠΟΥΛΟΣ Α.Τ.Ε. – ΕΡΓΟΤΕΜ ΑΤΕΒΕ» προκρίθηκαν στην επόμενη φάση του διαγωνισμού.
Αλλα τρία σχήματα κόπηκαν και δεν μπορούν να καταθέσουν προσφορά. Και κόπηκαν με διάφορες δικαιολογίες που χρήζουν απαντήσεων από την πλευρά της ΕΥΔΑΠ.
Οι κοινοπραξίες «ΑΚΤΩΡ – ΑΒΑΞ – ΗΛΕΚΤΩΡ», «INTRAKAT – ENVITEC» και «ΤΕΡΝΑ – THALIS – ΗΛΙΟΧΩΡΑ» αποκλείστηκαν από τη συνέχεια.
Και προσέξτε: Τρεις από τέσσερις εταιρείες ανήκουν στην 7η τάξη, είναι δηλαδή από τις μεγαλύτερες εταιρείες και έχουν όλα τα εχέγγυα να ολοκληρώσουν ένα πολυεπίπεδο έργο.
Το ακόμη πιο μυστηριώδες είναι οι λόγοι που κόπηκε η ΑΚΤΩΡ και η INTRAKAT. Σύμφωνα με τις αποφάσεις που έλαβε ο Χάρης Σαχίνης και οι σύμβουλοί του, υπάρχει αλλοίωση του ανταγωνισμού διότι η INTRAKAT πριν από μήνες εξαγόρασε την ΑΚΤΩΡ.
Μόνο που πριν από δύο χρόνια που κατατέθηκαν οι προσφορές για τον διαγωνισμό, δηλαδή το 2023, οι δύο παραπάνω εταιρείες δεν είχαν καμιά σχέση μεταξύ τους, ήταν μάλιστα και αντίπαλοι για το έργο του ΚΕΛ.
Δηλαδή ο κ. Σαχίνης «κόβει» δυο από τις μεγαλύτερες εταιρείες γιατί η εξαγορά έγινε… πολύ μετά την κατάθεση των προσφορών.
Καθυστέρηση της αξιολόγησης
Πηγές στην αγορά επισημαίνουν ότι είναι τουλάχιστον περίεργη η μεγάλη καθυστέρηση, πάνω από ένα χρόνο, της αξιολόγησης των προσφορών. Και τη συνδέουν με φήμες ότι κάποιοι εντός της ΕΥΔΑΠ επιδίωξαν να γίνει αυτό προκειμένου να κοπούν τελικά η INTRAKAT και η ΑΚΤΩΡ που τώρα είναι ένας ενιαίος όμιλος, η AKTOR GROUP.
Και βεβαίως να προκριθούν συγκεκριμένα σχήματα.
Είναι δε τουλάχιστον παράδοξο να κόβονται στον διαγωνισμό, μαζί με τις παραπάνω εταιρείες και ισχυροί κατασκευαστικοί όμιλοι όπως η ΤΕΡΝΑ και η ΑΒΑΞ.
Ωστόσο, η συνέχεια αναμένεται να είναι πιο ενδιαφέρουσα καθώς οι «κομμένες» εταιρείες ετοιμάζονται για Προδικαστικές Προσφυγές, όπως έχουν δικαίωμα να πράξουν.
Αυτό σημαίνει νέες μεγάλες καθυστερήσεις στο έργο, το οποίο είναι απολύτως απαραίτητο για την βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων. Ειδικά αν σκεφτεί κανείς και ότι η διάρκεια κατασκευής ορίστηκε σε 114 μήνες…
Υπενθυμίζεται ότι η συγκεκριμένη εργολαβία περιλαμβάνει την κατασκευή του ΚΕΛ Ραφήνας – Πικερμίου και Σπάτων – Αρτέμιδας, του υποθαλάσσιου τμήματος του αγωγού διάθεσης εκροών και του Κέντρου Περιβαλλοντικής Ευαισθητοποίησης και Ενημέρωσης (ΚΠΕΕ) συμπεριλαμβανομένου του περιβάλλοντος χώρου. Τοποθεσία εκτέλεσης της εργολαβίας είναι ο Δήμος Σπάτων – Αρτέμιδος, θέση Πλατύ Χωράφι για το ΚΕΛ και θέση Ακρωτήριο Βελάνι για τον υποθαλάσσιο αγωγό διάθεσης επεξεργασμένων λυμάτων.
Το εν λόγω έργο είναι προφανώς σημαντικό για την ανατολική Αττική, ενώ ο ανάδοχος που θα επιλεγεί εκτός από την κατασκευή του θα αναλάβει τη λειτουργία και συντήρηση του ΚΕΛ και του ΚΠΕΕ για λογαριασμό της ΕΥΔΑΠ.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Autohellas: Με το βλέμμα στο α΄ εξάμηνο και τιμή στόχο στα 16,02 ευρώ ανά μετοχή
- Το στυλ αγγίζει το νερό: Η Kith και η Cigarette Racing επαναπροσδιορίζουν την ταχύτητα εν πλω
- Νίκος Ρασσιάς (RAFARM): Το κυνήγι της επιτυχίας και η διαδρομή από το Γεωργίτσι με «όπλο» την εντιμότητα – Η βιογραφία του
- Μάχη στα 4play πακέτα – Τι δίνουν Cosmote Telekom – Nova – Vodafone
