• Business

    ΕΡΓΟΣΕ: Ξεκινά την επόμενη εβδομάδα ο ανταγωνιστικός διάλογος για τα έργα 4,5 δισ. ευρώ – Πότε θα βγουν οι πρώτοι ανάδοχοι

    ΕΡΓΟΣΕ

    Ο Πρόεδρος του Δ.Σ. και Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστος Βίνης


    Στα τέλη της επόμενης εβδομάδας θα ξεκινήσει ο ανταγωνιστικός διάλογος μεταξύ της ΕΡΓΟΣΕ και των τριών μνηστήρων για το μεγάλο πακέτο σιδηροδρομικών έργων αξίας 4,5 δισ. ευρώ σύμφωνα με πληροφορίες.

    Εκτιμάται, δε, πως κατά το Α’ Τρίμηνο του 2023 θα η διαδικασία δημοπράτησης θα βρίσκεται πολύ κοντά στην ολοκλήρωσή της, ενώ μέχρι τον Μάρτιο θα έχουν ανακηρυχθεί οι ανάδοχοι για τα πρώτα έργα.

    Υπενθυμίζεται πως η ΕΡΓΟΣΕ έχει προκηρύξει έξι διαγωνισμούς για τις διασυνδέσεις των εθνικών λιμένων με το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας και στους οποίους συμμετέχουν μεγάλοι ελληνικοί και διεθνείς Όμιλοι, όπως οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ, ΑΒΑΞ, Intrakat, Mytilineos, Alstom και Siemens

    Πηγές με πολύ καλή γνώση της διαδικασίας επισημαίνουν στο mononews.gr πως η διαγωνιστική διαδικασία βρίσκεται σε καλό δρόμο, ενώ το χρονοδιάγραμμα που έχει ανακοινώσει ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστος Βίνης, τηρείται στο ακέραιο και δεν υπάρχει στον ορίζοντα πιθανότητα για καθυστερήσεις.

    Όσον αφορά τους project managers, οι ίδιες πηγές τονίζουν πως το Υπουργείο Υποδομών επιδιώκει να προκηρυχθούν οι σχετικοί διαγωνισμοί το συντομότερο δυνατόν και η αξία τους εκτιμάται στα 200 εκατ. ευρώ.  Όπως έχει ήδη γράψει το mononews το Υπουργείο Υποδομών προχώρησε στην επιλογή των Συμβούλων, οι οποίοι σε συνεργασία με τον μελετητή, θα συνεισφέρουν στην εκπόνηση των τευχών δημοπράτησης με στόχο την επιτάχυνση του ανταγωνιστικού διαλόγου.

    Τα ορόσημα του διαγωνισμού

    Να υπενθυμίσουμε πως στα μέσα του προηγούμενου μήνα ολοκληρώθηκε η Α΄ Φάση και των έξι διαγωνισμών. Αυτό σημαίνει πως κλείδωσαν και επίσημα, τα σχήματα που θα διεκδικήσουν τις έξι συμβάσεις.  Επιπλέον, προκηρύχθηκε μόλις χθες ο διαγωνισμός για τον τεχνικό σύμβουλο αξίας 7,2 εκατ. ευρώ που θα υποστηρίξει την ΕΡΓΟΣΕ σε όλη τη διάρκεια της διαγωνιστικής διαδικασίας.

    Πλέον με την εκκίνηση του ανταγωνιστικού διαλόγου τα έξι σχήματα θα προχωρήσουν σε εκτενείςς διαλόγους με την ΕΡΓΟΣΕ, ενώ θα τους δοθούν και οι προμελέτες για τα υπό δημοπράτηση έργα Από εκεί και έπειτα θα χρειαστεί να περάσει ένα διάστημα από τρεις έως και έξι μήνες, ώστε να καταλήξει η ΕΡΓΟΣΕ μαζί με τον τεχνικό σύμβουλο και τα σχήματα στις βέλτιστες μελέτες, οι οποίες θα δημοπρατηθούν.

    Σε αυτό το σημείο θα έχει ήδη ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός για τους project managers, οι οποίοι θα στηρίξουν στη σωστή εφαρμογή των συμβάσεων που θα έχουν προκύψει κατά τη διάρκεια του ανταγωνιστικού διαλόγου.

    Το επόμενο βήμα είναι η υποβολή των δεσμευτικών προσφορών από τα ενδιαφερόμενα σχήματα, η ανάδειξη των μειοδοτών, η ανακήρυξη των αναδόχων, η έγκριση των συμβάσεων από το Ελεγκτικό Συνέδριο και εν συνεχεία η έγκριση της Βουλής, ώστε να υπογραφούν εν τέλει όλες οι συμβάσεις.

    Οι μνηστήρες και τα έργα

    Πρόκειται για τα έργα που αφορούν τη διασύνδεση έξι λιμένων με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο. Μέσω του project αυτού θα αναβαθμιστεί ο ρόλος της χώρας μας ως διαμετακομιστικού κόμβου εμπορευμάτων και φορτίων (Logistics). Επιπλέον, όπως έχουν ήδη αναφέρει ο Υπουργός Υποδομών, Κώστας Αχ. Καραμανλής και ο Υφυπουργός Γιώργος Καραγιάννης, η Ελλάδα θα πρωταγωνιστήσει στις συνδυασμένες μεταφορές στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.

    Σχετικά με τους μνηστήρες τους έχουν δημιουργηθεί οι εξής συμμαχίες:

    •  ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ -Intrakat-Siemens,
    • Ελλάκτωρ – Mytilineos
    • ΑΒΑΞ – Alstom

    Όσον αφορά τα υπό δημοπράτηση έργα αυτά είναι:

    • Διπλή σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο – Πάτρα στο τμήμα Ρίο – Νέος Λιμένας Πατρών, συνολικής αξίας 591 εκατ. Ευρώ
    • Προαστιακή σιδηροδρομική γραμμή στο τμήμα από τον κόμβο Κορωπίου έως το Λαύριο και τον λιμένα Λαυρίου αξίας 534 εκατ. ευρώ
    • Προαστιακή σιδηροδρομικής γραμμή για τη σύνδεση Ραφήνας και λιμένα Ραφήνας με το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο 430 εκατ. ευρώ
    • Διασύνδεση του λιμένα Θεσσαλονίκης με την Ξάνθη 2,3 δισ. ευρώ
    • Σιδηροδρομική γραμμή Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο 1,45 δισ. ευρώ
    • Σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου προβλήτα λιμένα Θεσσαλονίκης και κατασκευή προαστιακού Δυτικής Θεσσαλονίκης 77,1 εκατ. ευρώ

    Διαβάστε επίσης

    ΕΡΓΟΣΕ: Ξεκινά ο διαγωνισμός για συμβούλους για το mega project των €4,5 δισ.

    Υπουργείο Υποδομών: Προσπάθεια για την υποβολή των οικονομικών προσφορών νωρίτερα από το αναμενόμενο για τα έργα 4 δισ. της ΕΡΓΟΣΕ που διεκδικούν οι μεγάλοι κατασκευαστές

    ΕΡΓΟΣΕ: Ολοκληρώθηκε η πρώτη φάση των έξι διαγωνισμών για τα κομβικά έργα των 4 δισ. ευρώ



    ΣΧΟΛΙΑ