• Business

    Επιτροπή Ανταγωνισμού-κατασκευαστικές: Ο μεγάλος συμβιβασμός

    Δημήτρης Κυριτσάκης, πρόεδρος της Επιτροπής Ανταγωνισμού


    Συμβιβασμό για το μείζον ζήτημα των επίμαχων διαγωνισμών δημοσίων έργων στα οποία φαίνεται να έχει δραστηριοποιηθεί ένα μεγάλο καρτέλ κατασκευαστικών εταιρειών αναζητούν οι εμπλεκόμενες κατασκευαστικές και η Επιτροπή Ανταγωνισμού, με τις πρώτες συζητήσεις μάλιστα να έχουν ήδη ξεκινήσει.

    Σύμφωνα με πληροφορίες, πάνω από 40 είναι οι εμπλεκόμενες εταιρείες που έχουν προσφύγει στη διαδικασία Διευθέτησης Διαφορών, με βάση την οποία οι επιχειρήσεις που παραδέχονται τη συμμετοχή τους σε καρτέλ τυγχάνουν ευνοϊκής μεταχείρισης και υπό προϋποθέσεις το πρόστιμο που τους επιβάλλεται μειώνεται κατά 15%, αν και οι κατασκευαστικές εταιρείες ελπίζουν ότι θα μπορέσουν να διαπραγματευτούν ένας συμβιβασμό με την Επιτροπή Ανταγωνισμού που θα τους αποφέρει κάτι παραπάνω από αυτήν την έκπτωση, ώστε να διασφαλιστεί η βιωσιμότητα των εταιρειών και να μην τεθεί σε κίνδυνο η έγκαιρη ολοκλήρωση μεγάλων έργων που έχουν αναλάβει.

    Το θέμα είναι όμως τι στάση θα κρατήσει η Επιτροπή Ανταγωνισμού, καθώς όσο καλή διάθεση και αν υπάρχει, ο κίνδυνος να ζητηθούν πίσω κοινοτικά κονδύλια που κατευθύνθηκαν σε «ύποπτους» διαγωνισμούς όπου φέρονται να δρούσαν καρτέλ του κατασκευαστικού κλάδου περιορίζει πολύ τις δυνατότητες επιείκειας. Υπάρχουν άλλωστε σχετικές διαρροές από την Κομισιόν που έχουν δει το φως της δημοσιότητας, επομένως το ενδεχόμενο αυτό κάθε άλλο παρά απίθανο είναι.

    Υπενθυμίζεται ότι στις αρχές Μαΐου η Επιτροπή Ανταγωνισμού είχε ανακοινώσει ότι ολοκλήρωσε την εισήγησή της στους ομίλους ΕΛΛΑΚΤΩΡ, J&P ΑΒΑΞ, ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ, ΑΕΓΕΚ, ΤΕΧΝΙΚΗ ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ και INTRACOM που συμμετείχαν σε καρτελική σύμπραξη, μετά από αυτεπάγγελτη έρευνα της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού που αφορούσε σε διαγωνισμούς δημοσίων έργων, στα οποία συγκαταλέγονταν μεταξύ άλλων, έργα κατασκευής μεγάλων οδικών αξόνων, έργα ΜΕΤΡΟ, Προαστιακού και σιδηροδρομικών γραμμών/ σταθμών, έργα που δημοπρατήθηκαν με το σύστημα της παραχώρησης και έργα μέσω συμπράξεων δημοσίου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ).

    Όπως επισημαίνεται στην εισήγηση, εταιρίες των ομίλων ΕΛΛΑΚΤΩΡ, J&P ΑΒΑΞ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΕΓΕΚ, ΤΕΧΝΙΚΗ ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ και INTRACOM συμμετείχαν, με διαφορετικό χρόνο έναρξης εκάστη, σε καρτελική σύμπραξη για τη χειραγώγηση διαγωνισμών δημόσιων έργων, η οποία διήρκεσε για μακρό χρονικό διάστημα (1989 έως 2016).

    Διαβάστε ακόμα στο mononews.gr:

    http://www.mononews.gr/afti-ine-epidoxi-diachiristes-ton-ellinikon-kokkinon-danion-ola-ta-onomata/74398



    ΣΧΟΛΙΑ