• Business

    Ελλάκτωρ: Αναλαμβάνει επίσημα φράγμα αξίας €100 εκατ. – Ποια άλλα έργα χτυπούν οι υπόλοιποι όμιλοι

    Γεώργιος Περιστέρης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), Henry Holterman (Ελλάκτωρ), Χρήστος Ιωάννου (ΑΒΑΞ), Αλέξανδρος Εξάρχου (Intrakat), Ευάγγελος Μυτιληναίος (Mytilineos)

    Γεώργιος Περιστέρης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), Henry Holterman (Ελλάκτωρ), Χρήστος Ιωάννου (ΑΒΑΞ), Αλέξανδρος Εξάρχου (Intrakat), Ευάγγελος Μυτιληναίος (Mytilineos)


    Ο Όμιλος Ελλάκτωρ μέσω της θυγατρικής του ΑΚΤΩΡ ανέλαβε επίσημα την υλοποίηση φράγματος αρχικής αξίας 103 εκατ. ευρώ που δημοπρατήθηκε από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

    Πρόκειται για το φράγμα Τσικνιά στη Λέσβο που δημοπρατήθηκε στα τέλη του περασμένου Ιανουαρίου και η ΑΚΤΩΡ ήρθε αντιμέτωπη με την Intrakat με τη θυγατρική του ομίλου Ελλάκτωρ να επικρατεί με έκπτωση 1,48% επί του αρχικού κόστους του έργου, ενώ η Intrakat έδωσε έκπτωση 1%.

    Σημειώνεται ότι το εν λόγω έργο δημοπρατήθηκε την ίδια ημέρα με το φράγμα Άρτας-Πρέβεζας-Λευκάδας αξίας 140 εκατ. ευρώ για το οποίο έδωσε μάχη η πλειοψηφία των εγχώριων κατασκευαστικών ομίλων (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ, ΑΒΑΞ και Mytilineos). Στον διαγωνισμό αυτό επικράτησε η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με έκπτωση 2,75% ενώ ακολούθησαν οι Mytilineos (1,9%), ΑΚΤΩΡ (1,5%) και ΑΒΑΞ (1%).

    Τα παραπάνω έργα εντάσσονται σε ένα πακέτο φραγμάτων (Τσικνιάς, Άρτα-Πρέβεζα-Λευκάδα, Κέρκυρα, Μπραμιανός, Αμβρακία και Λουτράκι) που δημοπρατούνται από τις αρχές του 2023 και η συνολική τους αξία ξεπερνάει τα 600 εκατ. ευρώ.

    Το σύνολο των έργων έχει λάβει ευρωπαϊκή χρηματοδότηση, καθώς έχουν ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης.

    Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί εντός του 2026 όσον αφορά τουλάχιστον το κατασκευαστικό τους σκέλος, διότι το Ταμείο Ανάκαμψης θέτει αυστηρά πλαίσια δημοπράτησης και ολοκλήρωσης.

    Προς το παρόν, εφόσον υπογραφούν άμεσα οι συμβάσεις για τα έργα που έχουν δημοπρατηθεί και προκύψουν οι ανάδοχοι για τα υπό δημοπράτηση φράγματα, φαίνεται ότι δεν υπάρχει κίνδυνος απένταξής τους από τα ευρωπαϊκά κονδύλια.

    Όσον αφορά το Φράγμα στην Κέρκυρα, το έργο δημοπρατείται μέσω ΣΔΙΤ και προς το παρόν έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον τα σχήματα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – ΧΡ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ, ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ – ΙΝΤΡΑΚΑΤ – ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ, ενώ στο φράγμα Αμβρακίας ανάδοχος είναι η Intrakat και στο Λουτράκι η ΖΙΤΑΚΑΤ έκανε την έκπληξη με έκπτωση 48%.

    Φράγμα Τσικνιά

    Το προς υπογραφή πλέον έργο αφορά στην κατασκευή ενός  αυτοτελούς και λειτουργικά ανεξάρτητου συστήματος υδροδότησης με πόσιμο νερό της πόλης της Μυτιλήνης και των οικισμών Καλλονής και Αγ. Παρασκευής της νήσου Λέσβου, από το φράγμα Τσικνιά.

    H συνολική διάρκεια του έργου ανέρχεται στους 60 μήνες από την υπογραφή της σχετικής σύμβασης με τους 36 εξ αυτών να αφορούν την κατασκευή και τους υπόλοιπους 24 τη λειτουργία και τη συντήρηση του φράγματος. Αναλυτικότερα, η ΑΚΤΩΡ καλείται να αναλάβει την κατασκευή ενός υδροδοτικού συστήματος με 24.000m3 /ημ. πόσιμου νερού

    Φράγμα Άρτας-Πρέβεζας-Λευκάδας

    Για το εν λόγω έργο αναμένεται να δοθεί το πράσινο φως για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ώστε να ανακηρυχθεί και επίσημα ανάδοχος και να υπογράψει τη σύμβαση.

    Στα του έργου η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ καλείται να κατασκευάσει ένα νέο δίκτυο μεταφοράς πόσιμου νερού για την αντικατάσταση του σημερινού υδραγωγείου. Με αυτό τον τρόπο θα επιτευχθεί η  εξυπηρέτηση των περιοχών στις Περιφερειακές Ενότητες Άρτας, Πρέβεζας, Αιτωλοακαρνανίας και Λευκάδας.

    Η κατασκευαστική διάρκεια του έργου ανέρχεται στα 3μιση έτη από την υπογραφή της σύμβασης. Αυτό σημαίνει ότι αν υπογραφές μεταξύ του Δημοσίου και του Ομίλου πέσουν εντός του τρέχοντος έτους, τότε είναι πιθανό το φράγμα να παραδοθεί μέχρι  τα τέλη του 2026.

    Διαβάστε επίσης:

    Πώς Μυτιληναίος, Εξάρχου, Ιωάννου, Περιστέρης, Χόλτερμαν πυροδοτούν το ράλι στις κατασκευαστικές

    Αττική Οδός: Κοινό μπλοκ ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ και ΑΒΑΞ για τις νέες επεκτάσεις

    Ο «γάμος» Μυτιληναίου – Χόλτερμαν και η μεγάλη μάχη της Κρήτης για τα €1,7 δισ. του ΒΟΑΚ

    ──────────────────

    Εκλογές 2023



    ΣΧΟΛΙΑ