• Business

    Ελλάδα 2.0: Επιδοτούμενο Πρόγραμμα «Ανάπτυξη Ψηφιακών Προϊόντων και Υπηρεσιών»

    • του Γιώργου Καινούργιου

    Γιώργος Καινούργιος, Manager στον τομέα Investment Funding Services της DBC – DIADIKASIA BUSINESS CONSULTING


    Το πρόγραμμα «Ανάπτυξη Ψηφιακών Προϊόντων και Υπηρεσιών» εντάσσεται στη Δράση «Ψηφιακός Μετασχηματισμός MME»  η οποία υλοποιείται στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0 με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

    Σκοπός του Προγράμματος είναι η ενίσχυση της ψηφιακής παραγωγικής ικανότητας στη χώρα με νέα προϊόντα και υπηρεσίες και η ενίσχυση της εξωστρέφειας των Ελληνικών Επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην παραγωγή και διάθεση ψηφιακών προϊόντων και υπηρεσιών.

    Το Πρόγραμμα «Ανάπτυξη Ψηφιακών Προϊόντων και Υπηρεσιών» ενισχύει επενδυτικά σχέδια για την ανάπτυξη νέων προϊόντων και υπηρεσιών που εμπίπτουν στον κλάδο πληροφορικής και επικοινωνιών, αποσκοπώντας:

    • στην ενίσχυση της υγιούς επιχειρηματικότητας με την κατάλληλη αξιοποίηση των ΤΠΕ,
    • στην ενδυνάμωση του κλάδου πληροφορικής (σε όρους ανταγωνιστικότητας και εξωστρέφειας),
    • στη δημιουργία νέων ψηφιακών προϊόντων και υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας με ισχυρή εμπορική προοπτική και βιωσιμότητα.

    Για τον σκοπό αυτό, το Πρόγραμμα «Ανάπτυξη Ψηφιακών Προϊόντων και Υπηρεσιών» θα παρέχει ενισχύσεις, υπό τη μορφή επιχορηγήσεων, για την υλοποίηση επενδυτικών σχεδίων που καλύπτουν όλο τον κύκλο ανάπτυξης νέων ψηφιακών προϊόντων και υπηρεσιών.

    Δικαιούχοι – όροι & προϋποθέσεις συμμετοχής

    Το πρόγραμμα απευθύνεται σε πολύ μικρές, μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις.

    Στο πλαίσιο του Προγράμματος ενισχύονται υφιστάμενες ιδιωτικές Επιχειρήσεις που ασκούν οικονομική δραστηριότητα και για τις οποίες συντρέχουν ορισμένες προϋποθέσεις όπως:

    • Ως επιλέξιμες οικονομικές δραστηριότητες νοούνται αποκλειστικά οι δραστηριότητες του κλάδου Πληροφορικής και αφορούν συγκεκριμένους ΚΑΔ – κωδικούς δραστηριότητας (υπάγονται στις γενικές κατηγορίες – κλάδους 58/61/62/63). Οι ΚΑΔ πρέπει να είναι ενεργοί πριν την έναρξη υλοποίησης του επενδυτικού σχεδίου.
    • Είναι πολύ μικρές, μικρές ή μεσαίες επιχειρήσεις,
    • Είναι ενεργές κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης Χρηματοδότησης από το Πρόγραμμα.
    • Συνιστούν νομική οντότητα (Ανώνυμη Εταιρία, Εταιρία Περιορισμένης Ευθύνης, Ομόρρυθμη Εταιρία ή
    • Ετερόρρυθμη Εταιρία, Ι.Κ.Ε, Ατομική Επιχείρηση, Κοινωνική Συνεταιριστική Επιχείρηση, Συνεταιρισμός) ή Ατομική Επιχείρηση και τηρούν απλογραφικά ή διπλογραφικά βιβλία.
    • Έχουν ιδρυθεί/ συσταθεί πριν την ημερομηνία υποβολής της Αίτησης Χρηματοδότησης στο Πρόγραμμα.
    • Υποβάλουν πρόταση για την ανάπτυξη νέων ψηφιακών προϊόντων και υπηρεσιών τα οποία θα αξιοποιήσουν εμπορικά, στο πλαίσιο της οποίας δεσμεύονται:
      • ότι κανένα τμήμα του επενδυτικού έργου δεν έχει ξεκινήσει να υλοποιείται πριν την υποβολή της Αίτησης Χρηματοδότησης
      • ότι θα ενεργοποιήσουν – εφόσον δεν υφίσταται ήδη κατά τη φάση υποβολής πρότασης – επιλέξιμο ΚΑΔ επένδυσης, πριν την ημερομηνία έναρξης υλοποίησης του επενδυτικού σχεδίου.

     Ενισχυόμενες Δραστηριότητες

    Δ.1.: Προπαρασκευαστικές δραστηριότητες, που προηγούνται της κυρίως ανάπτυξης του προϊόντος:

    • ­ Εκπόνηση Μελέτης Σκοπιμότητας, με αντικείμενο την επιβεβαίωση της τεχνικής επάρκειας και οικονομικής βιωσιμότητας, καθώς και τη διερεύνηση των επιμέρους παραμέτρων εμπορικής αξιοποίησης των αποτελεσμάτων του Έργου. ­
    • Διενέργεια έρευνας αγοράς. ­
    • Ενέργειες ερευνητικού χαρακτήρα που έχουν ως αντικείμενο την απόκτηση νέων γνώσεων και δεξιοτήτων για την ανάπτυξη των νέων προϊόντων (ενδεικτικά: κατασκευή πρωτοτύπων σε εργαστηριακό περιβάλλον, εργαστηριακές προσομοιώσεις, κ.λπ.), για τις οποίες τεκμηριώνεται πλήρως η αναγκαιότητά τους με βάση την ειδική φύση και τις απαιτήσεις του έργου,

    Δ.2.: Ανάπτυξη του προϊόντος, που αποτελεί και τον κύριο κορμό της επένδυσης: ­

    • Ανάλυση και Λειτουργικός Σχεδιασμός. ­
    • Τεχνικός Σχεδιασμός – Υλοποίηση του προϊόντος.
    • Τυποποίηση, ετοιμασία για διάθεση (packaging, provisioning κλπ.)

    Δ.3.: Εμπορική αξιοποίηση ­

    • Διασφάλιση δικαιωμάτων εμπορικής και πνευματικής ιδιοκτησίας.
    • Συμμετοχή σε Εμπορικές Εκθέσεις.
    • Λοιπές Ενέργειες Προώθησης και Δημοσιότητας.

     Επιλέξιμες Δαπάνες

    • Δαπάνες προσωπικού (≥40% του συνολικού π/υ του σχεδίου)
    • Υπηρεσίες Τρίτων, όπως π.χ. συμβουλευτικές υπηρεσίες, υλοποίηση έρευνας και ανάπτυξης από τρίτους, δαπάνες συμμετοχής σε εμπορικές εκθέσεις, διπλώματα ευρεσιτεχνίας κ.α. (≤50% του συνολικού π/υ του σχεδίου)
    • Πρόσθετα γενικά έξοδα, όπως δαπάνες αναλώσιμων, λειτουργικές δαπάνες, δαπάνες μετακινήσεων κ.α. (≤15% του π/υ του σχεδίου)
    • Δαπάνες οργάνων & εξοπλισμού (≤20% του π/υ του σχεδίου)

     Προϋπολογισμός επενδυτικού σχεδίου

    Από 200.000 Ευρώ έως 2.000.000 Ευρώ

    Η συνολική Δημόσια Δαπάνη ανέρχεται σε 100.000.000€ χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας για την περίοδο 2022-2025

    Ένταση ενίσχυσης

    Ανάλογα με τις επιλέξιμες κατηγορίες του προγράμματος και το μέγεθος της επιχείρησης η ένταση της ενίσχυσης κυμαίνεται από 35% (δαπάνες πειραματικής ανάπτυξης) έως 70% (δαπάνες βιομηχανικής έρευνας).

    Προθεσμία και Διάρκεια Έργων

    Υποβολή αιτήσεων έως 30/09/2022.

    Η μέγιστη διάρκεια υλοποίησης των εγκεκριμένων έργων είναι (24) ημερολογιακοί μήνες από την ημερομηνία έκδοσης της σχετικής εγκριτικής Απόφασης.

    *Ο κ. Γιώργος Καινούργιος είναι Manager στον τομέα Investment Funding Services της DBC – DIADIKASIA BUSINESS CONSULTING

    Διαβάστε επίσης:

    Γερμανία: Πακέτο στήριξης έως 9 δισ. ευρώ από τη γερμανική κυβέρνηση ζητά η Uniper

    Ρωσικό πετρέλαιο: Τι συμβαίνει με Αγγελικούση, Βαρδινογιάννη, Οικονόμου και Μαρτίνο

    MYTILINEOS: Έναρξη κατασκευής φωτοβολταϊκού πάρκου στην Αυστραλία με ισχύ 75 MW



    ΣΧΟΛΙΑ