• Ναυτιλία

    Ρωσικό πετρέλαιο: Τι συμβαίνει με Αγγελικούση, Βαρδινογιάννη, Οικονόμου και Μαρτίνο

    • NewsRoom

    Μ. Αγγελικούση, Β. Βαρδινογιάννης (πάνω) Γ. Οικονόμου, Ν. Μαρτίνος (κάτω)


    Τις τελευταίες εβδομάδες το 51% του ρωσικού πετρελαίου μεταφέρθηκε από ελληνικά δεξαμενόπλοια, αναφέρει σε δημοσίευμά της η Frankfurter Allgemeine Zeitung με τίτλο: «Ρωσικό πετρέλαιο, ελληνική ακμή», χωρίς ωστόσο αυτό να είναι παράνομο.

    Στην ανταπόκριση του Christian Schubert από την Αθήνα, επισημαίνεται ότι, όπως φαίνεται από το παράδειγμα του ναυτιλιακού ομίλου Αγγελικούση, που έχει ηγετική θέση μεταξύ των ναυτιλιακών εταιρειών της Ελλάδας, οι Έλληνες εφοπλιστές αποφεύγουν να απαντούν σε ερωτήσεις δημοσιογράφων.

    «Διαθέτουν τον μεγαλύτερο στόλο δεξαμενόπλοιων στον κόσμο, έχουν επενδύσει εγκαίρως σε LNG, προσφέρουν χιλιάδες θέσεις εργασίας, ωστόσο από την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία έγινε εμφανής μια άλλη τους πλευρά, που σε πολλούς είναι απεχθής, καθώς μεταφέρουν το ρωσικό πετρέλαιο, μια και το εμπάργκο της Ε.Ε. θα ισχύσει από το τέλος του έτους.

    Η αναλύτρια Μαρία Μπερτζελέτου αναφέρει ότι το ρωσικό πετρέλαιο αποτελεί τον πυρήνα των επιχειρήσεων των εφοπλιστών, για αυτό και εμμένουν σε αυτό όσο μπορούν. Ούτε με τις εκκλήσεις του Ουκρανού Προέδρου αλλάζει τίποτε, και μάλιστα, σύμφωνα με την ανταπόκριση, τις τελευταίες εβδομάδες το 51% του ρωσικού πετρελαίου μεταφέρθηκε από ελληνικά δεξαμενόπλοια.

    Το δημοσίευμα αναφέρεται στο κέρδος των Ελλήνων εφοπλιστών από τη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου, σημειώνοντας ότι ο όμιλος Αγγελικούση, σύμφωνα με πληροφορίες, από τον Φεβρουάριο έχει σταματήσει αυτό το εμπόριο, φοβούμενος τη ζημία που θα προκληθεί στη φήμη του, ενώ η Avin, που ανήκει στην οικογένεια Βαρδινογιάννη, καθώς και η TMS Tankers του Γ. Οικονόμου, συνεχίζουν. Μάλιστα, η τελευταία αποτελεί τη μεγαλύτερη εταιρεία μεταφοράς ρωσικού πετρελαίου, και την ακολουθεί η εταιρεία Thenamaris Ships Management του Κ. Μαρτίνου.

    Μεταξύ Μαΐου και Ιουνίου οι ελληνικές εταιρείες έχουν αυξήσει τα δρομολόγιά τους για τη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου κατά 41%, σύμφωνα με το εξειδικευμένο περιοδικό Lloyd’s List, με μεγάλο όγκο αυτού του πετρελαίου να μεταφέρεται στην Ινδία και την Κίνα.

    Οι ελληνικές εταιρείες αποτελούν μια παγκόσμια δύναμη στον τομέα της εμπορικής ναυτιλίας, αναφέρει το άρθρο, με πάνω από 5500 πλοία, ενώ από τους μεγαλύτερους ομίλους μέχρι τις μικρές εταιρείες με ένα ή δύο πλοία, πρόκειται συνήθως για οικογενειακές επιχειρήσεις, και μάλιστα το τελευταίο διάστημα στο τιμόνι τους βρίσκονται εντυπωσιακά πολλές γυναίκες.

    Ακόμα και στο ελληνικό Σύνταγμα προβλέπεται ότι οι εφοπλιστές δεν φορολογούνται, σημειώνει η εφημερίδα και προσθέτει ότι η κυβέρνηση δικαιολογεί την ευνοϊκή αυτή ρύθμιση με το επιχείρημα ότι οι Έλληνες εφοπλιστές θα εξαφανίζονταν άμεσα αν οι συνθήκες για τις επιχειρήσεις τους δεν ήταν ευνοϊκές. «Αν τεθεί το θέμα του ρωσικού πετρελαίου, οι ελληνικοί κυβερνητικοί κύκλοι μπορεί να αντιδράσουν με ιδιαίτερη ευαισθησία.

    Η Αθήνα δεν φείδεται προσπαθειών υπέρ των επιχειρήσεών της», σχολιάζει το άρθρο, κάτι που φάνηκε και στις Βρυξέλλες, όταν συζητήθηκε το ζήτημα της επιβολής εμπάργκο στη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου. Την ίδια ώρα η Κίνα επεκτείνει τον στόλο των δεξαμενόπλοιών της και σύμφωνα με την κα Μπερτζελέτου, είναι πιθανό οι Έλληνες εφοπλιστές να πουλήσουν πλοία τους στους Κινέζους και να είναι τελικά η Κίνα η χώρα που θα αποκομίσει το μεγαλύτερο όφελος».

    Μαρτίνος-Οικονόμου: Το ρωσικό πετρέλαιο, το κρυφτό και τα θηριώδη κέρδη – Όλο το παρασκήνιο με τους δυο εφοπλιστές



    ΣΧΟΛΙΑ