Business

Ευτύχης Βασιλάκης (Aegean): Διαθέτουμε τους πόρους και την ευελιξία για να διαχειριστούμε για αρκετούς μήνες την κρίση

  • NewsRoom

Ευτύχης Βασιλάκης


«Διαθέτουμε τους  πόρους και την ευελιξία για να διαχειριστούμε για αρκετούς μήνες την κρίση που έχει προκαλέσει στις αερομεταφορές η επιδημία του κοροναϊού» είπε ο κ. Ευτύχης Βασιλάκης, Πρόεδρος του αεροπορικού ομίλου Aegean, χθες κατά τη χθεσινή τηλεδιάσκεψη αναλυτών. Θύμισε ότι η εταιρεία, κατά τη διάρκεια των 20 χρόνων λειτουργίας της, έχει κληθεί να αντιμετωπίσει τρεις διαφορετικές κρίσεις, έχοντας καταφέρει να επιβιώσει και να αναπτυχθεί ιδίως μετά τις κρίσεις του 2010 και τους 2016-2017.

Ωστόσο  η Aegean έχει περιορίσει τη δραστηριότητά της κατά το ήμισυ, με το πλάνο διαχείρισης της κρίσης να περιλαμβάνει το σταδιακό περιορισμό του πτητικού προγράμματός της, στο 20% έως το τέλος της εβδομάδας και στο 10% μέσα σε διάστημα δύο εβδομάδων. Σημειώνεται ότι η διοίκηση της Aegean, όπως έγινε γνωστό, χθες, θα παράσχει περαιτέρω λεπτομέρειες για τα μέτρα που έχει λάβει για την αντιμετώπιση της κρίσης σε περίπου ένα μήνα.

«Αυτό σημαίνει ότι τα έσοδά μας θα μειωθούν δραματικά. Ωστόσο, δεδομένου ότι το 73% του κόστους μας σχετίζεται με το πτητικό-επιβατικό έργο, την επόμενη εβδομάδα θα έχουμε διαφορετική-σημαντικά χαμηλότερη βάση κόστους» ανέφερε ο κ. Βασιλάκης.

Το πάγιο κόστος της εισηγμένης, που αντιστοιχεί σε γενικές δαπάνες, μισθώσεις αεροσκαφών και κόστος προσωπικού, κυμαίνεται από 32 έως 34 εκατ. ευρώ, σε μηνιαία βάση.

Το κόστος αυτό, όπως τόνισε ο κ. Βασιλάκης, είναι δυνατόν να αντιμετωπιστεί «ακόμη κι αν η εταιρεία δεν πετάει ή δεν έχει έσοδα, στο υποθετικό σενάριο που ο στόλος της παραμείνει καθηλωμένος». Το σενάριο αυτό, όπως εκτίμησε ο επικεφαλής της Aegean, της ολικής αναστολής πτήσεων, θα μπορούσε να διαρκέσει μερικούς μήνες, χωρίς «κανείς να γνωρίζει πόσο ακριβώς».

Δεν υπάρχει ανάγκη να χρηματοδοτηθούν τώρα τα νέα αεροσκάφη

Αναφορικά με την προμήθεια των νέων αεροσκαφών Airbus, ο κ. Βασιλάκης ανέφερε ότι από τον Δεκέμβριο έχουν παραληφθεί τέσσερα, με την πλειονότητα των νέων αεροπλάνων να παραλαμβάνεται το 2020-2021, χωρίς να υπάρχει ανάγκη χρηματοδότησής τους κατά το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.

Η Aegean διαθέτει ρευστότητα

Εξηγώντας στους αναλυτές γιατί η εταιρεία είναι σε θέση να διαχειριστεί, από πλευράς χρηματοοικονομικής, την κρίση, ο κ. Βασιλάκης ανέφερε ότι η Aegean διαθέτει ρευστότητα της τάξης των 500 εκατ. ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί στο 38% των ετήσιων εσόδων.

Ωστόσο, η γραμμή άμυνας της Aegean δεν περιλαμβάνει μόνον τον περιορισμό των πτήσεων, αλλά και την σχεδιαζόμενη επίτευξη συμφωνίας με τους προμηθευτές της  με μετάθεση αποπληρωμής  υποχρεώσεων   ώστε να πετύχει τη βέλτιστη διαχείριση κόστους κατά την περίοδο της κρίσης.

Η Aegean έχει ακόμη πραγματοποιήσει συζητήσεις με τις τράπεζες με στόχο τη διασφάλιση επιπρόσθετων γραμμών χρηματοδότησης που θα χρησιμοποιηθούν, σε περίπτωση που καταστεί αυτό αναγκαίο. Απώτερος στόχος, δηλαδή, είναι η αεροπορική να μην εξαντλήσει το σύνολο της διαθέσιμης ρευστότητάς της, ενδεχόμενο που συγκεντρώνει πολύ μικρές πιθανότητες.

Από το καλό 2019 στις σημερινές εξελίξεις

Αναφορικά με το 2019 σημείωσε ότι  υπήρξε εξαιρετική χρονιά για την Aegean, με την ανοδική πορεία να συνεχίζεται για το πρώτο δίμηνο της φετινής χρονιάς. Ωστόσο, από την 24η Φεβρουαρίου, οπότε η επιδημία του κορονοϊού ξέσπασε στην Ιταλία, καταγράφεται μία ραγδαία πτώση της ζήτησης για κρατήσεις, όπως ανέφερε ο επικεφαλής της Aegean.

«Υπάρχει η ιστορική διακοπή της σύνδεσης της Αμερικής με την Ευρώπη, ενώ η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε πελάτες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης να μην γίνονται δεκτοί σε κράτη – μέλη», πρόσθεσε.

Την ίδια στιγμή, ο αριθμός των αφίξεων στα ελληνικά αεροδρόμια έχει υποχωρήσει δραματικά από τις αρχές του Μαρτίου. Στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport Greece, η κυκλοφορία έχει περιοριστεί σε ποσοστό 30%, ενώ υψηλή διψήφια πτώση καταγράφουν οι αφίξεις αεροσκαφών και στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος».

Στα τέλη Μαρτίου  ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών θα δημοσιοποιήσει τα στοιχεία της επιβατικής κίνησής του, στοιχεία που θα αποδεικνύουν το μέγεθος της επιδείνωσης των μεγεθών στις αφίξεις.


ΣΧΟΛΙΑ