• Business

    E-food: Οι 7 καυτές μέρες του Παμίνου Κυρκίνη

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    • Ρομίνα Νικηφόρου
    Παμίνος Κυρκίνης: Επιχείρηση «rebranding» για την e-food

    Παμίνος Κυρκίνης, Συνιδρυτής και CEO της e-food


    Tην περασμένη εβδομάδα ο επικεφαλής και συνιδρυτής της e-food, Παμίνος Κυρκίνης βρέθηκε σε φιλικό σπίτι με αποφοίτους από το κολλέγιο Αθηνών, όπου παλιός συμμαθητής του με «βαρύ» επιχειρηματικό όνομα, τον ρώτησε τι συνέβη τελικά με την υπόθεση της e-food και πώς η διοίκηση της εταιρείας βρέθηκε σ΄ αυτή τη δυσμενή θέση.

    Ο Παμίνος Κύρκινης, σύμφωνα με πληροφορίες του mononews, απάντησε πως η αποστολή του αρχικού μηνύματος προς τους 115 συμβασιούχους διανομείς, το οποίο στη συνέχεια ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων έγινε εν αγνοία του. Άνθρωποι που γνωρίζουν τα εσωτερικά της εταιρείας εξηγούν μάλιστα, πως το συγκεκριμένο μήνυμα που κυκλοφόρησε ταχύτατα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και απευθυνόταν σε διανομείς των οποίων η σύμβαση έληγε στα τέλη Σεπτεμβρίου, εστάλη από άνθρωπο στο ΗR της εταιρείας, χωρίς η διοίκησή της να το γνωρίζει.

    Ουσιαστικά, όπως λένε οι ίδιες πηγές, επρόκειτο για ένα κείμενο που είχε γραφτεί ως «οδηγός εσωτερικής συζήτησης» ενόψει των συζητήσεων που έπρεπε να γίνουν προς το τέλος του μήνα κατ’ ιδίαν με τους συγκεκριμένους εργαζομένους και δεν είχε πάρει την τελική έγκριση. Σε τέτοιου μεγέθους εταιρείες δεν αποτελεί άλλωστε κάτι παράδοξο μεταξύ των τμημάτων της.

    Το μήνυμα, σε κάθε περίπτωση εστάλη και η συνέχεια είναι γνωστή. Η e-food η οποία επί 9 χρόνια θεωρούνταν ένα success story που δημιουργήθηκε μάλιστα μέσα στην οικονομική κρίση, γνώριζε πλέον τη δική της «προσωπική» κρίση.

    Η έκπληξη, ο εκνευρισμός και ο θόρυβος που δεν έλεγε να κοπάσει

    Για τον επικεφαλής της e-food, η κίνηση να σταλεί το συγκεκριμένο μήνυμα αποτέλεσε μία δυσάρεστη έκπληξη, καθώς όπως σημειώνουν οι ίδιες πηγές, η εικόνα που δημιουργήθηκε για την εταιρεία, «δεν είναι η e-food». Τις επόμενες μέρες και ενώ ο θόρυβος δεν έλεγε να κοπάσει, αντίθετα το #cancel_efood εξακολουθούσε να απασχολεί την επικαιρότητα και οι σφοδρές επικρίσεις συνεχίζονταν ακόμη και σε πολιτικό επίπεδο, την αρχική έκπληξη  διαδέχθηκε ο εκνευρισμός και στη συνέχεια η στεναχώρια, όπως λένε.

    Για τον Παμίνο Κυρκίνη, σημειώνουν όσοι γνωρίζουν, όσα ειπώθηκαν και γράφτηκαν περί εργασιακών συνθηκών στην εταιρεία τις τελευταίες μέρες δεν αντικατοπτρίζουν τις σχέσεις που προσπαθούσε ο ίδιος να χτίσει με τους εργαζομένους του, μία «αίσθηση οικογένειας», όπως λένε χαρακτηριστικά.

    To δεύτερο μήνυμα που εστάλη στη συνέχεια από την εταιρεία -και ενώ ήδη προηγουμένως είχε κάνει λόγο για «επικοινωνιακό λάθος»-  σύμφωνα με το οποίο δινόταν η επιλογή στους διανομείς να ανανεώσουν  με τη λήξη την υπάρχουσα σύμβασή με τους ίδιους όρους ή εφόσον το επιθυμούν να γίνουν freelancers, δεν κόπασε τις έντονες αντιδράσεις καθώς ο ασκός του Αιόλου πλέον είχε ανοίξει όχι μόνο για την e-food αλλά και γενικότερα για τον κλάδο των διανομέων που αποφάσισε να προχωρήσει σε κινητοποιήσεις.

    Η νέα ανακοίνωση, οι προσλήψεις και η επόμενη μέρα

    Κάπως έτσι, μία εβδομάδα μετά, έπειτα από την κινητοποίηση των εργαζομένων διανομέων την Τετάρτη και ενώ οι συνδικαλιστικοί φορείς τους είχαν ανακοινώσει νέα 24ωρη απεργία για την Παρασκευή,  η e-food ανακοίνωσε την Πέμπτη  ότι μετατρέπει όλες τις υπάρχουσες συμβάσεις ορισμένου χρόνου των εργαζομένων σε αορίστου, προσλαμβάνοντας συνολικά 2.016 στην e-food, αναγνωρίζοντας παράλληλα την προϋπηρεσία τους και γνωστοποιώντας πως θα προχωρήσει σε αναδιαμόρφωση των κριτηρίων αξιολόγησης. Υπαναχώρηση, προσπάθεια για αναμόρφωση της εικόνας ή αναγνώριση του λάθους;

    Πηγές που γνωρίζουν τα εσωτερικά της εταιρείας σημειώνουν πως για τον επικεφαλής της e-food η κίνηση αυτή ερμηνεύεται ως μία προσπάθεια ένδειξης ότι αναγνωρίζεται το αρχικό λάθος που έγινε, ακόμη και εν αγνοία του ιδίου.

    «Τις τελευταίες ημέρες πολλοί μίλησαν για εμάς χωρίς να γνωρίζουν την οικογένεια του efood.Ακούσαμε όλες και όλους. Τα σωματεία εργαζομένων  και τα αιτήματά τους. Το διάλογο των πολιτικών κομμάτων. Τους ανθρώπους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τις επικοινωνίες τους μαζί μας. Τους δημοσιογράφους. Και κυρίως τους εργαζόμενούς μας, που γνωρίζουν τον τρόπο δουλειάς μας και την καθημερινότητά μας. Κάναμε αυτό που έχουμε ως υποχρέωση, γιατί είμαστε μια εταιρεία ανθρωποκεντρική.

    Πολλές από τις κριτικές που ακούσαμε μας βοήθησαν στη λήψη των αποφάσεων που θα ανοίξουν το δρόμο για την περαιτέρω βελτίωση των υπηρεσιών μας με μεγαλύτερη επένδυση στους ανθρώπους μας. Ακόμα και στις πιο ακραίες φωνές επιχειρήσαμε να βρούμε τα σημεία που θα μπορούσαμε να αξιοποιήσουμε. Και τώρα ήρθε η ώρα των αποφάσεων και των πράξεων για εμάς». Έτσι  ξεκινούσε την ανακοίνωσή της η e-food.

    Για τους εργαζόμενους η κίνηση αυτή ήταν μια νίκη των κινητοποιήσεών τους, για την εταιρεία ίσως μία προσπάθεια για μία νέα αρχή. Άλλωστε όπως επισημαίνουν πηγές της εταιρείας τις επόμενες μέρες η e-food θα προχωρήσει και σε νέες ανακοινώσεις. «Όπως η e-food δημιούργησε την αγορά delivery στην Ελλάδα, έτσι θα επιχειρήσει να δημιουργήσει και την επόμενη μέρα» επισημαίνουν σχετικά με το περιεχόμενο τους.

    Διαβάστε επίσης:

    e-food: Στον δρόμο ξανά τα μηχανάκια των διανομέων – Δείτε βίντεο και φωτογραφίες από την κινητοποίηση

    Παμίνος Κυρκίνης: Επιχείρηση «rebranding» για την e-food
    Ποιος είναι ο Παμίνος Κυρκίνης της e-food

     



    ΣΧΟΛΙΑ