• Business

    Δρ Σπύρος Παντελής (EETT): Πρόταση για μείωση τελών ανάλογα με τις επενδύσεις ενεργειακής μετάβασης


    Ένα σημαντικό κίνητρο πρόκειται να προτείνει η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ),  στον νέο Κανονισμό των Ταχυδρομείων που θα θέσει σε διαβούλευση την επόμενη εβδομάδα, με στόχο να αυξηθούν οι επενδύσεις ενεργειακής μετάβασης,

    Ειδικότερα, όπως δήλωσε στο mononews.gr o Δρ Σπύρος Παντελής Aντιπρόεδρος Ταχυδρομείων της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), “ο νέος Κανονισμός, που θα τεθεί σε διαβούλευση σε λίγες ημέρες, θα προτείνει μείωση των τελών, που καταβάλλουν στη Ρυθμιστική Αρχή, όσες εταιρείες κατέχουν ειδική ή γενική άδεια ταχυδρομικών υπηρεσιών, ανάλογα με το ποσοστό επί του τζίρου τους που επενδύουν για την ενεργειακή τους μετάβαση”.

    Με τον τρόπο αυτό η ΕΕΤΤ παροτρύνει τις εταιρείες του ταχυδρομικού κλάδου που ελέγχει να πραγματοποιήσουν επενδύσεις για τη μείωση του ανθρακικού τους αποτυπώματος, συνεισφέροντας με έμμεσο τρόπο στη χρηματοδότησή τους. Με δεδομένο, ότι οι επιχειρήσεις του ταχυδρομικού κλάδου, διακινούν επιστολές και δέματα με μεγάλους στόλους οχημάτων, μπορούν να μειώσουν το αποτύπωμά τους, επενδύοντας στον εκσυγχρονισμό τους.

    Επίσης, ο νέος Κανονισμός θα προτείνει να απαλλάσσονται από την υποχρέωση καταβολής τελών, όσες επιχειρήσεις γενικής άδειας έχουν τζίρο κάτω από 100.000 ευρώ

    Ο νέος Κανονισμός που θα τεθεί σε διαβούλευση την επόμενη εβδομάδα, θα ενοποιεί τους δύο Κανονισμούς που υπάρχουν σήμερα για γενικές και ειδικές άδειες. Σημειώνεται ότι η γενική άδεια ταχυδρομικών υπηρεσιών είναι η απλή άδεια, ενώ η ειδική άδεια, αφορά τη δυνατότητα να προσφέρει μια εταιρεία και καθολική υπηρεσία.

    Επιπλέον, στο νέο Κανονισμό, θα υπάρχει πρόβλεψη για τις νέες σύγχρονες τάσεις που κυριαρχούν στην ταχυδρομική αγορά, όπως οι πλατφόρμες τύπου Wolt, οι θυρίδες (τα parcel lockers) που πλέον μπαίνουν σε πολλά σημεία λιανικής, τα drones, αλλά και επέκταση της ηλεκτρονικής κατάθεσης εγγράφων για τους ελεγχόμενους.

    Σημειώνεται ότι σήμερα στην αγορά των courier ταχυδρομείων το 70% της αγοράς, ανήκει σε 4 εταιρείες courier, την ACS, Γενική Ταχυδρομική, ΕΛΤΑ Courier και Speedex.



    ΣΧΟΛΙΑ