• Business

    «Double score» για τις online πωλήσεις των σούπερ μάρκετ

    • Άννα Διανά
    Διάδρομος σε σούπερ μάρκετ


    Επέστρεψαν δυναμικά οι πωλήσεις μέσα από το ψηφιακό κανάλι των σούπερ μάρκετ μετά από μια σημαντική κάμψη που καταγράφηκε τους πρώτους μήνες της χρονιάς.

    Οι online πωλήσεις των σούπερ μάρκετ εμφανίζουν θετικό πρόσημο όχι μόνο ως προς την αξία, κάτι που είναι αναμενόμενο λόγω των σημαντικών ανατιμήσεων αλλά και ως προς τον όγκο των πωλήσεων.

    Με βάση την ενδιάμεση έκθεση της Convert Group οι online πωλήσεις των σούπερ μάρκετ έχουν αρχίσει να καταγράφουν  συνολική και μηνιαία ενίσχυση από τον Μάιο του τρέχοντος έτους έως τις πρώτες 21 ημέρες του Αυγούστου σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2021.

    Ειδικότερα, η συνολική ενίσχυση που καταγράφηκε στο τρίμηνο είναι +5,5% σε επίπεδο τεμαχίων και +13,2% σε αξία πωλήσεων. Εάν συμπεριληφθούν οι τρεις πρώτες εβδομάδες του Αυγούστου, η συνολική αύξηση αυξάνεται σε +5,7% σε επίπεδο όγκου και +13,9% σε αξία πωλήσεων. Όταν το διαδικτυακό κανάλι αναλύεται σε μηνιαία βάση, τα πρώτα σημάδια προόδου εμφανίστηκαν τον Μάιο, με αύξηση +1,3% ανά μονάδα, ακολουθούμενη από +6,3% τον Ιούνιο, +10% τον Ιούλιο και +6,6% τις πρώτες 21 ημέρες του Αυγούστου.

    Διψήφια αύξηση τον Ιούλιο

    Στις αρχές του έτους είδαμε για πρώτη φορά στην Ελλάδα -αλλά και παγκοσμίως- μείωση του όγκου των πωλήσεων μέσω του ψηφιακού καναλιού. Αυτό προκύπτει από την ανάγκη για επιστροφή των καταναλωτών στα φυσικά καταστήματα μετά από δύο χρόνια περιορισμού λόγω πανδημίας. Αυτή η αντιδραστική κίνηση φαίνεται να έχει τελειώσει και πλέον περνάμε σε μια αύξηση που έφτασε σε διψήφιο ποσοστό στον όγκο των τεμαχίων που αποκτήθηκαν online τον Ιούλιο σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι.

    Οι άμυνες στην ακρίβεια

    Η στροφή των καταναλωτών στις διαδικτυακές αγορές δεν είναι ανεξάρτητη από τις έντονες πληθωριστικές πέσεις.

    «Ας μην ξεχνάμε ότι σε περιόδους οικονομικών δυσκολιών, οι καταναλωτές συρρέουν στο διαδίκτυο για να συγκρίνουν το κόστος και την αξία του καλαθιού. Και, ιστορικά, το ηλεκτρονικό εμπόριο άνθισε στη χώρα μας εν μέσω οικονομικής κρίσης», δηλώνει ο Παναγιώτης Γκεζερλής, ιδρυτής και πρόεδρος της Convert Group.

    Για τους ίδιους λόγους οι καταναλωτές δείχνουν να στρέφονται προς τα μικρού μεγέθους σούπερ μάρκετ, κυρίως τα συνοικιακά αποφεύγοντας τις κοστοβόρες μετακινήσεις με το αυτοκίνητο.  Όπως προκύπτει από πρόσφατη έρευνα της εταιρείας αναλύσεων αγοράς IRI, οι καταναλωτές στο πρώτο εξάμηνο του  2022 επέστρεψαν στις μικρές σάλες -στα καταστήματα της γειτονιάς, αποφεύγοντας και τα έξοδα μετακινήσεων με το αυτοκίνητο σε μια περίοδο που τα καύσιμα έχουν ανέβει σε δυσθεώρητα ύψη.

    Ετσι, τα μικρά συνοικιακά καταστήματα, όπως και στην περίοδο της πανδημίας είδαν τις πωλήσεις τους να ανεβαίνουν. Όπως προκύπτει από τα στοιχεία της IRI, οι πωλήσεις των μικρών καταστημάτων που παράγουν το 13,5% του τζίρου των σούπερ μάρκετ και έχουν επιφάνεια έως 400 τ.μ. αυξήθηκαν κατά 6,6%. Στο +2,4% περιορίσθηκε η ανάπτυξη των  καταστήματα με επιφάνεια έως 1.000 τ.μ. και συνολικό μερίδιο 33,9% αναπτύχθηκαν με ρυθμό +0,5% και τα καταστήματα από 1.000 έως 2.500 τ.μ. που παράγουν το 38,2% του συνολικού τζίρου του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων κατέγραψαν απώλειες 0,8%.

    Διαβάστε επίσης

    Έρχεται «καυτός Σεπτέμβρης» με τις τιμές στα σούπερ μάρκετ

    Επενδύσεις 440 εκατ. για την ελληνική φαρμακοβιομηχανία – DEMO, ELPEN και RAFARM στις τρεις πρώτες εταιρείες



    ΣΧΟΛΙΑ