• Business

    Δωδώνη: Η εξαγορά που δεν έγινε ποτέ και το σχέδιο του CVC για τη γαλακτοβιομηχανία

    • Άννα Διανά
    Μιχάλης Παναγιωτάκης, CEO Δωδώνη, Χρήστος Τσόλκας, CEO ΔΕΛΤΑ

    Μιχάλης Παναγιωτάκης, CEO Δωδώνη, Χρήστος Τσόλκας, CEO ΔΕΛΤΑ


    Την απόκτηση του 100% της Δωδώνη έχει δρομολογήσει το CVC, δυόμισι χρόνια μετά την επένδυση του αμερικανικού fund στην ηπειρώτικη γαλακτοβιομηχανία.

    Σύμφωνα με πληροφορίες του mononews, το deal για την εξαγορά του υπόλοιπου ποσοστού 25% που σήμερα κατέχει η SI Foods θα ολοκληρωθεί περί τα τέλη του έτους.

    Υπό την ομπρέλα της CVC

    O δρόμος για την πλήρη εξαγορά της Δωδώνη άνοιξε τον περασμένο Αύγουστο μετά την ολοκλήρωση της συγχώνευσης της Vivartia με τη μητρική της εταιρεία, τη Venetiko Holdings, με την τελευταία να απορροφάται από τη Vivartia.

    Υπενθυμίζεται ότι η CVC απέκτησε στις αρχές του 2021 τον πλήρη έλεγχο της Vivartia και λίγους μήνες μετά το πλειοψηφικό ποσοστό της Δωδώνη.

    Ετσι, η κορυφαία βιομηχανία παραγωγής φέτας στην εγχώρια αγορά και η Δέλτα βρίσκονται υπό την ομπρέλα της Vivartia.

    Απομακρύνεται το σενάριο της συγχώνευσης

    Ωστόσο, το σενάριο στο οποίο προσανατολίζεται το CVC είναι οι δύο εταιρείες προς το παρόν να μη συγχωνευτούν, συνεχίζοντας να λειτουργούν ως αυτόνομες εταιρείες.

    Το μάνατζμεντ στη Δωδώνη θα παραμείνει το ίδιο για την επόμενη διετία ενώ θα γίνουν αλλαγές στο Δ.Σ.

    Το σχέδιο της συγχώνευσης ΔΕΛΤΑ και Δωδώνη δεν δίνει μεγάλες συνέργειες, καθώς πρόκειται για δύο εταιρείες με διαφορετικές φιλοσοφίες και πεδίο δραστηριοποίησης.

    Όπως αναφέρουν πηγές πολύ κοντά στην εταιρεία, ο λόγος που είχε κρατηθεί το 25% ήταν ότι είχε επιδιωχθεί η εξαγορά εταιρείας που δραστηριοποιείται στον θεσσαλικό κάμπο. Στόχος ήταν να κερδίσουν σε τρία τέσσερα χρόνια από την υπεραξία που θα έφερνε η εξαγορά.

    Οι ίδιες πηγές σημειώνουν ότι η εξαγορά ήταν προσυμφωνημένη και πολύ προχωρημένη,  είχε γίνει  το due diligence και απέμεναν μόνο οι υπογραφές, οι οποίες τελικά δεν προχώρησαν λόγω ασυμφωνίας στο σχήμα συμμετοχών με τους μετόχους της θεσσαλικής γαλακτοβιομηχανίας να κάνουν πίσω.

    Επιστροφή σε κέρδη

    Η περσινή χρονιά δεν ευνόησε τη γαλακτοβιομηχανία Δωδώνη. Αύξησε τον τζίρο της στα 150 εκατ. ευρώ ωστόσο η τελική γραμμή στον ισολογισμό ήταν κόκκινη. Το ζημιογόνο αποτέλεσμα ύψους 4,5 εκατ. ευρώ για τον όμιλο ήταν αποτέλεσμα των ιστορικά υψηλών τιμών στο γάλα και στο ενεργειακό κόστος αλλά και στο χρηματοπιστωτικό κόστος.

    Στη φετινή χρήση θα γυρίσει σε θετικό πρόσημο με την πορεία μέχρι σήμερα να δείχνει ότι θα είναι μια καλή χρονιά. Οι πωλήσεις κινούνται ανοδικά και σε αξία και σε όγκο ενώ τα λειτουργικά κόστη είναι χαμηλότερα κατά 20% γεγονός που θα αποτυπωθεί στο τελικό αποτέλεσμα.

    Σε αυτό συνέβαλαν τόσο οι επενδύσεις που έγιναν φέτος ύψους 7 εκατ. ευρώ για τον εκσυγχρονισμό των εργοστασίων σε Γιάννενα και Θήβα όσο και οι ανατιμήσεις.

    «Οι τιμές αυξήθηκαν εδώ και έναν χρόνο. Και όταν αυξάνεις τις τιμές αυτό δεν αποδίδει άμεσα. Για αυτό και δεν απολαύσαμε αυτό το benefit πέρυσι, το απολαμβάνουμε φέτος» σημείωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Μιχάλης Παναγιωτάκης στο περιθώριο εκδήλωσης για το rebranding του στραγγιστού γιαουρτιού.

    Το ισχυρό brand της φέτας και η είσοδος στο λευκό τυρί

    Η πτώση της κατανάλωσης στην αγορά της φέτας έχει μειωθεί περίπου κατά 3-4% σύμφωνα με τον κ. Παναγιωτάκη και σε ανάλογο ποσοστό κινείται και η μείωση που καταγράφει η Δωδώνη. Σε επίπεδο εξαγωγών η εταιρεία κινείται στα ίδια επίπεδα.

    Σύμφωνα με τον επικεφαλής της εταιρείας το ισχυρό brand είναι αυτό που σώζει την κατανάλωση. «Έχουμε ένα ισχυρό brand και την αφοσίωση του καταναλωτή σε κάποια προϊόντα και σε περιόδους κρίσης τα δυνατά μας προϊόντα μας κρατάνε» τόνισε.

    Η Δωδώνη μπήκε φέτος για πρώτη φορά στην παραγωγή λευκού τυριού με στόχο να κρατήσει τους καταναλωτές που μετακινούνται από τη φέτα στο χαμηλότερης τιμής τυρί, αλλά και αυτούς που προτιμούν το λευκό τυρί.

    Μερίδιο 8-9% στην αγορά στραγγιστού γιαουρτιού

    Στην αγορά του στραγγιστού γιαουρτιού, η μεγαλύτερη κατηγορία με μερίδιο 65%, η Δωδώνη κινείται δυναμικά. Κατέχει μερίδιο 8-9% και βρίσκεται μεταξύ των τεσσάρων μεγάλων παικτών της αγοράς. «Κινούμαστε μεταξύ της δεύτερης και τέταρτης θέσης ανάλογα με τις προωθητικές ενέργειες και τις προσφορές που κάνουμε» τόνισε ο κ. Παναγιωτάκης.

    Με την αλλαγή της συνταγής και το rebranding του στραγγιστού γιαουρτιού η εταιρεία προσδοκά να αυξήσει το αποτύπωμά της.

    Διαβάστε επίσης:

    Δωδώνη-Δέλτα γίνονται ένα – Τα σχέδια του CVC

    CVC: Σκέψεις για πώληση του πλειοψηφικού μεριδίου αλυσίδας νοσοκομείων στην Ινδία

    CVC: Fund εξαγορών ύψους 26 δισ. ευρώ, άνοιγμα στις υποδομές και στο βάθος… IPO

    ──────────────────

    Αυτοδιοικητικές εκλογές 2023

    Αυτοδιοικητικές εκλογές 2023: Όλες οι εξελίξεις

    Οδηγός Εκλογών – Όλα όσα πρέπει να ξέρετε



    ΣΧΟΛΙΑ