Business

ΘΕΟΝΗ: Οι νέες επενδύσεις 10,5 εκατ. ευρώ και η στόχευση του Δημήτρη Τσέλιου στις διεθνείς αγορές

  • Άννα Διανά
Ο Ελληνοαμεριικανός επιχειρηματίας Δημήτρης Τσέλιος με τον Σάκη Ρουβά

Ο Ελληνοαμεριικανός επιχειρηματίας Δημήτρης Τσέλιος με τον Σάκη Ρουβά


Δύο νέες επενδύσεις ύψους 10,5 εκατ. ευρώ δρομολογεί η A.H.B. Group A.Ε. η εταιρεία παραγωγής του φυσικού μεταλλικού νερού «ΘΕΟΝΗ», με στόχο να διευρύνει το αποτύπωμα του brand στην εγχώρια και διεθνή αγορά.

Στα σχέδια της εταιρείας, που δημιούργησε προ δεκαετίας ο Ελληνοαμεριικανός επιχειρηματίας Δημήτρης Τσέλιος και σήμερα εκτιμάται ότι είναι ο τρίτος «παίκτης» στην αγορά του εμφιαλωμένου νερού είναι η δημιουργία νέας γραμμής παραγωγής για Pet και βιοδιασπώμενα μπουκάλια και ένα νέο υπερσύγχρονο κέντρο logistics στο Μουζάκι Καρδίτσας.

Παράλληλα για πρώτη φορά εισάγεται η αποτύπωση των πληροφοριών του εμφιαλωμένου νερού σε γραφή Braille πάνω στο σώμα του μπουκαλιού ώστε να διευκολύνονται οι άνθρωποι με προβλήματα όρασης, κάτι που θα επεκταθεί σταδιακά στο σύνολο της παραγωγής.

Τις σχετικές ανακοινώσεις έκανε χθες η διοίκηση της εταιρείας σε ειδική εκδήλωση για την παραλαβή νέων διεθνών βραβείων για το φυσικό μεταλλικό νερό Θεόνη από την Ιαπωνική Ενωση Σομελιέ Νερού.

Νέα γραμμή παραγωγής και υπερσύγχρονο logistic center

Σύμφωνα με τον διοικητικό διευθυντή της εταιρείας, Δημοσθένη Αναστασίου, η πρώτη επένδυση για τη νέα γραμμή παραγωγής είναι ύψους 5,5 εκατ. ευρώ. Με την ολοκλήρωση της γραμμής εντός του 2023 η παραγωγική δυναμικότητα της εταιρείας σε pet και βιοδιασπώμενο μπουκάλι θα αυξηθεί κατά 130%. Στόχος της εταιρείας δεν είναι μόνο η αύξηση της παραγωγκής δυναμικότητας αλλά και η μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος. Όπως είπε ο κ. Αναστασίου ένα βιοδιασπώμενο μπουκάλι χρειάζεται μόλις 35 ημέρες για να αποδομηθεί. Επιπλέον η νέα γραμμή θα είναι λιγότερο ενεργοβόρα με μεγαλύτερη χωρητικότητα και μικρότερη κατανάλωση. Για το επενδυτικό σχέδιο η A.H.B. Group έχει καταθέσει αίτηση υπαγωγής στις διατάξεις του νέου αναπτυξιακού νόμου.

Ο Δημοσθένης Αναστασίου, διοικητικός διευθυντής

Η δεύτερη επένδυση, άνω των 5 εκατ. ευρώ, αφορά την κατασκευή ενός σύγχρονου logistic center στο Μουζάκι Καρδίτσας. Για το συγκεκριμένο έργο, οι εργασίες αναμένεται να τρέξουν άμεσα ώστε τους πρώτους μήνες του 2023 να είναι έτοιμο. Το νέο logistic center θα είναι εμβαδού 7.618 τμ εντός οικοπέδου 36.000 τμ, θα λαμβάνει ενέργεια παραγόμενη από ΑΠΕ και θα διαθέτει ηλεκτρονικά συστήματα για την πιστοποίηση κάθε παλέτας προϊόντος. Με το logistic center σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της διοίκησης αναμένεται να δημιουργηθούν πάνω από 60 θέσεις εργασίας, που θα στηρίξουν περαιτέρω την τοπική οικονομία.

Η στόχευση στις διεθνείς αγορές

Με μερίδιο αγοράς περίπου στο 12-13% στη λιανική και διατήρηση υψηλής τιμής χωρίς προωθητικές ενέργειες το brand θεόνη κάνει δυναμική διείσδυση και στο HORECA με τις γυάλινες συσκευασίες, όπως είπε ο κ. Αναστασίου. Ωστόσο η στόχευση για τις διεθνείς αγορές παραμένει υψηλή κάτι στο οποίο συμβάλλουν και τα περισσότερα από 60 βραβεία που έχει λάβει το νερό Θεόνη. Η Θεόνη  έχει έντονη εξωστρέφεια με παρουσία σε περισσότερες από 23 χώρες μεταξύ αυτών ΗΠΑ,  Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Γερμανία, Κουβέιτ, Κίνα, Αυστραλία κ.α. με το 22% των πωλήσεων της να προέρχεται από τις αγορές του εξωτερικού.

Αύξηση τζίρου, ισχυρές πιέσεις στην κερδοφορία

Η εταιρεία παρά τη δύσκολη οικονομική συγκυρία περιμένει φέτος άνοδο του τζίρου και σε επίπεδο όγκου και αξία, κάτι στο οποίο συμβάλλουν και οι ανατιμήσεις κατά 16% που έγιναν στις αρχές του χρόνου εξαιτίας του ενεργειακού κόστους και της αύξησης των πρώτων υλών. Οι επιδόσεις, σύμφωνα με τον κ. Τσέλιο θα είναι καλύτερες σε σχέση με πέρυσι με τον κύκλο εργασιών στα 26 εκατ. ευρώ ενώ θα παραμείνει σε κερδοφόρα τροχιά.

Το 2021 αναπτύχθηκε με ρυθμό 34% με τον τζίρο της να φτάνει στα 21,6 εκατ. ευρώ. Τα μικτά κέρδη αυξήθηκαν κατά 23% και διαμορφώθηκαν στα 10,4 εκατ. ευρώ ενώ το περιθώριο μικτού κέρδους μειώθηκε στο 48% από 52%. Μειωμένα ήταν και τα EBIDTA (-15%) ανήλθαν σε 1,9 εκατ. ευρώ ενώ κατακόρυφη πτώση (-78%) σημείωσαν τα καθαρά κέρδη τα οποία διαμορφώθηκαν στις 250.000 από 1,1 εκατ. ευρώ της χρήσης του 2020.

Η διοίκηση αποδίδει τον περιορισό του EBITDA και του καθαρού αποτελέσματος στην αύξηση εξόδων διάθεσης για νέες δρασεις εταιρικής κοινωνικής ευθύνης και  λανσάρισμα νέων προϊόντων, καθώς και σε απομειώσεις απαιτήσεων.

Η εταιρεία το 2021 εγκατέστησε για πρώτη φορά στην Ελλάδα νέα γραμμή παραγωγής χάρτινης συσκευασίας φυσικού μεταλλικού νερού και λάνσαρε δύο νέους κωδικούς (350ml και 500ml) σε carton box.

Παράλληλα τον περασμένο Ιούλιο η ΓΣ των μετόχων ενέκρινε σειρά τροποποιήσεων στο καταστατικό της εταιρείας,  με σημαντικότερη την δυνατότητα δραστηριότητας στην παραγωγή αναψυκτικών με βάση το φυσικό μεταλλικό νερό. Χθες ο κ. Αναστασίου παραδέχθηκε ότι «η εταιρεία μελετά διάφορες επόμενες κινήσεις χωρίς, ωστόσο, να είναι κάτι ώριμο για να ανακοινωθεί. Όπως είπε χαρακτηριστικά έχουμε εννέα project που σχεδιάζουμε και όταν έρθει η ώρα θα γίνουν οι σχετικές ανακοινώσεις.

Διαβάστε επίσης

«Σφήνα» από τη ΘΕΟΝΗ στα αναψυκτικά

 



ΣΧΟΛΙΑ