Business

Δημήτρης Παπαλεξόπουλος (ΣΕΒ): Να προσέξουμε να μη βρεθούμε στη λάθος πλευρά ενός ψηφιακού παραπετάσματος

Δημήτρης Παπαλεξόπουλος. Πρόεδρος του ΣΕΒ


«Πρέπει να προσέξουμε να μη βρεθούμε στη λάθος πλευρά ενός ψηφιακού παραπετάσματος που δημιουργείται σιγά σιγά», τόνισε ο Πρόεδρος του ΣΕΒ Δημήτρης Παπαλεξόπουλος μιλώντας στο 31ο Συνέδριο Ηγεσίας της ΕΑΣΕ, ενώ στην ομιλία του εξήγησε πώς ο ψηφιακός μετασχηματισμός κάνει τις επιχειρήσεις πιο ανθεκτικές στην κρίση.

Αφού περιέγραψε το πώς πραγματοποιήθηκε ο ψηφιακός μετασχηματισμός στην ΤΙΤΑΝ, ο κ. Παπαλεξόπουλος υποστήριξε ότι  η ενεργή υιοθέτησή του, μπορεί να κάνει τις επιχειρήσεις όχι μόνο πιο ανταγωνιστικές αλλά και πιο ανθεκτικές στις κρίσεις και βοηθάει πολλαπλά. Μοιράστηκε την προσωπική του εμπειρία από τον ΤΙΤΑΝΑ που, όπως είπε είναι μια εταιρεία που  δραστηριοποιείται σε ένα κλάδο εδώ και 118 χρόνια, που δεν χαρακτηρίζεται από καινοτομία.

«Το 2013», σημείωσε, όμως, «συνειδητοποιήσαμε ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός δεν αφορούσε μόνο κάποιους κλάδους της υψηλής τεχνολογίας, ή κάποιους που το βασικό επιχειρηματικό μοντέλο τους ήταν σε κίνδυνο λόγω της ψηφιοποίησης. Το δικό μας επιχειρηματικό μοντέλο δεν κινδύνευε  όμως γρήγορα συνειδητοποιήσαμε  ότι η κουλτούρα διαρκούς βελτίωσης που μέχρι τότε είχαμε δεν αρκούσε για να αντιμετωπίσουμε τη ριζική αλλαγή που έφερνε η ψηφιοποίηση των πάντων.

Η συζήτηση ξεκίνησε από 4-5 ανθρώπους στην εταιρεία, και καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι έπρεπε να υλοποιήσουμε κάποια συγκεκριμένα πιλοτικά  σχέδια που θα μπορούν να φέρουν συγκεκριμένα απτά οικονομικά αποτελέσματα».

Ο αλγόριθμος έτρεχε το εργοστάσιο και έφερε μια βελτίωση 6-8% της παραγωγής και σταθερή ποιότητα 

Όπως περιέγραψε, ξεκίνησαν  από τη συγκέντρωση δεδομένων για τη λειτουργία των μονάδων. Σε κάθε εργοστάσιο τσιμέντου μπήκαν  1000-2000 σένσορες που συγκέντρωναν στοιχεία για τη λειτουργία του εργοστασίου, συνδεδεμένων με το IT infrastacture του ομίλου και όλα τα στοιχεία που μαζεύονταν κάθε λεπτό συγκεντρώνονταν σε  ένα μεγάλο database.  Με βάση αυτή τη μεγάλη βάση δεδομένων ακολούθως υλοποιήθηκαν διάφορα Projects.

Συνεργάστηκαν με μια μικρή εταιρεία υψηλής τεχνολογίας από την Ισπανία για ένα AI Process Automation System για να τρέχει το εργοστάσιο με βάσει τα δεδομένα από τους σένσορες. Αρχικά έδινε συμβουλές στο χειριστή του πάνελ του εργοστασίου, και μετά, ήταν από τους πρώτους που εφάρμοσαν το επόμενο βήμα: ο αλγόριθμος έτρεχε το εργοστάσιο με εντυπωσιακά αποτελέσματα: έφερε μια βελτίωση 6-8% της παραγωγής και σταθερή ποιότητα.

Το ενδιαφέρον είναι, σημείωσε οι δυνατότητες που δίνει ο αλγόριθμος και η ευελιξία που προσφέρει:  «Αν για κάποιο λόγο σε κάποια περίοδο το ζητούμενο δεν είναι ο όγκος παραγωγής, γιατί δεν υπάρχει ζήτηση, μπορεί ο αλγόριθμος να τρέξει τη διαδικασία παραγωγής με διαφορετικό τρόπο και άλλο στόχο, όπως την ελαχιστοποίηση του ενεργειακού κόστους και του ανθρακικού αποτυπώματος αντί για τη μεγιστοποίηση της παραγωγής».

Ένα δεύτερο project, που έκανε η ΤΙΤΑΝ  με μια μικρή ισραηλήτικη εταιρεία ήταν-παρακολουθώντας ανωμαλίες στα δεδομένα-   να μπορεί να προβλέψει ποια μηχανήματα έχουν πιθανότητα να «αποτύχουν» μέσα σε σύντομο διάστημα. Και αυτή η δυνατότητα άλλαξε τον τρόπο που μέχρι τότε έκαναν συντήρηση στον εξοπλισμό της εταιρείας.

«Κάναμε πολλά άλλα projects και άλλα πέτυχαν, άλλα απέτυχαν» , τόνισε. «Και τα Project αυτά ήταν τόσο πειστικά, που πλέον όλοι θέλησαν να είναι μέρος αυτής της προσπάθειας.  Το να πάμε όμως από τα πιλοτικά προγράμματα σε ευρύτερα είναι δυσκολότερο».

«Η στροφή στην ψηφιοποίηση μας βοήθησε να αντιμετωπίσουμε την κρίση του κορονοϊού γιατί είχε αλλάξει τον τρόπο σκέψης (mindset) μας».

Προτεραιότητα οι άνθρωποι

Όσον αφορά την προσαρμογή της βιομηχανίας στις συνθήκες της πανδημίας, σημείωσε ότι η τηλεργασία είναι σήμερα στο 50% αλλά είναι πιθανό να αυξηθεί αυτό το ποσοστό.

Σημαντικό θέμα ωστόσο είναι οι εξειδικευμένες γνώσεις των στελεχών. «Υπάρχει έλλειψη ικανοτήτων στα στελέχη των επιχειρήσεων και αποτελεί πρόκληση να έχουν ανοιχτά μυαλά και οι επιχειρήσεις να επενδύσουν σε αυτούς ώστε να ανταποκριθούν στις νέες ανάγκες». Τόνισε ότι οι εταιρείες πρέπει να γίνουν πιο εξωστρεφείς, καθώς δεν είναι δυνατό να τα κάνουν όλα μόνες τους και πρέπει να μάθουν να συνεργάζονται με άλλες επιχειρήσεις.

Η μεγαλύτερη πρόκληση για τις επιχειρήσεις στην Ελλάδα σημείωσε είναι να βελτιώσουμε τη σύνδεση της εκπαίδευσης και των επιχειρήσεων. Τέλος, σχετικά με τις προτεραιότητες μιας επιχείρησης σε δύσκολες συνθήκες, τόνισε, ότι είναι οι άνθρωποι. «Πρέπει, να τους στηρίζουν, να τους εμπνέουν και να περιμένουν από αυτούς», κατέληξε.

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση


ΣΧΟΛΙΑ