ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

H σούζα της Optima, ποιος πουλάει ΕΛΠΕ και Ευρώπη, το εντυπωσιακό σενάριο για Metlen, τα 4 σπίτια του Τσίπρα, το mansion Τοπούζογλου στις Σπέτσες και ποιος αγόρασε βίλα στο Ελληνικό
Δώδεκα νέες συνδέσεις αναμένεται να προστεθούν το δεύτερο εξάμηνο του 2025 στο δίκτυο του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, προσελκύοντας περισσότερους επιβάτες από όλο τον κόσμο στην Αθήνα.
Άλλωστε, η εταιρεία δίνει έμφαση στη στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου της, γεγονός που αποδεικνύεται και μέσω της αυξημένης επιβατικής της κίνησης, όπως αναφέρθηκε συν τοις άλλοις κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης, όπου παρουσιάστηκαν τα οικονομικά αποτελέσματα του α’ εξαμήνου του 2025 σε αναλυτές και επενδυτές.
Όπως εξήγησε ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΔΑΑ Γιάννης Παράσχης, η εναέρια συνδεσιμότητα της Αθήνας έχει επεκταθεί με γοργούς ρυθμούς το 2025 συγκριτικά με το 2019 και το 2024, τοποθετώντας το αεροδρόμιο στη δεύτερη θέση μετά από το αεροδρόμιο της Ζυρίχης, ανάμεσα στα μεγάλα αεροδρόμια που εξυπηρετούν από 25 έως 40 εκατομμύρια επιβάτες.
Μάλιστα, το πρώτο εξάμηνο του 2025 ο ΔΑΑ πρόσθεσε οκτώ νέους προορισμούς από τις μόνιμες βάσεις των αεροπορικών εταιρειών και τρεις νέες απευθείας συνδέσεων στο αεροδρόμιο, κάτι που τονίζει το ενδιαφέρον αεροπορικών εταιρειών του εξωτερικού για τη χώρα μας, όπως επίσης και την αύξηση των τουριστικών εισροών, με τις αεροπορικές δραστηριότητες να παραμένουν βασικός πυλώνας κερδοφορίας, με στόχο απόδοση ιδίων κεφαλαίων περίπου 15%.
Όσον αφορά στην εμπορική ανάπτυξη του αεροδρομίου, βασίζεται στη συνεχή βελτίωση των προσφορών «Best of Greece», το άνοιγμα νέων καταστημάτων και την αναβάθμιση των υφιστάμενων, αλλά και στην αξιοποίηση του βελτιωμένου προφίλ επιβατών από βασικούς προορισμούς με υψηλή καταναλωτική δύναμη.
Επιπλέον, για το καλοκαίρι του 2025 προχωρά η αλλαγή καθεστώτος από «μη συντονισμένο» σε «διευκόλυνση προγραμματισμού, προκειμένου να αντιμετωπιστούν αποτελεσματικά οι περιορισμοί χωρητικότητας που σχετίζονται με τον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας (ATC) κατά τις ώρες αιχμής. Σημειώνεται, ότι πρόσφατα ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών έλαβε από την ACI Europe, το βραβείο του καλύτερου αεροδρομίου στην κατηγορία των 25-40 εκατομμυρίων επιβατών, λαμβάνοντας υψηλή διάκριση στην κατηγορία για το Βραβείο Ψηφιακής Μεταμόρφωσης.
Ισχυρή επιβατική κίνηση
Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025, η επιβατική κίνηση κατέγραψε σημαντική άνοδο 7,6% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, με τον αριθμό των επιβατών να ανέρχεται στα 15,1 εκατομμύρια. Η διεθνής κίνηση αυξήθηκε κατά 9,8%, γεγονός που υπογραμμίζει την ανθεκτικότητα και ελκυστικότητα της Αθήνας ως προορισμού παρά τις γεωπολιτικές προκλήσεις, όπως επίσης και την αποτελεσματικότητα της στρατηγικής ανάπτυξη των δρομολογίων, σε συνδυασμό με την αυξημένη επιβατική κίνηση.
Πρόγραμμα επέκτασης υποδομών και CapEx
Ακολούθως, ο κ. Παράσχης μίλησε για το πρόγραμμα επέκτασης των υποδομών, κατά το οποίο προβλέπονται επενδύσεις 1,28 δισ. ευρώ (τιμές 2024), με το 50% του CapEx αναμένεται να υλοποιηθεί έως το 2028 και το υπόλοιπο έως το 2032. Το πρόγραμμα της επέκτασης περιλαμβάνει:
α) πολυώροφο χώρο στάθμευσης 3.500 θέσεων, με ορίζοντας ολοκλήρωσης το 2027,
β) νέα περιοχή στάθμευσης αεροσκαφών με 32 θέσεις (2027) και
γ) την επέκταση του κεντρικού και δορυφορικών κτιρίων, με αύξηση 150.000 τ.μ. (+68%) και διπλασιασμό των εμπορικών χώρων.
Το πρόγραμμα υλοποιείται με εξασφάλισης χρηματοδότησης ύψους 800 εκατ. ευρώ με Scrip έως 240 εκατ. ευρώ που συμβάλλει επίσης στο σχέδιο χρηματοδότησης.
Επίσης, η εταιρεία υλοποιεί Πρόγραμμα Επανεπένδυσης Μερίσματος, το οποίο ήδη υιοθετήθηκε από το 89,22% των μετόχων, αντλώντας 84,75 εκατ. ευρώ για χρηματοδότηση των αεροπορικών δραστηριοτήτων και επενδύσεων. Τα μερίσματα που διανεμήθηκαν ανήλθαν σε 235,86 εκατ. ευρώ για το 2024.
Αύξηση στα έσοδα, αλλά…
Αν και τα οικονομικά αποτελέσματα για το πρώτο εξάμηνο του 2025 παρουσιάζουν άνοδο των εσόδων, τα κέρδη του ΔΑΑ σημειώνουν μείωση. Σύμφωνα με την εξαμηνιαία οικονομική έκθεση, ο ΔΑΑ το πρώτο εξάμηνο του 2025 σημείωσε αύξηση των εσόδων του κατά 5%, δηλαδή κατά 308,2 εκατ. ευρώ σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2024 που τα έσοδα άγγιζαν τα 293,6 εκατ. ευρώ. Η αύξηση της επιβατικής κίνησης και η αναπροσαρμογή των τελών αεροδρομίου σύμφωνα με το ρυθμιστικό πλαίσιο, όπως και η ισχυρή επίδοση των εμπορικών δραστηριοτήτων έπαιξαν κομβικό ρόλο στην αύξηση των εσόδων του αερολιμένα.
Παρ΄όλα αυτά, το Προσαρμοσμένο EBITDA διαμορφώθηκε σε 182,3 εκατ. ευρώ έναντι των 183,4 εκατ, το α’ εξάμηνο του 2024, ενώ το περιθώριο Προσαρμοσμένου EBITDA ανήλθε σε 59,2%, σύμφωνα με τον βραχυπρόθεσμο στόχο του ΔΑΑ, σημειώνοντας μείωση κατά 0,6% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Τα Κέρδη μετά από φόρους μειώθηκαν επίσης κατά 5,1% και ανήλθαν στα 92,2 εκατ. ευρώ, όπως είχε προβλεφθεί λόγω της μείωσης του Μεταφερόμενου Ποσού, η οποία αντισταθμίζεται εν μέρει από την αύξηση Κεφαλαίου Αεροπορικών Δραστηριοτήτων.
Την ίδια ώρα, η χρηματοοικονομική θέση της εταιρείας είναι υγιής, με το καθαρό χρέος να βρίσκεται στα 767,2 εκατ. ευρώ και τον Δείκτη Καθαρού Χρέους προς Προσαρμοσμένο EBITDA (Τελευταίων Δώδεκα Μηνών) ύψους 1,8x.
Θετικές προοπτικές
Οι προοπτικές της εταιρείας συνεχίζουν να παραμένουν θετικές, με σταδιακή προσαρμογή της επιβατικής κίνησης σε μεσαίο μονοψήφιο ρυθμό ανάπτυξης το 2025 και σταθερότητα σε υψηλά κέρδη κοντά στα 200 εκατ. ευρώ ετησίως τόσο για το 2025 όσο και για το 2026.
Παρά τις βραχυπρόθεσμες προκλήσεις όπως οι γεωπολιτικές εντάσεις και η αύξηση κόστους λειτουργίας, ο ΔΑΑ καταφέρνει και διατηρεί δυνατά χρηματοοικονομικά και ταμειακά διαθέσιμα, διασφαλίζοντας οικονομική σταθερότητα και ικανότητα για περαιτέρω επενδύσεις. Αν και αντιμετωπίζει προκλήσεις στη διαχείριση λειτουργικής χωρητικότητας και τη στελέχωση, καταφέρνει και υλοποιεί ισχυρές στρατηγικές για την αναβάθμιση των υπηρεσιών και βελτίωση της επιβατικής εμπειρίας, δίνοντας έμφαση στον ψηφιακό μετασχηματισμό και την προστασία από κυβερνοεπιθέσεις, γεγονός που υποδεικνύει τη δέσμευση για καινοτομία και βιώσιμη ανάπτυξη στο πλαίσιο του ανταγωνισμού.
Διαβάστε επίσης:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- EuroLeague: Πόσο θα κοστίσει το Final-4 που θα γίνει στο ΟΑΚΑ – Τα έσοδα και οι αντιδράσεις
- Και Γιάννης και… Κώστας Αντετοκούνμπο: Τα συμβόλαια και το πώς ηγούνται της Εθνικής στο Eurobasket
- Η Chevron, ο «τσάρος της Ενέργειας» και η Κίμπερλι, το χρυσό Rolex του υφυπουργού, η κουβέντα για τον Greg και οι Κλουζώ του ΟΠΕΚΕΠΕ
- Μαυροβούνι – Έδεσσα: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – MYTILINEOS και ΑΒΑΞ στη μάχη για το ΣΔΙΤ των 445 εκατ. ευρώ
