F

Business

Δ. Διαμαντίδης: Τέλος στη δικαστική διαμάχη της Delta με την Taleveras. Όλη η υπόθεση

Διαμαντής Διαμαντίδης

Διαμαντής Διαμαντίδης, εφοπλιστής Delta Tankers Ltd. και Marmaras Navigation


Τέλος φαίνεται να έλαβε η δικαστική διαμάχη ανάμεσα στην ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακή Delta Tankers Ltd., του εφοπλιστή Διαμαντή Διαμαντίδη και της εταιρείας ενέργειας Taleveras Group (με έδρα τη Νιγηρία της Αφρικής), καθώς αμφότερες, μέσω των δικηγόρων τους, αποφάσισαν να προχωρήσουν σε συμβιβασμό και να βάλουν μια τελεία στην υπόθεση.

Η Delta Tankers και η Taleveras οδηγήθηκαν σε συμφωνία και τελικώς αποφάσισαν να απορρίψουν την υπόθεση της μηνυτήριας καταγγελίας που είχε καταθέσει η πρώτη εναντίον της δεύτερης στο ομοσπονδιακό δικαστήριο της Πολιτείας του Delaware των Ηνωμένων Πολιτειών. Συγκεκριμένα, η υπόθεση αφορούσε τη θυγατρική της Delta ναυτιλιακή, Pontiaki Special Maritime, η οποία για λογαριασμό της μητρικής της εταιρείας, είχε καταφύγει στην αμερικανική Δικαιοσύνη ώστε να διεκδικήσει μετρητά ύψους 1,41 εκατ. δολαρίων από τη νιγηριανή Taleveras, που παρακρατούνταν από εταιρείες εμπορίας ενέργειας στο Delaware.

Μια από αυτές τις εταιρείες, η ολλανδική Vitol Group, η οποία έλαβε την ειδοποίηση κατάσχεσης, συνυπέγραψε τη συμφωνία μεταξύ των δύο εταιρειών. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του TradeWinds, η συγκεκριμένη εξέλιξη στο δικαστήριο του Delaware, ναι μεν εξομαλύνει την ένταση ανάμεσα στα δύο μέρη, ωστόσο, δεν αποτελεί ταυτόχρονα και την οριστική λήξη της διαμάχης μεταξύ των δύο εταιρειών.

Σημειώνεται ότι η Pontiaki Special Maritime εκπροσωπήθηκε στο δικαστήριο του Delaware από τα νομικά γραφεία Simms Showers (επικεφαλής του οποίου είναι ο δικηγόρος Stephen Simms που εξειδικεύεται σε υποθέσεις αστικού δικαίου και υποθέσεις διαφθοράς) και Young Conaway Stargatt & Taylor. Από την πλευρά της, η Taleveras εκπροσωπήθηκε από τα νομικά γραφεία Rosner Law Group και Clyde & Co, ενώ η Vitol από το γραφείο Palmer Biezup & Henderson.

delta tankers nautilus
Το δεξαμενόπλοιο τύπου suezmax “Nautilus” της Delta Tankers Ltd. είναι χωρητικότητας 163.927-dwt και κατασκευής του έτους 2006

Το χρονικό της υπόθεσης

Σύμφωνα με τα όσα έχουν προηγηθεί με βάση τη δικαστική απόφαση που ελήφθη σε δικαστήριο του Ηνωμένου Βασιλείου το Μάρτιο του 2016, η Delta Tankers είχε απευθυνθεί στη δικαιοσύνη προκειμένου να λάβει χρηματική αποζημίωση από τους απλήρωτους ναύλους του δεξαμενόπλοιου τύπου suezmax Nautilus (χωρητικότητας 163.927-dwt και κατασκευής 2006) που ανήκει στο στόλο της θυγατρικής της, Pontiaki Special Maritime, το οποίο είχαν χρονοναυλώσει τον Φεβρουάριο του 2015 οι θυγατρικές ναυτιλιακές της Taleveras, Tadema Shipping & Logistic και Taleveras Petroleum.

Οι τελευταίες, σύμφωνα με την Delta, προχώρησαν στην αιφνίδια ακύρωση του ναυλοσυμφώνου, ενώ το πλοίο ταξίδευε με προορισμό το Curacao στην Καραϊβική, όπου είχε προγραμματισμένη παράδοση.

Η Pontiaki δικαιώθηκε τον Μάρτιο του τρέχοντος έτους από βρετανικό δικαστήριο έναντι των θυγατρικών της Taleveras Group, με αποζημίωση 1,23 εκατ. δολαρίων, επιπλέον τόκων και άλλων εξόδων.

Η ελληνική ναυτιλιακή Delta Tankers Ltd. δραστηριοποιείται στις μεταφορές υγρού φορτίου, ενώ ιδρύθηκε από τον Έλληνα εφοπλιστή Διαμαντή Διαμαντίδη (ιδιοκτήτη και της ναυτιλιακής Marmaras Navigation) το έτος 2006 και έχει έδρα το Παλαιό Φάληρο. Διαθέτει και διαχειρίζεται έναν στόλο που αποτελείται από 25 δεξαμενόπλοια τύπου aframax, suezmax και VLCC, συνολικής χωρητικότητας που ξεπερνάει τα 3,8 εκατ.-dwt.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Νέα υποχώρηση στις τιμές των μεταχειρισμένων πλοίων. Τι λένε οι αναλυτές

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ανατροπή. Γιατί Έλληνες εφοπλιστές πωλούν για scrap πλοία 10ετίας

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Μεγάλος διαγωνισμός του mononews. Δίνουμε 5 δωροεπιταγές από τα Attica αξίας 1.000 ευρώ



ΣΧΟΛΙΑ