• Business

    Coca Cola 3E: Τα σχέδια για την Costa Coffee και η αγορά των 3,5 δισ. ευρώ

    Aναστάσιος Δαυίδ, Πρόεδρος της Coca Cola HBC

    Aναστάσιος Δαυίδ, Πρόεδρος της Coca Cola HBC


    Αντίστροφα έχει αρχίσει να μετρά ο χρόνος για την κυκλοφορία των προϊόντων της Costa Coffee στην ελληνική αγορά από την Coca Cola 3E, σε ημερομηνία που αναμένεται να ανακοινωθεί προσεχώς.

    Όπως αναφέρει στο mononews.gr ο Spirits, Snacks & Coffee Unit Manager της Coca Cola 3E, Βασίλης Βελισκιώτης, η εταιρεία μετά την ολοκλήρωση της συνεργασίας με την Lavazza εστιάζει στην ευκαιρία που ανοίγεται, τονίζοντας πως στόχος είναι να καλυφθούν οι ποικίλες ανάγκες και προτιμήσεις των πελατών και των καταναλωτών, μέσα από την προσφορά μιας πλήρης γκάμας προϊόντων καφέ, όπως κόκκους, καβουρδισμένο και αλεσμένο καφέ, κάψουλες καφέ, Ready-To-Drink έτοιμο για κατανάλωση, κ.λπ.

    «Για να εξασφαλίσουμε μια μεγάλη γευστική εμπειρία, η Coca-Cola και η COSTA Coffee θα θέσουν στη διάθεση των πελατών μια ευρεία γκάμα πλήρως υποστηριζόμενων μηχανών καφέ και άλλων υπηρεσιών που θα κάνουν την εμπειρία του Costa Coffee την καλύτερη εμπειρία καφέ», σημειώνει χαρακτηριστικά.

    Ο κ. Βελισκιώτης ξεκαθαρίζει πως το άνοιγμα νέων καταστημάτων δεν αποτελεί τομέα προτεραιότητας και για αυτό, και δεν περιλαμβάνονται στα πλάνα στα οποία εργάζεται η εταιρεία. Υπενθυμίζεται ότι η Coca – Cola εξαγόρασε την Costa Limited (Costa Coffee) το 2018, με στόχο να διεκδικήσει μερίδιο στον ταχύτατα αναπτυσσόμενο κλάδο του καφέ μέσα από την κυκλοφορία ροφημάτων με βάση τον καφέ.

    Το 2019, ότι η διάθεση του καφέ Costa θα γίνει σε τουλάχιστον 10 από τις 28 αγορές μας το 2020, συμπεριλαμβανομένης της Βουλγαρίας, της Ελλάδας, της Ουγγαρίας, της Πολωνίας, της Ρουμανίας, της Ρωσίας και της Ελβετίας. ανακοίνωσε

    Βιομηχανία αξίας 250 δισ.

    Να σημειωθεί πως το επενδυτικό ενδιαφέρον για τον χώρο του καφέ είναι τεράστιο, καθώς είναι μια αγορά που παγκοσμίως έχει τζίρο πάνω από 56 δισ. δολάρια. Στην Ελλάδα, πέρα από την Coca Cola δυναμικά σχέδια ανάπτυξης έχουν επίσης η Nestle με την Starbuck’s, μέσα από την αποκλειστική διάθεση των συσκευασμένων προϊόντων της τελευταίας και η Cafetex , μητρική της αλυσίδας Coffeeway του Γιάννου Μπενόπουλου, στην οποία έχει επενδύσει ο Βασίλης Κάτσος της VNK Capital,

    Η διείσδυση του καφέ αυξάνεται σε παγκόσμιο επίπεδο (περίπου 2-3% σε ετήσια βάση) και κερδίζει διαρκώς νέους καταναλωτές, χάρη στη μεγάλη ποικιλία που υπάρχει πλέον και τη νέα τάση με τις καφεδομηχανές στο σπίτι. Η βιομηχανία του καφέ είναι από τις μεγαλύτερες που υπάρχουν σε παγκόσμιο επίπεδο, με περίπου 100 εκατομμύρια άνθρωποι να εξαρτώνται άμεσα από αυτήν και την αξία της σε παγκόσμιο επίπεδο ανέρχεται στο αστρονομικό ποσό των 250 δισ. δολαρίων (50 δισ. δολ. υπολογίζεται ότι ανέρχεται η αξία της ευρωπαϊκής αγοράς).

    Η Βραζιλία είναι η μεγαλύτερη παραγωγός χώρα καφέ στον κόσμο, ελέγχοντας το 35% της παγκόσμιας παραγωγής ενώ η παγκόσμια κατανάλωση καφέ ανέρχεται σε 155 εκατομμύρια σακούλες των 60 κιλών. Στην Ελλάδα, η ετήσια κατά κεφαλήν κατανάλωση διαμορφώνεται στα 510 φλιτζάνια ή στα 4 κιλά κατ’ άτομο.

    Συνολικά, καταναλώνονται 40.000 τόνοι με το 40% να αφορά στην κατανάλωση εκτός σπιτιού και το 60% στην κατανάλωση εντός σπιτιού. Η αξία της κατανάλωσης εντός σπιτιού ανέρχεται σε 400 εκατ. ευρώ ενώ στην αγορά εκτός σπιτιού ανέρχεται στα 3 δισ. ευρώ (τιμές καταναλωτή). Βάσει των καταναλωτικών προτιμήσεων των Ελλήνων, ο ελληνικός καφές είναι η πρώτη επιλογή με 32%, ο στιγμιαίος με 30% ενώ ακολουθούν ο εσπρέσο και ο φίλτρου με 28% και 10% αντίστοιχα.



    ΣΧΟΛΙΑ