• Business

    Coca Cola 3E: Πόσο έχει αυξήσει τις τιμές στα αναψυκτικά

    • Άννα Διανά
    Ζόραν Μπογκντάνοβιτς, Διευθύνων Σύμβουλος της Coca-Cola HBC

    Ζόραν Μπογκντάνοβιτς, Διευθύνων Σύμβουλος της Coca-Cola HBC


    Η Coca Cola 3E, leader στην αγορά των αναψυκτικών στην Ελλάδα, είναι μια εκ των πολυεθνικών που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία Σκρέκα για «κλειδωμένες» μειώσεις τιμών 5% κατ’ ελάχιστον για έξι μήνες.

    Με 34 κωδικούς προϊόντων η εταιρεία «κερδίζει» το ταμπελάκι με την ένδειξη «Μόνιμη Μείωση Τιμής» στα ράφια και στα ψυγεία των σούπερ μάρκετ αλλά την ίδια ώρα έχει αυξήσει τις τιμές σε 56 κωδικούς προϊόντων.  Είναι ο δεύτερος κύκλος ανατιμήσεων από την Coca Cola 3E, θυγατρική της Coca Cola HBC, σε διάστημα επτά μηνών.

    Με τους νέους τιμοκαταλόγους που έχουν λάβει από τα μέσα Οκτωβρίου λιανεμπόριο και χονδρέμποροι με έναρξη ισχύος από τα τέλη Οκτωβρίου, τρία στα δέκα προϊόντα έχουν ανατιμήσεις, σχεδόν δύο στα δέκα μειώσεις ενώ αμετάβλητες παραμένουν οι τιμές στο 50%.

    Οι αυξήσεις στις δημοφιλείς κατηγορίες

    Οι νέοι τιμοκατάλογοι, τους οποίους έχει στη διάθεσή του το mononews, αντικατέστησαν τους προηγούμενους που ίσχυαν από την 1η Απριλίου του 2023. Τιμοκατάλογοι που και αυτοί είχαν ανατιμήσεις- φωτιά που σε κάποιους δημοφιλείς κωδικούς προϊόντων, όπως η Coca Cola και η Coca Cola Zero ξεπερνούσαν και το 30%. Η μεσοσταθμική αύξηση σε αυτόν τον κύκλο ανατιμήσεων της εταιρείας ήταν στο 8,2%.

    Στον δεύτερο γύρο, μεσοσταθμικά οι αυξήσεις για  τους 56 κωδικούς μεταξύ των οποίων η κλασική Coca Cola (Regular) και η Coca Cola Zero, που κατέχουν ηγετικά μερίδια αγοράς, κυμαίνονται στο 7,6%. Ενδεικτικά σύμφωνα με το νέο τιμοκατάλογο η τιμή της Coca Cola Regular σε γυάλινη φιάλη των 250 ml, στη συσκευασία των 24 τεμαχίων έχει αυξηθεί κατά 8,6% και της Coca Cola (PET) του 1 λίτρου σε συσκευασία 3Χ2 κατά 9,3%. Κατά 8,62% έχει αυξηθεί και η Coca Cola Zero στη γυάλινη φιάλη των 250 ml ενώ χαμηλότερη είναι η αύξηση στην Coca Cola Zero(PET) 1,5 λίτρου με την ανατίμηση στην εξάδα να ανέρχεται σε 4,04%. Στην Coca Cola με στέβια σε κουτάκι των 330ml η ανατίμηση ανέρχεται σε 5,5%. Ανάλογες και σε κάποιες περιπτώσεις μεγαλύτερες είναι οι αυξήσεις στη Fanta. Ενδεικτικά η Fanta πορτοκάλι στο μπουκάλι pet του 1,5 λίτρου και σε συσκευασία εξάδας έχει αύξηση 9,4% και η Fanta Lemon σε κουτάκι των 330 ml και στη συσκευασία 24 τεμαχίων είναι ακριβότερη κατά 9,37%.

    Μειώσεις τιμών σε δύο brands

    Οι μειώσεις στις οποίες έχει προχωρήσει και θα διατηρηθούν επί ένα εξάμηνο όπως προβλέπει η διαδικασία για να συμμετέχει μια εταιρεία στο μέτρο «Μόνιμη Μείωση Τιμής» αφορούν σε 34 κωδικούς. Είναι για τα brands Coca Cola Light και Schweppes και αφορά σε όλες τις συσκευασίες και τύπους προϊόντων. Ο μέσος όρος των μειώσεων σε αυτούς τους κωδικούς είναι στο 6,2%.  Ωστόσο, στον περασμένο κύκλο ανατιμήσεων και οι δύο αυτές κατηγορίες αναψυκτικών είχαν συμπεριληφθεί στον κατάλογο. Ενδεικτικά, όπως αποτυπώνεται στους τιμοκαταλόγους της εταιρείας που τέθηκαν σε ισχύ τον περασμένο Απρίλιο 500 PET 6X4 SCHWEPPES SODA WATER σε Pet των 500 ml είχε ανατιμηθεί κατά 7,9%, ή  στην COCA COLA LIGHT Pet του 1,5 λίτρου κατά 9,9%.

    Σταθερές παραμένουν οι τιμές σε 90 προϊόντα και μεγάλες κατηγορίες που αφορούν στο νερό, στους χυμούς Amita και Frulite, στα ενεργειακά ποτά αλλά και στα τσάγια και στον καφέ.

    Η «κόπωση» των ανατιμήσεων και οι προωθητικές ενέργειες

    Πάντως, μετά την εκτόξευση του ενεργειακού κόστους και του κόστους των πρώτων υλών που οδήγησαν τη διοίκηση της μητρικής να αλλάξει την τιμολογιακή της πολιτική τα τελευταία δύο χρόνια, οδηγώντας παράλληλα σε σημαντική αύξηση της κερδοφορίας, όπως προκύπτει και από τα αποτελέσματα του εννεαμήνου που ανακοινώθηκαν την περασμένη εβδομάδα, η επιβράδυνση που διαπιστώνεται σε κάποιες αγορές από τον περιορισμό της καταναλωτικής δύναμης λόγω των ανατιμήσεων, οδηγεί σε αναπροσαρμογή της στρατηγικής αυτής. Στο πλάνο μπαίνουν οι προωθητικές ενέργειες όπου κρίνεται ό,τι υπάρχει αυτή η «κόπωση» με τον επικεφαλής της εταιρείας Ζόραν Μπογκντάνοβιτς, να σημειώνει μιλώντας στους αναλυτές στην τηλεδιάσκεψη ότι η αγορά πλησιάζει σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι. Και αυτό γιατί γίνεται εμφανές ότι ο πληθωρισμός και η υποχώρηση της οικονομικής δραστηριότητας στις περισσότερες χώρες αρχίζουν να επηρεάζουν την καταναλωτική δαπάνη, όπως είπε.

    Όπως είπε «από  την πλευρά μας προσπαθούμε να αντιδρούμε με βάση το κλίμα που διαμορφώνεται και προσαρμόζουμε τη στρατηγική μας διευρύνοντας τις προωθητικές ενέργειες μας. Έτσι ακόμα και σε αυτές τις συνθήκες καταφέραμε για δύο συνεχόμενα τρίμηνα να έχουμε αύξηση του όγκου των πωλήσεων και παράλληλα καταφέραμε να έχουμε μία θετική εικόνα και στους τρεις βασικούς πυλώνες μας». Ωστόσο, πρόσθεσε,  «γνωρίζουμε ότι  στο μέλλον πρέπει να προσέξουμε περισσότερο στο να διατηρηθούν προσιτές οι τιμές. Κάτι που σημαίνει πως όσο προχωράμε μπροστά θα επέλθει τελικά και μεγαλύτερη ισορροπία στην ανάπτυξη του ομίλου και το μίγμα τιμών. Όπως επίσης ότι θα δώσουμε περισσότερο χώρο στις προωθητικές ενέργειες που αφορούν προϊόντα που παρουσιάζουν πτώση».

    Διαβάστε επίσης

    Coca-Cola 3Ε: Ολοκληρώθηκε η απόκτηση της Finlandia Vodka έναντι $220 εκατ.

    Τι πληρώνει η ΔΕΗ για την Κωτσόβολος

    Επιτροπή Ανταγωνισμού: Μετωπική σύγκρουση Σκρέκα με Λιανό, ο οποίος φεύγει το 2024



    ΣΧΟΛΙΑ