• Business

    Clarksons: Τα ναυπηγεία φυτοζωούν. Σενάρια για παραγγελία-έκπληξη από Έλληνα εφοπλιστή

    shipyard


    Απογοητευτικά είναι τα επίσημα στοιχεία που παρουσίασε ο οργανισμός Clarksons και αφορούν τα ναυπηγεία και τα συμβόλαια για νεότευκτα πλοία, καθώς ο αριθμός των ναυπηγείων που έχουν συμβόλαια σε ισχύ έχει μειωθεί τουλάχιστον στο μισό. Σε διεθνές επίπεδο, τα νέα συμβόλαια κατέγραψαν μια αύξηση της τάξεως του 78% την περίοδο από το 2002 ως το 2007 και έφτασαν στο υψηλότερο επίπεδο τους το 2009.

    Παράλληλα, η χωρητικότητα των ναυπηγείων αυξήθηκε ώστε να καλύψει την τεράστια ζήτηση. Έτσι ο αριθμός των ενεργών ναυπηγείων εκτοξεύτηκε σε ποσοστό 72% από το έτος 2005 σε 931 ως το έτος 2009.

    Παρόλα αυτά, από την αρχή της οικονομικής κρίσης και μετά, οι παραγγελίες συρρικνώθηκαν και οδήγησαν σε πτώση αντίστοιχα και τα ενεργά ναυπηγεία – εκείνα που έχουν δεχτεί τουλάχιστον μια παραγγελία.

    Και φτάνουμε στον Σεπτέμβριο του 2016, που ο αριθμός των ενεργών ναυπηγείων διαμορφώθηκε σε 402, έχοντας καταγράψει μια πτώση της τάξεως του 57% από το υψηλό του 2009 (ειδικά στην περιοχή της Ασίας), όπως καταλήγει η έρευνα της Clarksons. Παράλληλα με αυτό, όπως ήταν επόμενο, ο αριθμός των νεότευκτων επίσης συρρικνώθηκε και προβλέπεται να παραμείνει στο 34%, κάτω από το ρεκόρ του 2010.

    Η έρευνα της Clarksons επίσης τονίζει ότι, σε βάθος χρόνου, πολλά από τα ενεργά σήμερα ναυπηγεία είναι ευάλωτα λόγω προβλημάτων. Υπολογίζεται ότι περίπου 240 ενεργά ναυπηγεία πρόκειται να παραδώσουν και τις τελευταίες παραγγελίες τους μέχρι τα τέλη του 2017. Επιπλέον, παρά το γεγονός ότι κάποια δέχονται νέες παραγγελίες ή έχουν καθυστερήσει τις παραδόσεις, σχεδόν το ένα τέταρτο από αυτά έχει μόνον ένα νεότευκτο υπό κατασκευή, ενώ υπολογίζεται ότι περίπου το 40% εξ’ αυτών δεν έχουν δεχθεί νέα παραγγελία από το 2014.

    Την ίδια στιγμή, μόνο 59 ναυπηγεία έχουν δρομολογήσει παραδόσεις από το 2019 και έπειτα.

    Φιλί ζωής από παραγγελία Έλληνα εφοπλιστή

    Βέβαια, ανάσα στο ασφυκτικό περιβάλλον του κλάδου φαίνεται πως έρχεται να δώσει μια μυστηριώδης παραγγελία η οποία αφορά περίπου 5 νεότευκτα δεξαμενόπλοια. Αυτή την παραγγελία, η οποία φέρεται να έχει δοθεί σε κατασκευαστές από τη Νότια Κορέα και την Ιαπωνία, ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες θέλουν να την έχει κάνει εταιρεία ελληνικών συμφερόντων.

    Συγκεκριμένα, η ναυτιλιακή εταιρεία Sun Enterprises – η οποία είναι συμφερόντων της οικογένειας Λιβανού και συγκεκριμένα ελέγχεται από τον όμιλο Livanos Group – σύμφωνα με πηγές έχει στείλει επιστολή προθέσεων για την παραγγελία δύο aframaxes με option για άλλα δύο, στα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries (HHI). Brokers εκτιμούν ότι η τιμή της παραγγελίας για τα νέα αυτά πλοία πρέπει να έχει διαμορφωθεί στα 47 εκατ. δολάρια με την παραλαβή τους να έχει προγραμματιστεί για το έτος 2018.

    Εάν τα παραπάνω ισχύουν, πρόκειται για μια ανάσα στην αγορά από μία εταιρεία που ελέγχεται από ένα από τα πιο ηχηρά ονόματα της εγχώριας και διεθνούς ναυτιλίας.

    Η Sun Enterprises Ltd. ιδρύθηκε με έδρα τον Πειραιά το 1968, όμως οι ρίζες της ανατρέχουν πίσω στο 1902. Δραστηριοποιείται στη μεταφορά πετρελαίου αλλά και στην αγορά ξηρού φορτίου, διαθέτοντας έναν στόλο που αποτελείται από 22 δεξαμενόπλοια και φορτηγά πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην, συνολικής χωρητικότητας σχεδόν 2 εκατ. τόνων. Κατά τη διάρκεια της ιστορίας της, η εταιρεία έχει διαχειριστεί περισσότερα από 100 πλοία.

    Μέχρι και σήμερα, δεν έχει προσθέσει στο στόλο της πλοίο τύπου aframax και αν η είδηση για την παραγγελία ισχύει, τα aframax αυτά θα σηματοδοτήσουν την είσοδό της στη συγκεκριμένη κατηγορία. Δώδεκα από τα συνολικά 16 δεξαμενόπλοια του στόλου της έχουν κατασκευαστεί στα κορεάτικα ναυπηγεία HHI.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

    http://www.mononews.gr/aframax-se-timi-efkerias-gia-tin-atlas-maritime-tou-leonta-patitsa/74758



    ΣΧΟΛΙΑ