• Business

    Χρ. Χαρπαντίδης (Παπαστράτος): «Γιατί αποφασίσαμε να κόψουμε το… κάπνισμα»

    • Του Γιώργου Μανέττα
    Χρήστος Χαρπαντίδης (Παπαστράτος) στο mononews: Θα στηρίξουμε όλα τα Gr-eco Islands

    Χρήστος Χαρπαντίδης, Διευθύνων Σύμβουλος της Παπαστράτος


    Η απόφαση της Philip Morris να στραφεί σε νέες μορφές καπνίσματος, λιγότερο βλαπτικές για την ανθρώπινη υγεία, προκάλεσε αίσθηση στην παγκόσμια κοινότητα ενώ ακόμη και σήμερα αποτελεί αντικείμενο δημόσιας συζήτησης.

    Είναι δυνατόν ο αμερικάνικος κολοσσός της καπνοβιομηχανίας να επιδιώκει έναν κόσμο χωρίς τσιγάρο; Είναι δυνατόν να ενδιαφέρεται για τη δημόσια υγεία; Ποιο είναι το κίνητρό του; Και μετά τι θα κάνει; Από πού θα έχει έσοδα και πως θα συνεχίσει να βγάζει κέρδη; Μήπως όλο αυτό είναι λίγο υποκριτικό και απλά γίνεται για λόγους μάρκετινγκ;

    Αυτά ήταν μερικά από τα ερωτήματα που προέκυψαν σχεδόν αβίαστα στο μυαλό των περισσότερων και μάλλον δίκαια, αφού πρόκειται για μια πρωτοφανή κίνηση στα παγκόσμια χρονικά. Ένα αδιανόητο «disruption», μια ραγδαία αλλαγή 180 μοιρών για μια βιομηχανία που μετρά σχεδόν δυο αιώνες ζωής και έχει τζίρο που αγγίζει τα 130 δισ. δολάρια (όσο σχεδόν τα 2/3 του ελληνικού ΑΕΠ!).

    Απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα και τους λόγους που οδήγησαν την Philip Morris στην «ακατανόητη» για πολλούς απόφαση επιχείρησε να δώσει ο επικεφαλής της Παπαστράτος, Χρήστος Χαρπαντίδης, σε δημοσιογράφους σε ειδική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στο πλαίσιο του GEN Summit 2019 στο Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.

    Ο κ. Χαρπαντίδης ξεκαθάρισε πως δεν γίνεται για λόγους επιχειρηματικής επιβίωσης.

    «Η καπνοβιομηχανία», σημείωσε, «θα υπάρχει για πολλά ακόμη χρόνια… υπολογίζεται πως περίπου 1 δισεκατομμύριο άνθρωποι σε όλο τον κόσμο θα συνεχίσουν να καπνίζουν ακόμη το 2025».

    «Η ανάγκη», όπως είπε, για κάπνισμα θα εξακολουθήσει να υπάρχει και τα επόμενα χρόνια ενώ τόνισε πως το κάπνισμα δεν θα εξαλειφθεί εάν η Philip Morris σταματήσει να παράγει τσιγάρα, όπως υπονοήθηκε από κάποιους, αφού το κενό θα σπεύσουν να το καλύψουν οι υπόλοιπες καπνοβιομηχανίες.

    Η πρωτοβουλία να λανσάρει νέα καπνικά προϊόντα, επεσήμανε, ο διοικητικός ηγέτης της Παπαστράτος πηγάζει από την υποχρέωση που αισθάνεται πως έχει ως ο ηγέτης του κλάδου να αναδείξει το πρόβλημα και να «φέρει στην αγορά καλύτερες εναλλακτικές λύσεις».

    Η δέσμευση και η αφοσίωση της Philip Morris σε έναν κόσμο χωρίς τσιγάρο, σύμφωνα με τον κ. Χαρπαντίδη, είναι απόλυτα ειλικρινής.

    Εδώ και 12 με 13 χρόνια, η αμερικάνικη εταιρεία εργάζεται μεθοδικά και δαπανά σημαντικούς πόρους για να ανακαλύψει νέα προϊόντα λιγότερο βλαπτικά για την ανθρώπινη υγεία. Πάνω από το 60% των πόρων κατευθύνεται για τα νέα προϊόντα και καθόλου για τα τσιγάρα. Σύμφωνα με τον κ. Χαρπαντίδη, οι έρευνες που διεξάγει η εταιρεία είναι διαθέσιμες σε οποιονδήποτε επιθυμεί να τις μελετήσει. Και αυτό είναι απαραίτητο, προκειμένου να πεισθεί η κοινή γνώμη για την καθαρότητα των προθέσεων και να οικοδομηθεί η εμπιστοσύνη.

    Κλείνοντας την τοποθέτησή του, ο Έλληνας μάνατζερ δήλωσε ανοιχτός στην κριτική και στο διάλογο γύρω από την αλλαγή που φιλοδοξεί να φέρει στον χώρο του καπνίσματος και τόνισε πως η Παπαστράτος είναι έτοιμη να συζητήσει και με την επόμενη κυβέρνηση τους τρόπους προστασίας της δημόσιας υγείας.



    ΣΧΟΛΙΑ