• Business

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά

    • Έλλη Πατέρα
    tanker τανκερ ναυτιλία ναυλαγορά


    Περιορισμένη η δραστηριότητα στην αγορά ξηρού φορτίου την εβδομάδα 5-9 Δεκεμβρίου για πλοία τύπου capesize ενώ στα panamax και supramax η εικόνα έδειξε αντιφατική. Σύμφωνα με ναυτιλιακές πληροφορίες, αναφορικά με την αγορά σε πλοία τύπου capesize η εβδομάδα που πέρασε ξεκίνησε σε αργούς ρυθμούς και με περιορισμένη δραστηριότητα.

    Στην περιοχή του Ειρηνικού αρχικά παρατηρήθηκε μικρή ανάκαμψη στη ζήτηση σε τονάζ όμως αυτό γρήγορα έδειξε ότι ήταν βραχυπρόθεσμο, καθώς στις βασικές γραμμές από την Δυτική Αυστραλία μέχρι το τέλος της εβδομάδας οι τιμές των ναύλων έδειξαν σημάδια συμπίεσης.

    Αντίστοιχη ήταν η εικόνα και στον Ατλαντικό με τις τιμές της spot αγοράς για φορτία από τη Βραζιλία να υποχωρούν όπως για παράδειγμα στη γραμμή από το Tubarao για το Qingdao, όπου η τιμή υποχώρησε κάτω από τα $ 12.00 ανά τόνο.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Επιπροσθέτως, περιορισμένη κινητικότητα παρατηρήθηκε και στα κυκλικά ταξίδια Ατλαντικού με πληροφορίες να αναφέρονται ότι πλοίο χωρητικότητας 177,000 dwt είχε συμφωνηθεί στα $ 12,500 ημερησίως με παράδοση Passero στα μέσα Δεκεμβρίου και επαναπαράδοση στο Continent.

    Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων στη spot αγορά υποχώρησε 33% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα στα $ 10,933 ημερησίως.

    Panamax

    Η αγορά παρέμεινε θετική το μεγαλύτερο μέρος της εβδομάδας. Όμως στην πορεία η έλλειψη νέων φορτίων αποτυπώθηκε στις τιμές οι όποιες και άρχισαν να υποχωρούν. Παρά το γεγονός ότι παρατηρήθηκε μικρή αύξηση στη ζήτηση σε τονάζ για τις βασικές γραμμές από τα ανατολικά παράλια της Αμερικής, ο αυξανόμενος αριθμός πλοίων που ταξίδεψε υπό έρμα στον Νότιο Ατλαντικό προστέθηκε στην ήδη μεγάλη λίστα πλοίων που υπήρχε στην περιοχή με αποτέλεσμα την συμπίεση των τιμών στους ναύλους από τα ανατολικά παράλια της Αμερικής.

    Αντίστοιχη η εικόνα και στην περιοχή του Ειρηνικού. Η έλλειψη φορτίων από τον Βόρειο Ειρηνικό και τα ανατολικά παράλια της Αυστραλίας για ημερομηνίες Δεκεμβρίου επιβάρυναν τους πλοιοκτήτες με διαθέσιμο τονάζ στα βόρεια της περιοχής.

    Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων για κυκλικό ταξίδι Ατλαντικού υποχώρησε 6% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα στα $ 17,000 ημερησίως, ενώ ο αντίστοιχος Ειρηνικού υποχώρησε 9% στα $ 8,000 ημερησίως.

    Supramax/Handysize

    Στην περιοχή του Ειρηνικού η δραστηριότητα για πλοία τύπου Supramax παρέμεινε σχετικά σταθερή. Η έλλειψη φορτίων χάλυβα υπονόμευσε τις τιμές των ναύλων στα βόρεια της περιοχής σε αντίθεση με τη συνεχιζόμενη ροή φορτίων ινδονησιακού κάρβουνου. Έτσι η αγορά της Βόρειας Ασίας δείχνει ακόμη να μην μπορεί να ακολουθήσει τη σταθερή πορεία της νοτιοανατολικής.

    Αντίθετη εικόνα παρουσίασε η περιοχή του Ατλαντικού με περιορισμένο αριθμό σε τονάζ από το Continent κάτι το οποίο βοήθησε σημαντικά τις τιμές σε πλοία τύπου Supramax στην περιοχή αυτή όπως επίσης και στην δυτική Μεσόγειο όπου παράλληλα παρατηρήθηκε αύξηση φορτίων clinker για την δυτική Αφρική.

    Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων για κυκλικό ταξίδι Ειρηνικού σε πλοία τύπου Supramax υποχώρησε 4% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα στα $ 5,750 ημερησίως ενώ ο αντίστοιχος Ατλαντικού ενισχύθηκε 11% στα $ 10,500 ημερησίως.

    Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων σε πλοία τύπου Handysize ενισχύθηκε κατά 5% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα στα $ 8,708 ημερησίως.

    Οι δείκτες την Δευτέρα 12/12/16 διαμορφώθηκαν ως εξής:

    BDI 1069(-21), BCI 1464(-111), BPI 1469(-39), BSI 968(+2), BSHI 576(+9)

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Basil M. Karatzas: Ενθαρρυντικά σημάδια για τη ναυτιλία και τις κεφαλαιαγορές

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Το κύκνειο άσμα της Hanjin Shipping

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Β. Μαρινάκης: Αγόρασε 8 πλοία σε δυο μήνες



    ΣΧΟΛΙΑ