• Business

    Νέα κίνηση από τον Γ. Οικονόμου: Παραγγέλνει τέσσερα νέα VLCCs

    Γιώργος Οικονόμου

    Γιώργος Οικονόμου, εφοπλιστής DryShips


    Συνεχίζει ακάθεκτος ο Γιώργος Οικονόμου! Ο Έλληνας εφοπλιστής, που είναι αποφασισμένος να αλλάξει τα πάντα στη ναυτιλιακή του DryShips και να επεκτείνει τις δραστηριότητές της και σε άλλους τομείς φέρεται να συμφώνησε με τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία Hanjin Heavy Industries & Construction (HHIC) για μία παραγγελία τεσσάρων νεότευκτων πλοίων κατηγορίας VLCC, τα οποία αναμένεται να παραδοθούν εντός του 2019.

    Η τελική τιμή εκτιμάται σύμφωνα με ορισμένους αναλυτές πάνω από τα 75 εκατομμύρια δολάρια που αναμένονταν όταν κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά οι πληροφορίες για το deal.

    Σημειωτέον ότι με τη συμφωνία αυτή, η μονάδα Subic των νοτιοκορεατικών ναυπηγείων “κλείνει” για περισσότερα από δύο χρόνια για παραγγελίες πλοίων VLCC, καθώς καλύπτει και την έβδομη θέση που διαθέτει για κατασκευές πλοίων της συγκεκριμένης κατηγορίας.

    Με δεδομένο ότι την περασμένη εβδομάδα η Clarksons ανέφερε πως οι εκκρεμείς παραγγελίες πλοίων τύπου VLCC ήταν 87, μετά τη συμφωνία του Γιώργου Οικονόμου με τα ναυπηγεία HHIC ο αριθμός αυτός ανεβαίνει στα 91, με πηγές της αγοράς των τάνκερ να εκτιμούν, μιλώντας στο TradeWinds, πως η αύξηση των νεότευκτων είναι μία αρνητική εξέλιξη για την ισορροπία προσφοράς-ζήτησης στην αγορά.

    Να σημειώσουμε σε αυτό το σημείο ότι, όπως προκύπτει από το ετήσιο report που κατέθεσε στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς η DryShips, συμφερόντων του Γ. Οικονόμου, έκανε πράξη την υπόσχεσή της και μείωσε το 2016 σημαντικά τις (αμφιλεγόμενες) χρεώσεις προς εταιρείες συμφερόντων του Γ. Οικονόμου και της οικογένειάς του, και ειδικότερα κατά 13,4% σε ετήσια βάση, στα 57,9 εκατομμύρια δολάρια. Μάλιστα, αν αφαιρεθούν τα 22,3 εκατομμύρια δολάρια που αντιστοιχούν σε ζημίες από πωλήσεις πλοίων, το ποσό αυτό διαμορφώνεται στα 35,6 εκατομμύρια δολάρια, που συνιστά μία πτώση της τάξεως του 46,8%.

    Ωστόσο, τα χρέη της εταιρείας προς συνδεόμενα μέρη (εταιρείες συμφερόντων του Γ. Οικονόμου) αυξήθηκαν κατά το ίδιο έτος και στα τέλη του 2016 έφτασαν τα 122 εκατομμύρια δολάρια.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Αισιοδοξία, αλλά και επιφυλακτικότητα για την ανάκαμψη στην αγορά του ξηρού φορτίου

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Αγγελική Φράγκου: Απίστευτες οι εκτιμήσεις των αναλυτών για τη Navios

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Κίνηση-ματ από J. Fredriksen: Εξαγόρασε το στόλο ελληνικής ναυτιλιακής για 364 εκατ. δολ.!



    ΣΧΟΛΙΑ