• Business

    Ντροπή: Η ΕΒΖ δεν έχει στο ταμείο ούτε ένα ευρώ, αλλά ο πρόεδρος φτιάχνει το ΙΧ του με λεφτά της εταιρίας

    Χρήστος Ρώσσιος. Πρόεδρος ΕΒΖ (Ελληνική Βιομηχανία Ζάχαρης)

    Χρήστος Ρώσσιος. Πρόεδρος ΕΒΖ (Ελληνική Βιομηχανία Ζάχαρης)


    Η Ελληνική Βιομηχανία Ζάχαρης -ΕΒΖ-  μπορεί να χρωστά στους τευτλοπαραγωγούς 1 εκατ ευρώ από την περσινή παραγωγή που εισκόμισαν οι αγρότες στην εταιρεία και 13 εκατ. ευρώ για την εφετινή καμπάνια που έχει ολοκληρωθεί και να έχει οφειλές στη ΔΕΠΑ και στους προμηθευτές της, εντούτοις για τους διοικούντες της, φαίνεται πως λεφτά υπάρχουν.  Σύμφωνα με το Βήμα της Κυριακής, ο πρόεδρος της εταιρείας κ. Χρήστος Ρώσσιος, πρώην υποψήφιος βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ στη Β’ Θεσσαλονίκης, ανέλαβε καθήκοντα στις 15 Απριλίου 2016 και μαζί με τον διευθύνοντα σύμβουλο κ. Παντελή Μάνη ανέλαβαν να «τρέξουν» το σχέδιο εξυγίανσης της εταιρείας που είχε συμφωνήσει ο τότε υπουργός Ανάπτυξης κ. Γ. Σταθάκης με την Τράπεζα Πειραιώς.

    Η πρώτη κίνηση του κ. Ρώσσιου ήταν να κάνει σέρβις στο αυτοκίνητό του με έξοδα της εταιρείας.  Πιο συγκεκριμένα, στις 27 Απριλίου έκοψε δύο τιμολόγια στο όνομά του σε συνεργείο αυτοκινήτων της Καλαμαριάς για ανταλλακτικά και εργασίες συνολικής αξίας 700 ευρώ.

    Ο αριθμός κυκλοφορίας του αυτοκινήτου δεν αντιστοιχεί σε υπηρεσιακό αυτοκίνητο, δηλαδή σε αυτοκίνητο της εταιρείας, για αυτό και τα τιμολόγια έχουν κοπεί στο όνομά του. Λίγες ημέρες αργότερα, στις 5 Μαΐου, 2016 δίνεται εντολή στη διεύθυνση οικονομικών υπηρεσίων της εταιρείας από τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας κ. Μάνη για εξόφληση των τιμολογίων.

    Ειδικότερα, στο εσωτερικό σημείωμα που έχει υπογράψει ο κ. Μάνης με θέμα: Εξόφληση Τιμολογίου συνολικής αξίας 700,01 ευρώ αναφέρονται κατά γράμμα τα εξής:
    «Σας διαβιβάζουμε τιμολόγια με
    1) αριθμό 1681 και συνολικής αξίας 280,44 ευρώ,
    2) με αριθμό 11314 και συνολικής αξίας 419,57 ευρώ που αφορά συντήρηση αυτοκινήτου, που αφορούν έξοδα του Προέδρου της Ε.Β.Ζ. κ. Χρ. Ρώσσιου.  Παρακαλούμε για δικές σας ενέργειες».

    EBZ
    EBZ

    Τι συμβαίνει σήμερα στην ΕΒΖ

    Στην κόψη του ξυραφιού βρίσκεται και πάλι η Ελληνική Βιομηχανία Ζάχαρης (ΕΒΖ). Η εταιρεία αδυνατεί να εξυπηρετήσει τις υποχρεώσεις της, ο διεθνής διαγωνισμός για την πώληση των εργοστασίων της στη Σερβία δεν έχει προκηρυχθεί, ενώ ερωτηματικά έχει προκαλέσει στην αγορά ο “πήχης” που έχει μπει για το ελάχιστο τίμημα πώλησής τους, ποσό που υπολείπεται κατά 40 εκατ. ευρώ από την αποτίμηση που έχει γίνει.

    Στις αποθήκες της  ΕΒΖ παραμένουν απούλητες ποσότητες ζάχαρης, ενώ την ίδια ώρα ελλοχεύει ο κίνδυνος να θεωρεί ως κρατική ενίσχυση η αδυναμία κάλυψης των οφειλών που έχει προς τις κρατικές ΔΕΠΑ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

    Σήμερα Δευτέρα η διοίκηση της ΕΒΖ θα προσπαθήσει να “κλείσει” το μέτωπο με τους τευτλοπαραγωγούς, που απειλούν με προσφυγή στη δικαιοσύνη, στην περίπτωση που δεν εξοφληθούν έως την Παρασκευή για την καμπάνια του 2015 και έως τις 30/12 για το μεγαλύτερος μέρος από τη φετινή. Η ΕΒΖ, η οποία οφείλει στους τευτλοπαραγωγούς 900.000 ευρώ από το 2015 και 11 εκατ. ευρώ από τη φετινή καμπάνια, προσανατολίζεται να πληρώσει τις οφειλές του 2015 μέσα τις επόμενες ημέρες και στις 15-20 Ιανουαρίου να τους εξοφλήσει για την καμπάνια του 2016.

    Η ουσία είναι ότι στις αποθήκες της βιομηχανίας, βρίσκονται σήμερα 27.000 τόνοι ζάχαρης, οι οποίοι σύμφωνα με στελέχη της θα κατευθυνθούν σε ελληνικό σούπερ μάρκετ. Κάτι πάντως που δεν επιβεβαιώνεται από παράγοντες της αγοράς και τευτλοπαραγωγούς, οι οποίοι υποστηρίζουν πως η εταιρεία δεν μπορεί να προωθήσει τις συγκεκριμένες ποσότητες στην αγορά, γιατί απλά έχει χάσει την αγορά.

    sugar

    Αναφορικά με τον διεθνή διαγωνισμό για την πώληση των δύο εργοστασίων φιλέτων της στη Σερβία, αυτός ακόμη δεν έχει προκηρυχθεί, παρά τις δηλώσεις στελεχών της ότι θα γινόταν έως το τέλος Νοεμβρίου. Αυτό όμως δεν είναι το μοναδικό πρόβλημα. Σοβαρά ερωτηματικά έχουν προκαλέσει στην αγορά οι δηλώσεις ανώτατων στελεχών της βιομηχανίας για το τίμημα πώλησης των δύο εργοστασίων. Σύμφωνα λοιπόν με αυτές τις δηλώσεις, το ελάχιστο τίμημα που θα πρέπει να καταβάλλει κάποιος για να αποκτήσει τις δύο κερδοφόρες μονάδες της Σερβίας ανέρχεται στο ποσό των 25 εκατ. ευρώ.

    Την ίδια στιγμή ελλοχεύει ο κίνδυνος να θεωρηθεί ως κρατική βοήθεια από τη Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Κομισιόν η αδυναμία κάλυψης των οφειλών που έχει η εταιρεία προς τις κρατικές ΔΕΠΑ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

    Στελέχη της ΕΒΖ υποστηρίζουν πως έχει γίνει ρύθμιση για τα 13 εκατ. ευρώ των παλαιών οφειλών. Αντίθετη άποψη έχουν κυβερνητικοί παράγοντες οι οποίοι υποστηρίζουν ότι δεν έχει υπάρξει ακόμη ρύθμιση για τις οφειλές προς τη ΔΕΠΑ οι οποίες αγγίζουν τα 10 εκατ. ευρώ ενώ αδιευκρίνιστο παραμένει τι γίνεται με τις τρέχουσες οφειλές.



    ΣΧΟΛΙΑ