ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Fraport Greece: Αύξηση 4% στην επιβατική κίνηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων τον Αύγουστο του 2025
Η Fraport είναι αποφασισμένη να αλλάξει την εικόνα της Ελλάδος. Ότι δεν κάνει το κράτος το κάνουν οι ιδιώτες. Πολύ σύντομα η χώρα θα πάψει να διασύρεται διεθνώς όπως γίνονταν τα τελευταία χρόνια με τα περιφερειακά αεροδρόμια όπως της Κέρκυρας και της Μυκόνου που είχαν μετατραπεί 2014 το 2015 και το 2016 εν μέσω τουριστικής σεζόν, σε σκουπιδότοπους. “Αηδιαστικές τουαλέτες στο αεροδρόμιο της Μυκόνου: ούτε χαρτί, ούτε σαπούνι ούτε πετσέτες” είχε γράψει στο Twitter τον Αύγουστο του 2015 ο Βρετανός δημοσιογράφος Hugo Dixon.
Τι λέει ο Βαγγέλης Μπαλτάς
Όπως ανέφερε, ο Οικονομικός διευθυντής της Fraport Greece Βαγγέλης Μπαλτάς “σε λίγο καιρό η εικόνα των αεροδρομίων θα είναι εντελώς διαφορετική. Θα είναι παρελθόν η εικόνα απαξίωσης, θα επεκταθούν οι χώροι των αεροδρομίων, θα αναπτυχθούν νέοι εμπορικοί χώροι.”
Η Fraport Greece έχει προκηρύξει διαγωνισμό για την επιλογή εταιρείας που θα παράσχει ολοκληρωμένο σύστημα υπηρεσιών διαχείρισης κτιριακών εγκαταστάσεων (facility management) και συγκεκριμένα των 14 περιφερειακών αεροδρομίων που είναι προς παραχώρηση στην ελληνική θυγατρική του γερμανικού ομίλου.
Την Παρασκευή 9 Δεκεμβρίου λήγει η προθεσμία υποβολής προσφορών με το έργο να είναι ένα από τα μεγαλύτερα που έχουν βγει, κατά τα τελευταία χρόνια, στον τομέα του facility management.

Όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, η Fraport Greece υιοθετεί κριτήρια βάσει των οποίων μπορούν να υποβάλουν προσφορά μόνον παίκτες του κλάδου που πληρούν υψηλές προδιαγραφές. Ως εκ τούτου, η μάχη μεταξύ των υποψηφίων εκτιμάται ότι θα περιοριστεί σε χαμηλό μονοψήφιο αριθμών σχημάτων.
Σε αυτά, κατά πληροφορίες, συγκαταλέγονται, μεταξύ άλλων, οι εταιρείες Kofedy Hellas που ανήκει στον γαλλικό όμιλο GDF, η ISS Greece θυγατρική του ομώνυμου πολυεθνικού ομίλου, η Klueh Security & Facility Ελλάς Α.Ε. η Manifest Facility Management και η IOS A.E.
Το έργο θα ανατεθεί για περίοδο διάρκειας έως τριών ετών (1 χρόνος με ετήσιες διαδοχικές παρατάσεις), ενώ ο ανάδοχος θα πρέπει να πραγματοποιήσει κεφαλαιουχικές δαπάνες της τάξης των 400.000 ευρώ για την αγορά μόνον του απαιτούμενου εξοπλισμού.
Ακόμη ο ανάδοχος θα πραγματοποιήσει κατά προσέγγιση προσλήψεις 100 ατόμων που θα απασχοληθούν στις υπηρεσίες facility management των 14 αεροδρομίων, ενώ κριτήριο ανάθεσης θα είναι η πλέον συμφέρουσα προσφορά από οικονομική άποψη.
Η παραχώρηση των αεροδρομίων
Όσον αφορά την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στη Fraport αναμένεται το οικονομικό κλείσιμο της διαδικασίας να έχει πραγματοποιηθεί έως τον Φεβρουάριο του 2017, καθώς εκκρεμεί σειρά τεχνικών ζητημάτων που πρέπει να διευθετηθεί. Από την αποκρατικοποίηση, το Δημόσιο θα εισπράξει 1,23 δισ. ευρώ, ενώ έχει λαμβάνειν ετήσιο εγγυημένο καταβλητέο μίσθωμα ύψους 22,9 εκατ. ευρώ και κυμαινόμενη μεταβλητή αμοιβή που υπολογίζεται, ετησίως, ως ποσοστό 28,2% και 28,94% των ebitda των περιφερειακών της ομάδας Α και Β, αντίστοιχα.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ελλάδα και ΕΕ σχεδιάζουν μαζί την ευρωπαϊκή «ασπίδα» αεράμυνας – Η ελληνική πρόταση που «κοιτάει» στα νότια σύνορα
- Sports Party* με το ντέρμπι ΑΕΚ-ΠΑΟΚ την Κυριακή από το Πάμε Στοίχημα
- Eli Lilly & Co. – Novo Nordisk: Πτώση των μετοχών μετά τις υποσχέσεις Τραμπ για φθηνό Ozempic
- Νικητιάδης: Δεν έχει πληρωθεί ακόμη το μεταφορικό ισοδύναμο του 2023 ενώ δεν έχει γνωστοποιήσει το ποσό για το 2025
