• Business

    Χ. Βαφειάς: Μετατίθεται χρονικά η παράδοση τεσσάρων νέων πλοίων LPG στην StealthGas

    Χάρης Βαφειάς ναυτιλία StealthGas

    Χάρης Βαφειάς. Εφοπλιστής


    Ως και για οκτώ μήνες το καθένα αναβάλλεται η παράδοση των τεσσάρων πλοίων μεταφοράς αερίου τύπου handysize που έχει παραγγείλει η ναυτιλιακή εταιρεία StealthGas, συμφερόντων του Έλληνα εφοπλιστή Χάρη Βαφειά, από τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία Hyundai Mipo, όπως συμφώνησαν οι δύο πλευρές, σύμφωνα με πηγές που επικαλείται το TradeWinds.

    Τα τέσσερα πλοία, χωρητικότητας 22.000 cbm το καθένα, επρόκειτο να παραδοθούν όλα εντός του 2017, όμως μετά την εξέλιξη αυτή το τελευταίο θα παραδοθεί τον Απρίλιο του 2018. Σημειωτέον ότι η απόκτησή τους θα κοστίσει στην StealthGas 52 εκατομμύρια δολάρια το καθένα, ενώ η εταιρεία έχει εξασφαλίσει δάνεια ύψους 140 εκατομμυρίων δολαρίων για τη χρηματοδότηση του εγχειρήματος από πιστωτές που δεν έχουν γίνει γνωστοί.

    Εν τω μεταξύ, δύο μικρά πλοία μεταφοράς LPG της StealthGas, το χωρητικότητας 5.000 cbm Eco Enigma (κατασκευής 2015) και το χωρητικότητας 4.100 cbm Epic Campbell (κατασκευής 2001), ναυλώθηκαν για 12 μήνες από την Petredec, έναντι περίπου 230.000 δολαρίων το μήνα.

    Σημειώνεται ότι η StealthGas κατέγραψε μειωμένα έσοδα και αυξημένα έξοδα στο τρίτο τρίμηνο του 2016, σε μία περίοδο που πάντως είναι εποχιακά πιο δύσκολη για τον τομέα των μεταφορών υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG).

    Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα τριμήνου που ανακοίνωσε η εταιρεία τον περασμένο Νοέμβριο, τα έσοδα στο τρίτο τρίμηνο του 2016 διαμορφώθηκαν σε 34,4 εκατομμύρια δολάρια, έναντι 35,8 εκατομμυρίων δολαρίων κατά την αντίστοιχη περίοδο του 2015, καθώς η αξιοποίηση του στόλου υποχώρησε σε ετήσια βάση από το 94,4% στο 88%.

    Παράλληλα, μπορεί η StealthGas να μείωσε κατά 1,2 εκατ. δολάρια σε ετήσια βάση (από 5,2 εκατ. δολάρια σε 4 εκατ. δολάρια) τα μεταφορικά της έξοδα, λόγω της μείωσης των ενεργών πλοίων της, όμως την ίδια στιγμή αυξήθηκαν κατά 1,2 εκατ. δολάρια τα λειτουργικά έξοδα των πλοίων της (από 13,4 εκατ. δολάρια σε 14,6 εκατ. δολάρια), λόγω της καθαρής αύξησης του στόλου της κατά ένα πλοίο και της επιστροφής δύο πλοίων από συμφωνίες ναύλωσης. Αυξημένα ήταν και τα έξοδα για τόκους και χρηματοδότηση.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Το κύκνειο άσμα της Efploia Shipping – «Στο σφυρί» και το τελευταίο της πλοίο

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Β. Μαρινάκης: Big business με 2 νέα πλοία

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γ. Οικονόμου: Σε ελεύθερη πτώση η μετοχή της DryShips – Φοβούνται τη μυστηριώδη Kalani οι επενδυτές



    ΣΧΟΛΙΑ