• Business

    Τι δείχνουν οι δείκτες για την αγορά ξηρού φορτίου

    • Έλλη Πατέρα
    ναυτιλία dry bulk στόλος


    Ανάμικτες τάσεις επικράτησαν στην αγορά των πλοίων ξηρού φορτίου την εβδομάδα 6-10 Φεβρουαρίου. Σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές, δύσκολη ήταν η προαναφερθείσα χρονική περίοδος για πλοία τύπου capesize σ’ όλες τις περιοχές δραστηριοποίησης τους.

    Ειδικότερα, στην περιοχή του Ειρηνικού οι άσχημες καιρικές συνθήκες και η ανεπάρκεια φορτίων είχαν ως αποτέλεσμα οι τιμές των ναύλων να κινηθούν πτωτικά. Από την άλλη πλευρά, υπό πίεση βρέθηκαν οι τιμές των ναύλων και στην περιοχή του Ατλαντικού παρά την οριακή αύξηση της κινητικότητας που παρατηρήθηκε στις διαδρομές από το Tubarao της Βραζιλίας.

    Ενδεικτικές συμφωνίες που αναφέρθηκαν ήταν για φορτίο 150,000 10% σιδηρομεταλλεύματος από Goa για βόρειο Κίνα με ημερομηνίες Φεβρουαρίου στα $4.50 ανά τόνο  και για πλοίο capesize 180,000/2011 από το Tubarao για Κίνα με ημερομηνίες μέσα Μαρτίου στα $10.90 ανά τόνο.

    Ο γενικός μέσος όρος της spot αγοράς υποχώρησε στα $ 6,048 ημερησίως με πτώση 31% σε σχέση με τις προηγούμενες εβδομάδες.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Panamax 

    Βελτίωση της δραστηριότητας παρατηρήθηκε στην περιοχή του Ειρηνικού σε σχέση με τις προηγούμενες εβδομάδες με νέα φορτία στην αγορά στηρίζοντας έτσι τις τιμές των ναύλων.

    Αντίστοιχη εικόνα παρουσίασε η αγορά και στην περιοχή του Ατλαντικού με νέα  φορτία, στηρίζοντας τις τιμές στα κυκλικά ταξίδια ενώ παράλληλα αυξημένη ζήτηση παρατηρήθηκε από τα ανατολικά παράλια της νοτίου Αμερικής κάνοντας ελκυστική την προσέλευση πλοίων που ταξίδεψε από τον Ειρηνικό υπό έρμα στηρίζοντας τις τιμές των ναύλων στην ευρύτερη περιοχή σχεδόν το μεγαλύτερο μέρος της εβδομάδας.

    Ενδεικτικές ναυλώσεις που αναφέρθηκαν ήταν για πλοίο 81,150dwt/2010 με παράδοση στα ανατολικά παράλια Ν. Αμερικής και επαναπαράδοση Σιγκαπούρη-Ιαπωνία στα $9,200 ημερησίως+$420,000ΒΒ και 93,300dwt/2011 με παράδοση Goa για ταξίδι μέσω Saldhana Bay πίσω στην Ινδία κοντά στα $10,000 ημερησίως.

    Σε ναύλωση μακράς διαρκείας αναφέρθηκε πλοίο 76,000dwt/2013 με παράδοση στις Φιλιππίνες μέσα Φεβρουαρίου για 9-12 μήνες στα $8,500 ημερησίως.

    Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων σε κυκλικά ταξίδια Ατλαντικού παρέμεινε σταθερός σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα στα $ 7,900 ημερησίως ενώ ο γενικός μέσος όρος ημερήσιων εσόδων στη spot αγορά παρουσίασε άνοδο 7% στα $ 8,317 ημερησίως.

    Supramax/Handysize 

    Ανάμικτη ήταν η εικόνα της αγοράς για πλοία τύπου Supramax την εβδομάδα που πέρασε με μικρή αύξηση της κινητικότητας στην περιοχή του Ειρηνικού που είχε ως αποτέλεσμα την ώθηση στις τιμές των ναύλων.

    Αντίθετα μέχρι και το τέλος της εβδομάδας στην περιοχή του Ατλαντικού το συναίσθημα παρέμεινε αρνητικό με τον αριθμό των νέων φορτίων από τον κόλπο Μεξικού Αμερικής να έχει περιοριστεί.

    Επιπροσθέτως πίεση στις τιμές των ναύλων παρατηρήθηκε και στην περιοχή της Μεσογείου κυρίως λόγω της αύξησης της διαθεσιμότητας σε τονάζ.

    Ενδεικτικές ναυλώσεις που αναφέρθηκαν ήταν για πλοίο 56,800dwt/2010 με παράδοση στον Αμαζόνιο και επαναπαράδοση στην Μεσόγειο στα περίπου $10,000 ημερησίως, 57,300dwt/2011 με παράδοση στην Κίνα για ταξίδι μέσω των Φιλιππίνων και επαναπαράδοση στην Κίνα με πρόσθεση να φορτώσει μετάλλευμα νικελίου στα $4,750 ημερησίως και 36,500dwt/2011 με παράδοση στην Αμβέρσα και επαναπαράδοση στις ανατολικές ακτές της νοτίου Αμερικής στα $4,150 ημερησίως.

    Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων σε κυκλικά ταξίδια Ατλαντικού στα Supramax παρουσίασε πτώση 11% σε σχέση με τις προηγούμενες εβδομάδες στα $6,250 ημερησίως ενώ γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρέμεινε σταθερός στα $ 6,188 ημερησίως. Αντίστοιχα σε πλοία τύπου Handysize ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων διαμορφώθηκε στα $5,792 με οριακή πτώση 1%.

    Σε πτωτική τροχιά οι δείκτες του Baltic Dry Indexγια σήμερα 14/2/17 που διαμορφώθηκαν ως εξής: BDI 685(-3), BCI 567(-42), BPI 939(-5), BSI 681(+5), BSHI 379(+3)

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Οι πέντε σημαντικότερες ειδήσεις στη ναυτιλία τώρα

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Το scrapping η «θεραπεία» στην κρίση που πλήττει τη ναυλαγορά των containers

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Αγγ. Φράγκου: Γιατί οι αναλυτές συστήνουν “πώληση” των μετοχών της Navios Acquisition

     

     

     



    ΣΧΟΛΙΑ