• Business

    Τι δείχνουν οι δείκτες για την αγορά ξηρού φορτίου

    bulk ξηρό φορτίο ναυτιλία ναυλαγορά


    Πτωτικές τάσεις παρουσίασε η εικόνα στην αγορά πλοίων ξηρού φορτίου για την εβδομάδα 23-27 Ιανουαρίου. Σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές, η αγορά για πλοία τύπου capesize κατά το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα κινήθηκε σε υποτονικούς ρυθμούς σε όλες τις περιοχές δραστηριοποίησης τους.

    Συγκεκριμένα, στην περιοχή του Ατλαντικού η ζήτηση για capesize σε διαδρομές από την Βραζιλία ήταν περιορισμένη από το ξεκίνημα της εβδομάδας ενώ η δραστηριότητα στα κυκλικά ταξίδια παρουσίασε σημάδια επιβράδυνσης.

    Αντίστοιχη ήταν η εικόνα και στην περιοχή του Ειρηνικού με τις τιμές των ναύλων σε διαδρομές από την Δυτική Αυστραλία να βρεθούν υπό πίεση κυρίως εν αναμονή των διακοπών της Κινέζικης Πρωτοχρονιάς.

    Ενδεικτικές συμφωνίες που αναφέρθηκαν ήταν για πλοίο capesize χωρητικότητας 180,000 dwt/2015 με παράδοση Passero για ταξίδι μέσω Trinidad προς Ασία στα περίπου $ 17,000 ημερησίως ένωσε ναύλωση μακράς διαρκείας πλοίο 179,000dwt/2009 με παράδοση στην Κίνα για 12-16 μήνες στα περίπου $ 12,000 ημερησίως.

    Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων στα κυκλικά ταξίδια Ατλαντικού παρουσίασε πτώση 29% σε σχέση με τις προηγούμενες εβδομάδες στα $ 11,250 ημερησίως ενώ ο γενικός μέσος όρος στη spot αγορά υποχώρησε στα $ 10,464 ημερησίως με πτώση 28%.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Panamax 

    Η περιορισμένη δραστηριότητα της αγοράς σε διαδρομές από τον κόλπο Μεξικού Αμερικής (USGulf) και η αυξημένη προσφορά σε τονάζ στα ανατολικά νότια παράλια άσκησαν πίεση στις τιμές spot στην περιοχή.

    Αντίστοιχη εικόνα παρατηρήθηκε και στην περιοχή της Ασίας κυρίως λόγω των αναμενόμενων διακοπών της Κινέζικης Πρωτοχρονιάς.

    Ενδεικτικές συμφωνίες ήταν οι εξής: πλοίο χωρητικότητας 81,351dwt/2016 με παράδοση Ιαπωνία για ταξίδι μέσω βόρειου Ειρηνικού και επαναπαράδοση Σιγκαπούρη-Ιαπωνία περίπου στα $6,800 ημερησίως, άλλο 80,327dwt/2011 με παράδοση στα ανατολικά νότια παράλια της Αμερικής και επαναπαράδοση Σιγκαπούρη-Ιαπωνία στα $9,600+$460,000 ΒΒ και 80,268dwt/2012 με παράδοση στο Rotterdam και επαναπαράδοση στο Skaw/Passero στα $9,800 ημερησίως.

    Ο γενικός μέσος όρος ημερήσιων εσόδων στη spot αγορά υποχώρησε οριακά 2% σε σχέση με προηγούμενες εβδομάδες στα $ 7,295 ημερησίως. 

    Supramax/Handysize 

    Σημάδια επιβράδυνσης παρουσίασε η αγορά στην περιοχή της βόρειας Ασίας για πλοία τύπου Supramax την εβδομάδα που πέρασε παρά την σχετική ροή νέων φορτίων κυρίως από τον βόρειο Ειρηνικό.

    Αντίθετα, στην περιοχή της νοτιοανατολικής Ασίας η ζήτηση ήταν πιο έντονη όμως ο αυξημένος αριθμός πλοίων που ταξίδεψε υπό έρμα από τα βόρεια συμπίεσε τις τιμές των ναύλων στα νότια.

    Στα handy, η εβδομάδα κύλισε σε υποτονικούς ρυθμούς με αποτέλεσμα η αγορά να κινηθεί πτωτικά σε σχεδόν όλες τις διαδρομές ενώ ναυτιλιακές πηγές αναφέρουν ότι η υπερπροσφορά σε τονάζ και η μειωμένη ζήτηση συμπίεσαν τις τιμές των ναύλων στις περιοχές του Continent και της Μεσογείου.

    Ενδεικτικές συμφωνίες που αναφέρθηκαν ήταν οι εξής: πλοίο χωρητικότητας 57,000dwt με παράδοση στη Σιγκαπούρη για ταξίδι μέσω Ινδονησίας για Κίνα η νότιο Κορέα με επιλογή των ναυλωτών στα $4,050 ημερησίως, άλλο 56,800dwt με παράδοση Πακιστάν για ταξίδι μέσω Σαουδικής Αραβίας και επαναπαράδοση Σιγκαπούρη-Ιαπωνία στα $10,100 ημερησίως και 34,500dwt/2011 με παράδοση στην δυτική Ινδία και επαναπαράδοση στην Κίνα στα $5,500 ημερησίως.

    Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων σε πλοία τύπου Supramax υποχώρησε οριακά σε σχέση με τις προηγούμενες εβδομάδες στα  $ 6,625 ημερησίως ενώ ο αντίστοιχος σε πλοία τύπου Handysizeδιαμορφώθηκε στα $ 6, 458 ημερησίως με πτώση 4%.

    Οι δείκτες την σήμερα 31/1/17 διαμορφώθηκαν ως εξής: BDI 800(-16), BCI 1167(-38), BPI 951(-13), BSI 679(-9), BSHI 402(-13)



    ΣΧΟΛΙΑ