• Business

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά

    Bulk carrier ναυτιλία ναυλαγορά


    Η άνοδος στην κινητικότητα και η αυξημένη ζήτηση σε τονάζ στο Βόρειο Ατλαντικό και την Αυστραλία αποτέλεσαν τους βασικούς λόγους στήριξης των τιμών των ναύλων για πλοία τύπου capesize την εβδομάδα 2-6 Ιανουαρίου 2017.

    Σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές, την εβδομάδα που πέρασε παρατηρήθηκε μικρή αύξηση στην κινητικότητα στο Βόρειο Ατλαντικό η οποία σε συνδυασμό με τον σχετικά περιορισμένο αριθμό διαθέσιμων πλοίων στήριξαν τις τιμές των ναύλων στην περιοχή αυτή.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Έτσι για παράδειγμα χαρακτηριστική του κλίματος ήταν η ναύλωση πλοίου για μεταφορά 150,000 τόνων 10% φορτίου από το Port Cartier για το Dunkirk στα $9,75 ανά τόνο, όπως επίσης και η συμφωνία για πλοίο χωρητικότητας 182,032 dwt του 2016 που ελευθερώνεται στις 14 Ιανουαρίου στο Rotterdam και αναφέρθηκε ότι ναυλώθηκε για κυκλικό ταξίδι Ατλαντικού κοντά στα $ 16,000 ημερησίως.

    Στον αντίποδα, στην περιοχή του Ειρηνικού παρατηρήθηκε αύξηση στη ζήτηση σε τονάζ για τις διαδρομές από την Δυτική Αυστραλία στηρίζοντας έτσι και τις τιμές των ναύλων στην περιοχή.

    Ενδεικτική ήταν η ναύλωση πλοίου του 2010 με ημερομηνίες 25-31 Ιανουαρίου για 170,000 τόνους 10% φορτίου από το Port Hedland για το Qingdao στα $ 7.95 ανά τόνο.

    Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων στηspot αγορά παρουσίασε άνοδο 14% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα στα $ 15,834 ημερησίως.

    Panamax 

    Αρχικά η εβδομάδα ξεκίνησε σε υποτονικούς ρυθμούς όμως κατά τη διάρκεια της παρατηρήθηκε αύξηση της δραστηριότητας στην περιοχή του Βόρειου Ειρηνικού στηρίζοντας έτσι τις τιμές των ναύλων.

    Ενδεικτικές συμφωνίες ήταν οι εξής: για πλοίο χωρητικότητας 81,104 dwt του 2013 που ναυλώθηκε με παράδοση στη Σιγκαπούρη το πρώτο δεκαήμερο Ιανουαρίου για ταξίδι μέσω των Ανατολικών νότιων παραλιών Αμερικής και επαναπαράδοση στη Σιγκαπούρη-Ιαπωνία στα $ 5,800 ημερησίως, ενώ άλλο 82,197 dwt του 2013 με παράδοση στα Ανατολικά παράλια Αυστραλίας μέσα Ιανουαρίου με επαναπάραδοση Σιγκαπούρη-Ιαπωνία στα $ 9,200+ $ 420,000 ΒΒ.

    Στην περιοχή του Ατλαντικού τα καινούργια φορτία που βγήκαν στην αγορά από τον κόλπο Μεξικού(Αμερική) και τα Ανατολικά νότια παράλια στήριξαν τις τιμές των ναύλων για τα κυκλικά ταξίδια.

    Έτσι ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων για κυκλικό ταξίδι Ατλαντικού διαμορφώθηκε στα $ 8,000 με άνοδο 7% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα ενώ ο γενικός μέσος όρος ημερήσιων εσόδων υποχώρησε 3% στα $ 6,675 ημερησίως.

    Supramax/Handysize 

    Ύφεση παρουσίασε η δραστηριότητα στην περιοχή του Ατλαντικού λόγω των διακοπών ενώ παρατηρήθηκε αύξηση διαθέσιμου τονάζ στις περιοχές της Δυτικής Αφρικής και τα Ανατολικά νότια παράλια της Αμερικής τα οποία και γρήγορα αφομοίωσαν τα λίγα διαθέσιμα φορτία.

    Αρνητικό το κλίμα και στην πλευρά του Ειρηνικού με περιορισμένα φορτία κάρβουνου από την Ινδονησία τα οποία και δεν ήταν αρκετά για να στηρίξουν τις τιμές των ναύλων στις διαδρομές της περιοχής αυτής.

    Ενδεικτικές συμφωνίες ήταν για πλοίο χωρητικότητας 57,291 dwt του 2009 που ναυλώθηκε με παράδοση HongKong και επαναπαράδοση στην Ανατολική Ινδία στα περίπου $ 6,200 ημερησίως, ενώ αναφέρθηκε η ναύλωση πλοίου 55,668 dwt του 2009 με παράδοση στη Σιγκαπούρη για ταξίδι μέσω Ινδονήσιας και επαναπαράδοση Qinzhou(Κίνα) στα $ 6,250 ημερησίως.

    Επίσης αξίζει να αναφέρουμε την ναύλωση πλοίου 30,541 dwt του 2007 με παράδοση στη Damietta για ταξίδι μέσω Τουρκίας και επαναπαράδοση στην Δυτική Αφρική στα $ 13,400 ημερησίως ενώ άλλο 36,976 dwt του 2012 συμφωνήθηκε με παράδοση Ανατολικά νότια παράλια Αμερικής και επαναπαράδοση Setubal στα $ 11,000 ημερησίως.

    Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων σε πλοία τύπου Supramax παρουσίασε  πτώση 13% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα στα $ 7,438 ημερησίως ενώ ο αντίστοιχος σε πλοία τύπου Handysizeδιαμορφώθηκε στα $ 8,042 ημερησίως με πτώση 15%.

    Οι δείκτες την σήμερα 10/1/17 διαμορφώθηκαν ως εξής:

    BDI 926(-23), BCI 1470(-128), BPI 973(+46), BSI 766(-6), BSHI 489(-9)

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Π. Γεωργιόπουλος: «Ναυάγησε» η πώληση ενός δεξαμενόπλοιου της ναυτιλιακής του

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Α. Φράγκου: Αγόρασε κι άλλο πλοίο

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: VesselsValue: Πρώτοι οι Έλληνες εφοπλιστές με συνολικό στόλο αξίας 84,079 δισ. δολ.



    ΣΧΟΛΙΑ