• Business

    Οι πέντε σημαντικότερες ειδήσεις στη ναυτιλία τώρα

    Εμπορευματοκιβώτια

    Εμπορευματοκιβώτια


    Αυτές είναι πέντε από τις σημαντικότερες εξελίξεις στη ναυτιλία που πρέπει να γνωρίζετε.

    Δημοπρατείται το NewLead Victoria

    Το φορτηγό πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου NewLead Victoria (χωρητικότητας 75.966-dwt και κατασκευής 2002) της ναυτιλιακής NewLead Holdings, συμφερόντων του εφοπλιστή Μιχάλη Ζολώτα, αναμένεται τελικά να βγει σε δημοπρασία στη Μαλαισία, καθώς η διευθύνουσα σύμβουλος Άννα Ζολώτα δεν κατάφερε να θέσει υπό έλεγχο τα μεγάλα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η εταιρεία. Η NewLead χρωστάει στο πλήρωμα του πλοίου αμοιβές έξι μηνών και τα κόστη επαναπατρισμού τους, που αγγίζουν το ποσό των 331.000 δολαρίων. Από την άλλη υπάρχουν τρία διατάγματα επίσχεσης του NewLead Victoria, με την γερμανική τράπεζα Portigon να διεκδικεί τη μεγαλύτερη χρηματική αποζημίωση από τους υπόλοιπους πιστωτές, όπως είχε γράψει το mononews.gr σχετικά.

    Η Pareto υποβαθμίζει τη Dorian LPG

    Η νορβηγική επενδυτική τράπεζα Pareto Securities προχώρησε σε υποβάθμιση της σύστασής της για την εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά ναυτιλιακή Dorian LPG, συμφερόντων του εφοπλιστή Γιάννη Χατζηπατέρα, εξαιτίας της υψηλής τιμής της μετοχής της και των αρνητικών προβλέψεων για την πορεία της αγοράς. Συγκεκριμένα, οι αναλυτές της Pareto Analysts Eirik Haavaldsen και Oystein Dalby υποβάθμισαν τη σύσταση τους για τη μετοχή της εταιρείας από “hold” σε “sell”. Υπενθυμίζεται σε αυτό το σημείο ότι από τα αποτελέσματα για το τρίτο τρίμηνο του οικονομικού έτους 2017 που ανακοίνωσε πρόσφατα η ναυτιλιακή που δραστηριοποιείται στις μεταφορές υγραερίου προκύπτει δραματική μείωση στα έσοδα και τα καθαρά κέρδη της.

    Ευριπίδης Κουτσοχρήστος
    Ευριπίδης Κουτσοχρήστος

    Η Hamburg Süd έτοιμη να ανανεώσει το στόλο της το 2017

    Η γερμανική ναυτιλιακή Hamburg Süd (Hamburg Südamerikanische Dampfschifffahrts-Gesellschaft KG) που δραστηριοποιείται στις μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων ανακοίνωσε ότι θα προχωρήσει σε δραστική ανανέωση του στόλου της, αντικαθιστώντας παλαιότερης ηλικίας τονάζ με νεότευκτα πλοία-ψυγεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Ήδη η γερμανική εταιρεία έχει παραγγείλει 4 containerships τύπου post-panamax στα κινεζικά ναυπηγεία Jiangsu New Yangzijiang, όλα χωρητικότητας 3.884-teu, σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue. Υπενθυμίζεται ότι, όπως είχε γράψει το mononews.gr το Δεκέμβριο του 2016, η Hamburg Süd εξαγοράστηκε από το δανέζικο γίγαντα Maersk Line.

    Σε ελληνικά «χέρια» 2 δεξαμενόπλοια της Dong-A

    Δύο νεότευκτα δεξαμενόπλοια τύπου aframax που είχε παραγγείλει η νοτιοκορεάτικη ναυτιλιακή Dong-A Tankers, τα οποία κατασκευάζονται αυτή την περίοδο στα ναυπηγεία Hyundai Samho, εξαγοράστηκαν από τις ελληνικές ναυτιλιακές Marmaras και Stealth Maritime (συμφερόντων του εφοπλιστή Χάρη Βαφειά), για το ποσό των 43,7 εκατ. δολαρίων το καθένα, δηλαδή συνολικά για 87,4 εκατ. δολ. Τα δεξαμενόπλοια πρόκειται να παραδοθούν στους νέους ιδιοκτήτες τους μήνες Απρίλιο και Ιούλιο.

    Ένα ακόμη ναυλοσύμφωνο για τη Diana Shipping

    Στην Caravel Shipping Limited, με έδρα το Χονγκ Κονγκ, ναυλώθηκε το panamax Dione (χωρητικότητας 75.172-dwt και κατασκευής 2001), ιδιοκτησίας της ναυτιλιακής εταιρείας Diana Shipping, συμφερόντων του Συμεών Παληού. Το πλοίο ναυλώθηκε μέσω θυγατρικής της Diana για περίοδο 9 με 12 μηνών έναντι 7.200 δολαρίων ημερησίως για τις πρώτες 90 μέρες (αρχής γενομένης από το Σάββατο 4 Φεβρουαρίου) και 7.050 δολαρίων ημερησίως για το υπόλοιπο διάστημα της ναύλωσης. Σύμφωνα με την Diana Shipping, τα έσοδα που θα αποκομίσει από τη ναύλωση του πλοίου ανέρχονται κατ’ ελάχιστον σε 1,92 εκατομμύρια δολάρια.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Σ. Παληός: Και νέα ναύλωση πλοίου της Diana Shipping

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Πωλητήριο σε δύο από τα πλοία της MEP που απέκτησε τον Σεπτέμβριο βάζει η AM Nomikos

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Μυστήριο: Ποιες είναι οι τρεις άγνωστες ελληνικές ναυτιλιακές που μπαίνουν στο ξηρό φορτίο



    ΣΧΟΛΙΑ