• Business

    Οι πέντε σημαντικότερες ειδήσεις στη ναυτιλία τώρα

    ναυτιλία


    Αυτές είναι πέντε από τις σημαντικότερες εξελίξεις στη ναυτιλία που πρέπει να γνωρίζετε.

    Τίτλοι τέλους (και επίσημα) για τη Hanjin Shipping

    Στις 17 Φεβρουαρίου αναμένεται να ανακοινωθεί και επισήμως η χρεοκοπία της άλλοτε κραταιάς νοτιοκορεάτικης ναυτιλιακής Hanjin Shipping, καθώς δικαστήριο της Σεούλ αποφάσισε να τερματίσει τη διαδικασία προστασίας της εταιρείας από τους δανειστές της, που ξεκίνησε μετά από σχετικό αίτημά της τον Αύγουστο του 2016. Έτσι, στις 17 Φεβρουαρίου, όταν και θα έχει παρέλθει το διάστημα των δύο εβδομάδων από την απόφαση μέσα στο οποίο θα μπορούν να εξεταστούν τυχόν εφέσεις, η Hanjin θα κηρύξει πτώχευση και επισήμως.

    Δύσκολη η επόμενη διετία για τα χημικά δεξαμενόπλοια

    Η υπερπροσφορά τονάζ στον κλάδο των χημικών δεξαμενόπλοιων πρόκειται να αποτελέσει καθοριστικό ανασταλτικό παράγοντα για την ανάπτυξη των μεταφορών χημικών προϊόντων τουλάχιστον για τα επόμενα 2 χρόνια, όπως υποστηρίζει σε σχετική της μελέτη η βρετανική συμβουλευτική εταιρεία Drewry. «Ο στόλος των χημικών δεξαμενόπλοιων πρόκειται να αυξηθεί σε ποσοστό 3,3% φέτος λόγω των μεγάλων ναυπηγικών προγραμμάτων τα τελευταία χρόνια, ενώ η υπερπροσφορά τονάζ θα συνεχιστεί και το 2017, με αποτέλεσμα οι ναύλοι να δέχονται πιέσεις στις μεγάλες διαδρομές για την επόμενη διετία», σημειώνει χαρακτηριστικά η Drewry.

    Ευριπίδης Κουτσοχρήστος
    Ευριπίδης Κουτσοχρήστος

    Σε ιστορικό ρεκόρ οι παραδόσεις δεξαμενόπλοιων τον Ιανουάριο

    Οι παραδόσεις νεότευκτων δεξαμενόπλοιων μεταφοράς αργού πετρελαίου κατέγραψαν ιστορικό ρεκόρ το μήνα Ιανουάριο, καθώς πλοία συνολικής χωρητικότητας 5,5 εκατ.-dwt εισήλθαν στους στόλους ναυτιλιακών εταιρειών διεθνώς, γεγονός που αντιστοιχεί σε αύξηση της τάξεως του 220% σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2016, όπως υποστηρίζει η BIMCO στηριζόμενη σε δεδομένα της πλατφόρμας ναυτιλιακών δεδομένων VesselsValue. «Το ποσοστό αυτό είναι ιδιαίτερα ανησυχητικό και διαταράσσει ακόμη περισσότερο την ήδη διαταραγμένη ισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης», τόνισε ο Peter Sand, ο επικεφαλής αναλυτής της μεγαλύτερης διεθνούς ένωσης ναυλομεσιτών.

    Το ζήτημα των ευρωπαϊκών κονδυλίων αποθαρρύνει το κινεζικό ενδιαφέρον για τα ναυπηγεία

    Εντείνονται οι προσπάθειες εκ μέρους της κυβέρνησης Τσίπρα να αναζωπυρώσει το κινεζικό ενδιαφέρον για τα ελληνικά ναυπηγεία ώστε να πραγματοποιηθεί η επανεκκίνηση της ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας. Όμως, ο κινεζικός κολοσσός Cosco Shipping – που αποτελεί τον μεγαλύτερο μέτοχο του ΟΛΠ – δε φαίνεται να ανταποκρίνεται, καθώς δεν επιθυμεί να βρεθεί στη μέση της «μάχης» μεταξύ κυβέρνησης και Κομισιόν για τη χορήγηση των απαιτούμενων κρατικών κονδυλίων για τα ναυπηγεία.

    Οι παραγγελίες νεότευκτων ευθύνονται για τη χρεοκοπία της GBS

    Σύμφωνα με τους αναλυτές της Alphabulk, η ιταλική ναυτιλιακή Giuseppe Bottiglieri Shipping (GBS) απέτυχε να προβλέψει σωστά την πορεία της αγοράς ξηρού φορτίου, με αποτέλεσμα τα συνολικά 11 φορτηγά πλοία που είχε παραγγείλει από το 2007 για το υπέρογκο ποσό των 545 εκατ. δολαρίων, σήμερα να αξίζουν μόλις 140 εκατ. δολάρια και να αποτελούν τη ρίζα του κακού που οδήγησε τη ναυτιλιακή στον πάτο. Η εταιρεία, η οποία κατέθεσε αίτηση για πτώχευση στις 29 Δεκεμβρίου του 2016, αντιμετωπίζει ένα δυσθεώρητο χρέος ύψους 340 εκατ. δολ., ενώ οι μετοχές της αξίζουν 160 εκατ. δολ. Η τύχη της GBS εναπόκειται πλέον στην ιταλική Δικαιοσύνη η οποία είτε θα εγκρίνει είτε όχι το σχέδιο αναδιάρθρωσής της, με τις συνέπειες που αυτό συνεπάγεται.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Τίτλοι τέλους για τη Hanjin Shipping: Στις 17 Φεβρουαρίου χρεοκοπεί και επισήμως

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γ. Χατζηπατέρας: Αισιοδοξία για την ανάκαμψη της αγοράς των VLGCs

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Θ. Αγγελόπουλος: Στη ναυτιλιακή του Ιδρύματος Ωνάση (υπό τον Γ. Καραγεωργίου) τα τελευταία του πλοία



    ΣΧΟΛΙΑ