• Business

    Οι πέντε σημαντικότερες ειδήσεις στη ναυτιλία τώρα

    ναυτιλία ναυλαγορά εφοπλιστές


    Αυτές είναι πέντε από τις σημαντικότερες εξελίξεις στη ναυτιλία που πρέπει να γνωρίζετε.

    Το διάταγμα Τραμπ μπορεί να επηρεάσει τη ναυτιλία

    Το διάταγμα που υπέγραψε ο νέος πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ, με το οποίο απαγορεύει την εισροή προσφύγων στη χώρα, μπορεί να έχει άμεσες επιπτώσεις στη ναυτιλία, όπως υποστηρίζουν τα διεθνή P&I clubs, καθώς όσο θα διαρκεί ο αποκλεισμός τους, τα πληρώματα που θα προέρχονται από μουσουλμανικές χώρες όπως η Συρία, η Λιβύη, το Ιράκ και η Σομαλία, δε θα μπορούν να εισέρχονται στις ΗΠΑ. Κάτι που θα επηρεάσει παράλληλα και την εμπορική δραστηριότητα των πλοίων, όπως υποστηρίζει το The Standard Club.

    100 panamax containerships πρέπει να πουληθούν για scrap προειδοποιεί η Alphaliner

    H Alphaliner στην τελευταία της ανάλυση υποστηρίζει ότι για να μπορέσει να σημειωθεί η ανάπτυξη στον κλάδο των μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων, είναι απαραίτητο να πουληθούν 100 πλοία κλάσης panamax για scrap, από τη στιγμή που οι ιστορικά χαμηλές τιμές των ναύλων – οι οποίες κινούνται χαμηλότερα ακόμα και από τα λειτουργικά κόστη – έχουν αποτύχει στο να επαναφέρουν τη ζήτηση για τα συγκεκριμένα πλοία. Σύμφωνα με τους αναλυτές της Alphaliner, τα panamax containerships χωρητικότητας 4.000 ως 5.300-teu που είναι παροπλισμένα αντιστοιχούν σε 68, παρά το γεγονός ότι οι ναύλοι έχουν πέσει τόσο χαμηλά στα 4.000-4.350 δολάρια ημερησίως από τον Ιούλιο του 2016.

    Ευριπίδης Κουτσοχρήστος
    Ευριπίδης Κουτσοχρήστος

    Μπελάδες με την πτωχευτική νομοθεσία των ΗΠΑ για τη Hanjin Group

    Ο νοτιοκορεάτικος όμιλος Hanjin Group κινδυνεύει να «βυθιστεί» στις διαδικασίες της πτωχευτικής νομοθεσίας των ΗΠΑ, από τότε που η άλλοτε πανίσχυρη θυγατρική του Hanjin Shipping κατέθεσε αίτηση για υπαγωγή στο Άρθρο 11. Ειδικότερα, το New York Shipping Association-International Longshoremen’s Association Pension Trust Fund φέρεται να διεκδικεί 31 εκατ. δολάρια σε συνταξιοδοτικές παροχές από την χρεοκοπημένη ναυτιλιακή και απαίτησε ειδική άδεια από το δικαστήριο ώστε να μπορέσει να διερευνήσει τη σχέση μεταξύ της Hanjin και του μητρικού της ομίλου, με σκοπό να εξακριβωθεί αν μπορεί κάποια άλλη θυγατρική να καλύψει το ποσό αυτό. Σε αυτό το σημείο αξίζει να αναφερθεί ότι υπαγωγή στο Άρθρο 11 του πτωχευτικού κώδικα των ΗΠΑ έχουν κάνει κατά καιρούς και ελληνικές ναυτιλιακές, όπως η Toisa του Γρηγόρη Καλλιμανόπουλου, η General Maritime του Πήτερ Γεωργιόπουλου, η Omega Navigation και η Excel Maritime του Βίλι Παναγιωτίδη.

    Δύο δεξαμενόπλοια στο στόλο της Sea World Tankers του Βασίλη Λαλιώτη

    Δύο δεξαμενόπλοια τύπου MR απέκτησε από την ιταλική d’Amico International Shipping (DIS) η ναυτιλιακή εταιρεία Sea World Tankers, συμφερόντων του Έλληνα εφοπλιστή Βασίλη Λαλιώτη, έναντι 13,5 εκατ. δολαρίων το καθένα. Ο λόγος για τα High Endurance και High Endeavour (αμφότερα χωρητικότητας 46.992-dwt και κατασκευής 2004), τα οποία ωστόσο δεν θα παραλάβει η Sea World Tankers, αλλά θα συνεχίσει να τα λειτουργεί η d’Amico, καθώς συμφωνήθηκε να ναυλωθούν τα πλοία από την τελευταία για τα επόμενα 4 χρόνια σε «ελκυστική τιμή».

    Η Ευρωβουλή απαγόρευσε τη χρήση βαρέως μαζούτ στην Αρκτική

    Οι Ευρωβουλευτές και μέλη της περιβαλλοντικής επιτροπής της Ευρωβουλής ψήφισαν υπέρ του αποκλεισμού της χρήσης του βαρέως μαζούτ ως καύσιμο από όλα τα πλοία που δραστηριοποιούνται εμπορικά στην περιοχή της Αρκτικής. Πρόκειται για το καύσιμο εκείνο που προκαλεί τη μεγαλύτερη ρύπανση στο περιβάλλον, με εξίσου σοβαρές συνέπειες και για την υγεία όσων εκτίθενται σε αυτό.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Β. Λαλιώτης: Αγόρασε και ναύλωσε δύο τάνκερ η Sea World Tankers

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Τι δείχνουν οι δείκτες για την αγορά ξηρού φορτίου

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Β. Μαρινάκης: Πτώση κερδών στη CPP το 2016 αλλά μικρότερη από τις εκτιμήσεις των αναλυτών



    ΣΧΟΛΙΑ