• Business

    Οι πέντε σημαντικότερες ειδήσεις στη ναυτιλία τώρα

    ναυτιλία ναυλαγορά


    Αυτές είναι πέντε από τις σημαντικότερες εξελίξεις στη ναυτιλία που πρέπει να γνωρίζετε.

    Το Χρηματιστήριο της Σεούλ θα διαγράψει τη μετοχή της Hanjin

    Η μετοχή της Hanjin Shipping – που πτώχευσε και επίσημα στις 17 Φεβρουαρίου – πρόκειται να διαγραφεί από το Χρηματιστήριο της Σεούλ στις επόμενες δυο εβδομάδες, συγκεκριμένα στις 7 Μαρτίου. Η ναυτιλιακή σε επίσημο έγγραφο δήλωσε πως η περίοδος της προ-διαγραφής της μετοχής της θα ξεκινήσει από την Πέμπτη (23/2), ενώ η διαγραφή της θα διαρκέσει επ’ αόριστον. Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με την online πλατφόρμα ναυτιλιακών δεδομένων VesselsValue, η αξία του στόλου της (που αποτελείται από 29 containerships και 13 φορτηγά πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου) ανέρχεται στα 986 εκατ. δολάρια.

    Η Toisa επανακτά τον έλεγχο του United Journey

    Ευριπίδης Κουτσοχρήστος
    Ευριπίδης Κουτσοχρήστος

    Η ναυτιλιακή Toisa, συμφερόντων του Γρηγόρη Καλλιμανόπουλου, ανέκτησε και πάλι τον έλεγχο του δεξαμενόπλοιου μεταφοράς αργού πετρελαίου United Journey (χωρητικότητας 112.723-dwt και κατασκευής 2010), το οποίο είχε επισχεθεί από την πιστώτρια τράπεζα Citibank από το Δεκέμβριο του 2016. Όπως γνωστοποίησε η εταιρεία – έχει ζητήσει την υπαγωγή της σε καθεστώς προστασίας από τους πιστωτές της – σκοπεύει να επιστρέψει πλήρως το πλοίο στις εμπορικές του δραστηριότητες άμεσα.

    Συμφωνία-μαμούθ μεταξύ Fincantieri, Carnival και CSSC

    Η ιταλική ναυπηγική βιομηχανία Fincantieri προχώρησε σε συμφωνία με τον όμιλο κρουαζιέρας Carnival και τα κινεζικά ναυπηγεία China State Shipbuilding Corp. (CSSC) για την κατασκευή 2 κρουαζιερόπλοιων που θα στοιχίσουν 1,5 δισ. δολάρια, με το ναυπηγικό πρόγραμμα να περιλαμβάνει και τις options για την κατασκευή άλλων 4. Αν οι options εξασκηθούν, τότε το συνολικό κόστος θα ξεπεράσει τα 4,5 δισ. δολάρια.

    Δημιουργία κοινοπραξίας μεταξύ των Bahri και Bunge

    Η ολλανδική βιομηχανία μεταποίησης αγροτικών προϊόντων Bunge και η ναυτιλιακή Bahri – με έδρα τη Σαουδική Αραβία – προχώρησαν στη δημιουργία κοινοπραξίας στο ξηρό φορτίο, η οποία θα ονομαστεί Bunge Bahri Dry Bulk. Σκοπός του νέου κοινοπρακτικού σχήματος είναι η παροχή αποκλειστικών μεταφορικών υπηρεσιών σε πελάτες τόσο από τη Μέση Ανατολή όσο και διεθνώς. Στο σχήμα η Bahri θα συμμετέχει με ποσοστό 60% και η Bunge με 40%, με τη βάση του να τοποθετείται στο Ντουμπάι.

    Πούλησε παλαιότερης κατασκευής VLCC η DHT

    Η εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά ναυτιλιακή DHT Holdings, μετά την απόρριψη της πρότασης εξαγοράς της από τη Frontline του John Fredriksen, προχώρησε στην πώληση ενός από τα παλαιότερα δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού πετρελαίου τύπου VLCC που είχε στο στόλο της, το DHT Phoenix (χωρητικότητας 307.151-dwt και κατασκευής 1999) για το ποσό των 18,5 εκατ. δολαρίων. Ο αγοραστής είναι η ελβετική ναυτιλιακή Mercuria, η οποία και θα το χρησιμοποιήσει ως πλωτή δεξαμενή αποθήκευσης.

    • Πώς διαμορφώθηκε ο Baltic Exchange Index και οι επιμέρους δείκτες την Τετάρτη 22/2

    Ανοδικά κινήθηκαν οι δείκτες του Baltic Freight Index. Αναλυτικά, διαμορφώθηκαν ως εξής:

    Baltic Freight Index (BDI): 806 (+28)

    Baltic Cape Index (BCI): 951 (+95)

    Baltic Panamax Index (BPI): 908 (+2)

    Baltic Supramax Index (BSI): 783 (+19)

    Baltic Handysize Index (BSHI): 410 (+8)

    Το Baltic Exchange Index και οι επιμέρους δείκτες του, εκπροσωπούν καθημερινά τις τιμές των ναύλων για τα χύδην ξηρά φορτία.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Ποια ναυπηγεία θα κατασκευάσουν τελικά τα επόμενα VLCCs των Αντώνη και Φίλιππου Λαιμού;

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Π. Λιβανός: Μέσα σε ένα 24ωρο JP Morgan και Seaport αναβάθμισαν τη μετοχή της GasLog

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γ. Μυτιληναίος: Συνεχίζει να επενδύει δυναμικά στη ναυτιλία



    ΣΧΟΛΙΑ