• Business

    Οι πέντε σημαντικότερες ειδήσεις στη ναυτιλία τώρα

    Εμπορευματοκιβώτια

    Εμπορευματοκιβώτια


    Αυτές είναι πέντε από τις σημαντικότερες εξελίξεις στη ναυτιλία που πρέπει να γνωρίζετε.

    Σημάδια ανάκαμψης για την αγορά των containerships βλέπει η Evergreen

    Η διοίκηση της ναυτιλιακής Evergreen Marine (με έδρα την Ταϊπέι της Ταϊβάν) προβλέπει ότι η ναυλαγορά εμπορευματοκιβωτίων θα ανακάμψει το 2017, μετά από ένα ιδιαίτερα δύσκολο και γεμάτο προκλήσεις 2016. Όπως σημείωσε ο Anchor Chang – ο πρόεδρος της Evergreen – κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου, η αγορά έχει αρχίσει να παρουσιάζει ενθαρρυντικά σημάδια ανάκαμψης, ενώ οι όγκοι των φορτίων τον Ιανουάριο ήταν σε καλύτερα επίπεδα από το αναμενόμενο.

    Προβλήματα για τη γερμανική Marenave

    Η ναυτιλιακή Marenave Schiffahrts – με έδρα το Αμβούργο – έχει έρθει αντιμέτωπη με μεγάλα προβλήματα ρευστότητας και προχώρησε σε συμφωνία με θυγατρική του γερμανικού ομίλου Offen Group και τη DEVK που θα της παρέχουν κεφάλαια συνολικού ύψους 16 εκατ. δολαρίων για να μπορέσει να αποπληρώσει ληξιπρόθεσμες οφειλές προς τους πιστωτές της.

    Ευριπίδης Κουτσοχρήστος
    Ευριπίδης Κουτσοχρήστος

    Ελευθερώθηκε το Morning Compass

    Μετά την επίθεση πειρατών που οδήγησε στην κατάληψη του οχηματαγωγού πλοίου Morning Compass (χωρητικότητας 6.500-ceu και κατασκευής 2013), οι στρατιωτικές δυνάμεις της Λιβύης κατόρθωσαν να το απελευθερώσουν, όπως ανακοίνωσε η ναυλώτρια νοτιοκορεάτικη εταιρεία EUKOR Car Carriers. Πλέον, συνεχίζει το προγραμματισμένο του ταξίδι ως είχε, ενώ και τα 12 μέλη του πληρώματος (με καταγωγή από τις Φιλιππίνες) είναι ασφαλείς.

    Αναζητά νέα κεφάλαια η Nordic American Offshore

    Η νορβηγική ναυτιλιακή Nordic American Offshore (NAO), που εξειδικεύεται στα πλοία ανεφοδιασμού τύπου PSV, βρίσκεται σε διαδικασία αναζήτησης νέων κεφαλαίων καθώς δεν μπορεί να αποπληρώσει τρεις δόσεις μιας δανειακής σύμβασης με τη μορφή ανακυκλούμενης πίστωσης που έχει συνάψει με τις πιστώτριες τράπεζες DNB και SEB, η οποία ανέρχεται στα 150 εκατ. δολάρια. Αποτέλεσμα της αδυναμίας εξόφλησης είναι να μην μπορεί να αντλήσει τα εναπομείναντα 18 εκατ. δολ. του δανείου.

    Στα 986 εκατ. δολ. η αξία του στόλου της Hanjin Shipping

    Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της online πλατφόρμας ναυτιλιακών δεδομένων VesselsValue, ο στόλος της νοτιοκορεάτικης ναυτιλιακής Hanjin Shipping – που πτώχευσε και επίσημα στις 17 Φεβρουαρίου – αποτελείται από 42 πλοία (εκ των οποίων τα 29 είναι μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων) ανέρχεται στο ποσό των 986 εκατ. δολαρίων. Υπενθυμίζεται ότι πλοία της άλλοτε κραταιάς εταιρείας έχουν αγοράσει πρόσφατα οι Έλληνες εφοπλιστές Θεόδωρος Βενιάμης, Λου Κολλάκης και Βαγγέλης Μαρινάκης.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Άννα Αγγελικούση: Εκλεισε συμφωνία ρεκόρ

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Δ. Παπαδημητρίου: Στα δικαστήρια με την Commerzbank για χρέη 8,5 εκατ. δολ.

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Ναυτιλία: Η μείωση της χωρητικότητας η μόνη πρόταση για μακροχρόνια ανάκαμψη



    ΣΧΟΛΙΑ