• Business

    Οι πέντε σημαντικότερες ειδήσεις στη ναυτιλία τώρα

    tanker τανκερ ναυτιλία ναυλαγορά


    Αυτές είναι πέντε από τις σημαντικότερες εξελίξεις στη ναυτιλία που πρέπει να γνωρίζετε.

    Πτώχευσε (και επίσημα) η Hanjin Shipping

    Το Κεντρικό Περιφερειακό Δικαστήριο της Σεούλ την Παρασκευή (17 Φεβρουαρίου) κύρηξε την επίσημη χρεοκοπία της πάλαι ποτέ κραταιάς νοτιοκορεάτικης ναυτιλιακής Hanjin Shipping, όπως και είχε προαναγγείλει πριν από δύο βδομάδες. Σε απόφασή του, το δικαστήριο αναφέρει ότι έχει ορίσει σύνδικο για τη διαδικασία της πτώχευσης και καλεί τους πιστωτές της Hanjin να γνωστοποιήσουν τις απαιτήσεις τους το αργότερο μέχρι την 1η Μαΐου, ενώ ένα μήνα μετά, την 1η Ιουνίου, θα γίνει η πρώτη συνάντηση των πιστωτών.

    Νέα επένδυση στο LNG από τον John Fredriksen

    Ευριπίδης Κουτσοχρήστος
    Ευριπίδης Κουτσοχρήστος

    Η ναυτιλιακή Flex LNG, συμφερόντων του Νορβηγού εφοπλιστή John Fredriksen, επεξεργάζεται το ενδεχόμενο να προχωρήσει στην απόκτηση 2 νεότευκτων δεξαμενόπλοιων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), τα οποία έχει παραγγείλει η εταιρεία Gerevan Trading (επίσης συμφερόντων Fredriksen) στα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME). Τα πλοία θα φέρουν μηχανές τεχνολογίας MEGI (M-type Electronically Controlled Gas Injection) ενώ θα παραδοθούν το 2018.

    Αγορά μετοχών της Scorpio Tankers από τα στελέχη της

    Τα στελέχη της ιταλικών συμφερόντων ναυτιλιακής Scorpio Tankers αποφάσισαν να προχωρήσουν στην αγορά μετοχών της εταιρείας, μια επένδυση που ξεπερνάει σε συνολικό κόστος τα 4,5 εκατ. δολάρια, καθώς υποστήριξαν ότι «τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή για τέτοιο ρίσκο». Αυτή η κίνηση έρχεται αφού η Scorpio πραγματοποίησε περικοπή στο μέρισμα και ενίσχυσε τη ρευστότητά της μέσω μιας τριπλής συμφωνίας πώλησης και επαναμίσθωσης (sale-and-leaseback).

    Η Cosco δημιούργησε δική της ασφαλιστική εταιρεία

    Μετά την ηχηρή αποχώρησή της από το London P&I Club – όπου ήταν μέλος επί 6 συνεχείς δεκαετίες – ο κινεζικός γίγαντας China Cosco Shipping Corporation (Coscocs) προχώρησε στη δημιουργία μιας εξ’ ολοκλήρου ιδιόκτητης ναυτασφαλιστικής εταιρείας, με το όνομα China Cosco Shipping Captive Insurance Company στην Σαγκάη την Παρασκευή (17/2). Η εταιρεία αυτή είναι η πρώτη του είδους της στην Κίνα ενώ θα παρέχει καλύψεις P&I και άλλες ασφαλιστικές υπηρεσίες στον μητρικό όμιλο.

    Νέες παραγγελίες για τη Solvang

    Η νορβηγικών συμφερόντων ναυτιλιακή Solvang Shipping – η οποία δραστηριοποιείται στις μεταφορές υγραερίου (LPG) και πετροχημικών – προχώρησε στην υπογραφή επιστολής προθέσεων που αφορά την παραγγελία έως και 4 νεότευκτων δεξαμενόπλοιων μεταφοράς αιθυλενίου στη νοτιοκορεάτικη γιάρδα Hyundai Mipo Dockyard (HMD). Τα πλοία θα έχουν χωρητικότητα 21.000-cbm, ενώ η Solvang θα έχει διορία ως τα τέλη του Μαρτίου του 2017 για να επικυρώσει την παραγγελία. Η εταιρεία διαθέτει στόλο 21 υγραεριοφόρων συνολικής χωρητικότητας 1,2 εκατ.-cbm.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Έλληνες εφοπλιστές: Παραγγέλνουν τάνκερ – «θηρία»

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Στα χέρια της Berenberg ελληνικά ναυτιλιακά δάνεια της RBS

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Η τελευταία πράξη του δράματος: Πτώχευσε η Hanjin Shipping



    ΣΧΟΛΙΑ