• Business

    Οι πέντε σημαντικότερες ειδήσεις στη ναυτιλία τώρα

    bulk ξηρό φορτίο ναυτιλία ναυλαγορά


    Αυτές είναι πέντε από τις σημαντικότερες εξελίξεις στη ναυτιλία που πρέπει να γνωρίζετε.

    Ενθαρρυντικές οι νέες τιμές scrapping για πλοία τύπου capesize

    Το γεγονός ότι η ελληνική ναυτιλιακή Star Bulk Carriers, συμφερόντων του Έλληνα εφοπλιστή Πέτρου Παππά, κατόρθωσε να πετύχει τιμή 345 δολάρια/ldt πουλώντας το φορτηγό πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου τύπου capesize Star Eleonora (χωρητικότητας 164.218-dwt και κατασκευής 2001) για scrap, είναι αρκετό για να ενθαρρύνει κι άλλους πλοιοκτήτες capesizes να επιδοθούν στο scrapping, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της Clarksons Research, η οποία χαρακτήρισε την τιμή αυτή «επιθετική».

    Ισχυρό ναυλοσύμφωνο συνήψε η Havila Shipping

    Η νορβηγική ναυτιλιακή Havila Shipping, η οποία το Νοέμβριο του 2016 έφτασε κυριολεκτικά ένα βήμα πριν από τη χρεοκοπία, κατόρθωσε να συνάψει ένα πολύ κερδοφόρο ναυλοσύμφωνο με τον επίσης νορβηγικών συμφερόντων κολοσσό ενέργειας Statoil, το οποίο στην ουσία αποτελεί επέκταση της ήδη ισχύουσας συμφωνίας που αφορά το πλοίο ανεφοδιασμού Havila Troll (χωρητικότητας 14.400-bhp και κατασκευής 2003). Η νέα συμφωνία επεκτείνει τη ναύλωση του πλοίου για ακόμη 7 χρόνια, με option επέκτασης για ακόμη 5 περιόδους διάρκειας ενός έτους η καθεμιά.

    Ευριπίδης Κουτσοχρήστος
    Ευριπίδης Κουτσοχρήστος

    «Πονοκέφαλος» τα μεγάλης ηλικίας πλοία για τις γερμανικές τράπεζες

    Οι γερμανικές τράπεζες έχουν έρθει αντιμέτωπες με ζημίες που απορρέουν από ληξιπρόθεσμα ναυτιλιακά δάνεια, εξαιτίας της έκθεσής τους σε μεγαλύτερης ηλικίας και λιγότερο αποτελεσματικά πλοία, όπως ισχυρίζεται ο διεθνής οίκος αξιολόγησης Moody’s. Ειδικότερα, στην περίπτωση της Commerzbank – της οποίας η έκθεση σε ναυτιλιακά δάνεια είναι θηριώδης – η κατάσταση συνιστά “credit negative”, καθώς θα χρειαστεί μεγάλου ύψους προμήθειες για να ανταποκριθεί.

    Η αξία του χρέους της Hanjin Shipping δεν πρέπει να αλλάξει

    Η ενδεχόμενη – και ιδιαίτερα πιθανή πλέον – εκκαθάριση της χρεοκοπημένης νοτιοκορεάτικης ναυτιλιακής Hanjin Shipping δεν πρέπει να οδηγήσει σε τροποποίηση της αξίας του χρέους της, όπως ισχυρίζεται η βρετανική επενδυτική Southey Capital, η οποία διαχειρίζεται χρέος της εταιρείας που ξεπερνάει σε ποσοστό το 30%. Παράλληλα, η Southey προτείνει στους πιστωτές της Hanjin να μην απευθυνθούν εκ νέου στη δικαιοσύνη, αν είναι ευχαριστημένοι με όσα διεκδικούν.

    Συγκρούστηκε με πλοίο μεταφοράς τσιμέντου το κρουαζιερόπλοιο Seabourn Encore

    Το κρουαζιερόπλοιο Seabourn Encore της εταιρείας Seabourn Cruises συγκρούστηκε με το πλοίο μεταφοράς τσιμέντου Milburn Carrier II (χωρητικότητας 8.465-dwt και κατασκευής 1987) στο Timaru της Νέας Ζηλανδίας, όταν ξέφυγε από τα σχοινιά που έσπασαν λόγω ισχυρών ανέμων και κακοκαιρίας στην περιοχή. Το Seabourn Encore υπέστη μικρές ζημιές στην πρύμνη ωστόσο μπόρεσε να συνεχίσει το ταξίδι του με προορισμό το Akaroa της Νέας Ζηλανδίας.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Εντυπωσιακό deal για τον Σ. Παληό: Επέκταση της ναύλωσης πλοίου της Diana Shipping με το διπλάσιο τίμημα

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Χ. Οικονόμου: Οδεύει προς Αυστραλία πλοίο της TMS Cardiff Gas

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Κ. Κωνσταντακόπουλος: Παραμένουν χωρίς ναύλωση τα πέντε νεότευκτα πλοία της Costamare



    ΣΧΟΛΙΑ