• Business

    Οι πέντε σημαντικότερες ειδήσεις στη ναυτιλία τώρα

    ναυτιλία dry bulk στόλος


    Αυτές είναι πέντε από τις σημαντικότερες εξελίξεις στη ναυτιλία που πρέπει να γνωρίζετε.

    Οι τρεις ιαπωνικοί γίγαντες σε δυσκολίες

    Οι συνεχιζόμενες προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος των μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων φαίνεται πως ασκούν πιέσεις στις τρεις μεγαλύτερες ναυτιλιακές ιαπωνικών συμφερόντων, με συνέπεια να καταγράψουν απώλειες στα αποτελέσματα που εμφάνισαν. Ο λόγος για τις Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK Line), Kawasaki Kisen Kaisha (K Line) και Mitsui O.S.K. Lines (MOL), οι οποίες και οι τρεις είδαν τα έσοδά τους κατά τη διάρκεια των 9 μηνών του 2016 να μειώνονται. Από τις τρεις, η NYK Line ήταν εκείνη που κατέγραψε τη μεγαλύτερη μείωση στα έσοδά της, η οποία και αντιστοιχεί σε 1,98 δισ. δολάρια. Υπενθυμίζεται ότι, όπως είχε γράψει το mononews.gr στις 31 Οκτωβρίου του 2016, οι ιαπωνικοί γίγαντες αποφάσισαν να προχωρήσουν στη δημιουργία μιας κοινοπραξίας-μαμούθ που θα αποτελέσει την 6η μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία στις μεταφορές containers παγκοσμίως, με στόλο 256 πλοίων, ώστε να αντιμετωπίσουν την κρίση που πλήττει τη βιομηχανία.

    Εγκρίθηκε η υπαγωγή της Toisa στο Άρθρο 11 του πτωχευτικού κώδικα των ΗΠΑ

    Αίτηση για υπαγωγή σε καθεστώς προστασίας από τους πιστωτές της υπέβαλε στη Νέα Υόρκη η ναυτιλιακή εταιρεία Toisa, συμφερόντων του εφοπλιστή Γρηγόρη Καλλιμανόπουλου, της οποίας τα χρέη, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, ξεπερνούν το 1 δισ. δολάρια. Όπως έγραψε το mononews.gr στις 31 Ιανουαρίου, η Αμερικανίδα δικαστίνα Shelley Chapman απάντησε θετικά στο αίτημα της εταιρείας προκειμένου η αμερικανική Δικαιοσύνη να της παράσχει νομική προστασία από τους πιστωτές της. Έτσι, η εντολή που εξεδόθη προστατεύει από κατάσχεση 23 πλοία που ανήκουν στην Toisa, καθώς και ακόμα 23 πλοία που ανήκουν σε θυγατρικές της.

    Ευριπίδης Κουτσοχρήστος
    Ευριπίδης Κουτσοχρήστος

    Μετ’ εμποδίων η αναδιάρθρωση της Seadrill

    Προβληματική εξελίσσεται η διαδικασία πλήρους αναδιάρθρωσης της ναυτιλιακής Seadrill, συμφερόντων του Νορβηγού εφοπλιστή John Fredriksen, με τους μετόχους της να έρχονται άμεσα αντιμέτωποι με μεγάλες απώλειες. Γεγονός είναι ότι η εταιρεία – η οποία δραστηριοποιείται στον κλάδο των offshore γεωτρήσεων – βρίσκεται σε συνεχείς επαφές με τους πιστωτές της για ένα διάστημα μεγαλύτερο των 12 μηνών, με στόχο την τροποποίηση και παράταση της λήξης των χρεών της που ξεπερνούν τα 8 δισ. δολάρια, ενώ έχει προθεσμία μέχρι και τις 8 Απριλίου για να σφραγίσει τις σχετικές συμφωνίες.

    Προκλήσεις για την αγορά LNG και το 2017

    Πιέσεις πρόκειται να συνεχίσει να δέχεται ο κλάδος των μεταφορών υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) και κατά τη διάρκεια του 2017, με τους πλοιοκτήτες που δραστηριοποιούνται στο χώρο να έχουν να αντιμετωπίσουν ισχυρές προκλήσεις, όπως υποστηρίζει η βρετανική συμβουλευτική εταιρεία Drewry στην τελευταία της ανάλυση. Συγκεκριμένα, η Drewry υποστηρίζει ότι οι δομές της αγοράς LNG «δεν είναι αρκετά ισχυρές, ώστε να διατηρήσουν για πολύ την πρόσφατη ανάκαμψη που σημειώθηκε στις αρχές του έτους, ειδικά στις διαδρομές δυτικά του Σουέζ. Σύντομα, οι τιμές πρόκειται να δεχθούν πιέσεις καθώς η εποχική ζήτηση παραδοσιακά μειώνεται από τον Απρίλιο και έπειτα». Παρά το γεγονός ότι η αγορά LNG κατέγραψε ρυθμούς ανάπτυξης της τάξεως του 13% – οι ισχυρότεροι σε βάθος 5ετίας – η συμβουλευτική εταιρεία ισχυρίζεται ότι τα χειρότερα δεν πέρασαν, με τους ναύλους της spot αγοράς να διαμορφώνονται κατά μέσο όρο στα 36.000 δολάρια ημερησίως για ταξίδια ανατολικά του Σουέζ μέσα στο 2017. Στις μεταφορές LNG, η ελληνική παρουσία είναι ιδιαίτερα ισχυρή, με την Maran Gas του Γιάννη Αγγελικούση, την TMS Cardiff Gas του Γιώργου και του Χρήστου Οικονόμου και τη GasLog Partners του Πήτερ Λιβανού, να κρατούν τα ηνία του κλάδου.

    Δύο νέα VLCC για τη DHT Holdings

    Η εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης ναυτιλιακή DHT Holdings ανακοίνωσε ότι προχώρησε στην παραγγελία δύο νεότευκτων δεξαμενόπλοιων μεταφοράς αργού πετρελαίου τύπο VLCC, αμφότερα χωρητικότητας 319.000-dwt, ανακοινώνοντας παράλληλα και ότι το 4ο τρίμηνο του 2016 κατέγραψε καλύτερα αποτελέσματα από το αναμενόμενο. Μόλις μια μέρα πριν, στις 30 Ιανουαρίου, ανακοινώθηκε και η πρόταση εξαγοράς όλων των μετοχών της από τη Frontline του John Fredriksen.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Σ. Παληός: Ακόμη ένα ισχυρό ναυλοσύμφωνο για τη Diana

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γ. Χατζηπατέρας: Δραματική μείωση στα έσοδα της Dorian LPG – Πτώση της μετοχής κατά 7,8%

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Π. Λιβανός: Πιο ισχυρή από ποτέ η GasLog Partners



    ΣΧΟΛΙΑ