• Business

    Ντ. Οικονόμου: Επαναφορά για την Omicron με αγορές μεταχειρισμένων

    ναυτιλία ναυλαγορά εφοπλιστές


    Η ναυτιλιακή Omicron Ship Management, της οποίας ηγείται ο Ντίνος Οικονόμου, προχώρησε σε νέα εξαγορά ενός φορτηγού πλοίου, στα πλαίσια της διαδικασίας ανανέωσης του στόλου της, την οποία έχει ξεκινήσει από το 2013.

    Ειδικότερα, η ναυτιλιακή προχώρησε στην εξαγορά του φορτηγού πλοίου μεταφοράς ξηρού φορτίου τύπου panamax Medi Venezia (χωρητικότητας 76.602-dwt και κατασκευής 2005) το οποίο και έχει διαθέσει προς πώληση η ιταλικών συμφερόντων ναυτιλιακή d’Amico Dry. Σύμφωνα με τους brokers, η τιμή πώλησης του συγκεκριμένου πλοίου έχει διαμορφωθεί στα 7,5 εκατ. δολάρια, όμως πηγές από την εταιρεία αναφέρουν ότι η τιμή αυτή δεν είναι η σωστή, παρότι η online πλατφόρμα ναυτιλιακών δεδομένων VesselsValue εκτιμά την αξία του στο ποσό αυτό ακριβώς.

    Από την άλλη, πηγές της αγοράς στην Ιταλία εκτιμούν ότι η συναλλαγή θα γίνει στα 8 εκατ. δολάρια, με τη συμφωνία να οριστικοποιείται μέσα στις επόμενες ημέρες.

    Ο κ. Οικονόμου, που είναι ο επικεφαλής της Omicron, ξεκίνησε να ανανεώνει το στόλο της εταιρείας εφαρμόζοντας ένα στρατηγικό πλάνο αναδιάρθρωσης, φτάνοντας το 2017 να έχει δημιουργήσει – μέσω αγοραπωλησιών και με εμφανή προτίμηση στα ιαπωνικής κατασκευής πλοία – έναν στόλο που αποτελείται από 5 συνολικά πλοία ξηρού χύδην τύπου handysize έως και panamax, με τα 4 από αυτά να έχουν κατασκευαστεί σε ιαπωνικά ναυπηγεία.

    Συγκεκριμένα, το 2009 ήταν η τελευταία φορά που η Omicron είχε προχωρήσει στην πώληση του – τότε – τελευταίου της φορτηγού πλοίου, του Starlight (χωρητικότητας 28.400-dwt και κατασκευής 1984) για το ποσό των 5,1 εκατ. δολαρίων.

    Ωστόσο, πριν από λίγες μέρες, η διοίκηση της ναυτιλιακής αποφάσισε να προχωρήσει στην πώληση του ηλικίας 16 ετών φορτηγού πλοίου μεταφοράς ξηρού φορτίου τύπου panamax Omicron Pride (χωρητικότητας 51.029-dwt και κατασκευής 2001) σε μια εταιρεία από την Ασία – της οποίας η ταυτότητα δεν έχει γίνει γνωστή – για το ποσό των 5,4 εκατ. δολαρίων.

    Μια τιμή που δεν απέχει κατά πολύ από εκείνη που θέτει για το πλοίο η VesselsValue και ανέρχεται στα 4,68 εκατ. δολάρια. Είναι όμως πολύ χαμηλότερη από το ποσό των 14,7 εκατ. δολαρίων που είχε καταβάλλει η Omicron στη Lomar Shipping, συμφερόντων του Γιώργου Λογοθέτη, για να το εξαγοράσει το 2014.

    Αξίζει να σημειωθεί σε αυτό το σημείου ότι η πιο πρόσφατη εξαγορά της Omicron – πριν από το Medi Venezia – ήταν εκείνη του Omicron Sky (πρώην “Rondeau”, χωρητικότητας 77031-dwt και κατασκευής 2006) για την απόκτηση του οποίου είχε καταβάλλει το 2015 το ποσό των 13,8 εκατ. δολαρίων.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Γ. Οικονόμου: Οριστικοποιήθηκε η είσοδος της DryShips στις μεταφορές υγραερίου

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ξεφορτώνει ελληνικά ναυτιλιακά δάνεια στην ιαπωνική Orix η RBS

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Τι δουλειά είχε ο Em. Grimaldi στην Αθήνα. Όλο το παρασκήνιο



    ΣΧΟΛΙΑ