• Business

    E. Πιστιόλης: «Χτίζει» και δεύτερο δεξαμενόπλοιο ο εφοπλιστής

    Ευάγγελος Πιστιόλης

    Ευάγγελος Πιστιόλης, εφοπλιστής Top Ships


    Επισημοποίησε ο Έλληνας εφοπλιστής Ευάγγελος Πιστιόλης την παραγγελία ενός ακόμη δεξαμενόπλοιου στη γιάρδα Hyundai-­Vinashin στο Βιετνάμ, καθώς η ναυτιλιακή του Central Shipping Monaco αποφάσισε να εξασκήσει την option του ναυπηγικού προγράμματος που είχε ανακοινώσει από το Νοέμβριο του 2016.

    Ειδικότερα, όπως είχε γράψει το mononews.gr στις 25 Νοεμβρίου 2016, το ναυπηγικό συμβόλαιο προέβλεπε την παραγγελία ενός δεξαμενόπλοιου τύπου MR χωρητικότητας 50.000-dwt με την option για ακόμη ένα ίδιας χωρητικότητας. Τότε, η τιμή για το κάθε πλοίο έχει οριστεί στα περίπου 32,5 εκατ. δολάρια, γεγονός που από τη στιγμή που κ. Πιστιόλης έκανε τελικώς χρήση της option, το συνολικό κόστος της παραγγελίας θα φτάσει τα 65 εκατ. δολάρια.

    Δεδομένου ότι η Central Shipping επιβεβαίωσε ότι πρόκειται να εξασκήσει την option, αυτό σημαίνει πως ο στόλος της θα αποτελείται πλέον από τρία δεξαμενόπλοια τύπου MR, ενώ η παράδοσή του έχει προγραμματιστεί για το έτος 2018. Για το πλοίο αυτό, η ναυτιλιακή δεν έχει ακόμη εξασφαλίσει κάποιο ναυλοσύμφωνο, αλλά είναι μόνο θέμα χρόνου να ανακοινώσει κάτι.

    Πιστιόλης
    Το δεξαμενόπλοιο μεταφοράς πετρελαίου και χημικών προϊόντων Eco Fleet της Central Shipping Monaco είναι χωρητικότητας 39.208-dwt και κατασκευής του έτους 2015

    Σημειώνεται ότι το πρώτο εκ των δύο νεότευκτων, με το που ολοκληρωθεί η κατασκευή του μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2017, έχει χρονοναυλωθεί για μια περίοδο διάρκειας 3 ετών, με 2 options επέκτασής του για 1 χρόνο η καθεμιά. Συγκεκριμένα, το πλοίο έχει ναυλωθεί από τη Stena Weco, ενώ οι ναύλοι έχουν καθοριστεί στα 16.500 δολάρια την ημέρα. Ωστόσο, οι ναύλοι θα κυμανθούν στα 17.500 δολάρια την ημέρα για τον πρώτο έξτρα χρόνο και στα 18.500 δολάρια την ημέρα για τον δεύτερο.

    Σε αυτό το σημείο υπενθυμίζεται ότι, όπως έγραψε το mononews.gr στις 22 Φεβρουαρίου, η άλλη ναυτιλιακή του εφοπλιστή, Top Ships, εξασφάλισε τη συμμετοχή της στην κατασκευή του δεξαμενόπλοιου αυτού, καθώς προχώρησε στην εξαγορά ποσοστού της τάξεως του 40% στην εταιρεία Eco Seven, η οποία ανήκει σε καταπίστευμα της οικογένειας Πιστιόλη.

    Η Eco Seven συμμετέχει στο ναυπηγικό πρόγραμμα που προβλέπει την κατασκευή ενός δεξαμενόπλοιου μεταφοράς παραγώγων πετρελαίου και χημικών προϊόντων τύπου MR (χωρητικότητας 50.000-dwt) στα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία Hyundai Mipo Dockyard – μητρική εταιρεία της γιάρδας Hyundai-Vinashin –  του οποίου η παράδοση έχει προγραμματιστεί μέσα στο πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους. Όπως ανακοίνωσε η Top Ships, η συναλλαγή ανήλθε στο ποσό των 6,5 εκατ. δολαρίων.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Οι πέντε σημαντικότερες ειδήσεις στη ναυτιλία τώρα

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Revoil: Πούλησε και δεύτερο πλοίο της η Ariston και έμεινε μόνο με ένα

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γ. Προκοπίου: Χρονιά-ρεκόρ το 2016 για την Dynagas LNG Partners



    ΣΧΟΛΙΑ