ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΝΑΤΟ: Τέλος στο σχέδιο απόκτησης νέων αεροσκαφών της Boeing για την αντικατάσταση των αναγνωριστικών AWACS
Οι εργάτες εργοστασίων της Boeing στην περιοχή του Σεντ Λούις ψήφισαν να αποδεχθούν την τελευταία πενταετή προσφορά της εταιρείας, τερματίζοντας την μακροβιότερη απεργία στον κατασκευαστή αεροσκαφών από το 1948.
Τα 3.200 μέλη της Ένωσης Διεθνών Μηχανικών και Εργαζομένων Αεροδιαστημικής (IAM) – District 837 θα επιστρέψουν στη δουλειά στις 16 Νοεμβρίου. Μετά την απόρριψη τεσσάρων προηγούμενων προσφορών, οι εργαζόμενοι αποδέχθηκαν όρους που θα αυξήσουν τους μέσους μισθούς κατά 24% συνολικά και θα τους δώσουν πριμ υπογραφής 6.000 δολαρίων.
Η απεργία, που ξεκίνησε στις 4 Αυγούστου, προκάλεσε επικρίσεις από τους Αμερικανούς γερουσιαστές Josh Hawley (Μιζούρι) και Bernie Sanders (Βερμόντ) και διατάραξε την παραγωγή στρατιωτικών αεροσκαφών, όπως το F-15EX.
Οι εργαζόμενοι με ωρομίσθιο έχασαν χιλιάδες δολάρια σε μισθό και την ασφάλιση υγείας που παρείχε η εταιρεία κατά τη διάρκεια της απεργίας — η οποία αποτελεί τη δεύτερη μεγαλύτερη απεργία στην 106χρονη ιστορία της Boeing.
Το αδιέξοδο στις διαπραγματεύσεις χαρακτηρίστηκε από κατηγορίες και αντιπαραθέσεις, απειλές της Boeing να προσλάβει αντικαταστάτες και αλλαγές στο διοικητικό προσωπικό. Ο Mike Fitzsimmons, που διαδραμάτισε κεντρικό ρόλο στις συνομιλίες ως αντιπρόεδρος για τις εργασιακές σχέσεις, εντάχθηκε τον προηγούμενο μήνα στη Ford Motor Co.
Αυτή είναι η δεύτερη μεγάλη απεργία από τότε που o Kelly Ortberg ανέλαβε CEO τον Αύγουστο του 2024, και η εξέλιξη αυτή ενδέχεται να επηρεάσει την προσπάθειά της να αναμορφώσει την εταιρική κουλτούρα και να ενισχύσει το ηθικό στα εργοστάσια.
Μια περσινή απεργία από 33.000 μηχανικούς είχε παραλύσει την παραγωγή αεροσκαφών στο εμπορικό κέντρο της εταιρείας στην περιοχή του Σιάτλ. Νέες διαπραγματεύσεις βρίσκονται προ των πυλών, καθώς το συμβόλαιο της ένωσης που εκπροσωπεί 19.000 μηχανικούς και τεχνικούς εργαζόμενους λήγει τον Οκτώβριο του επόμενου έτους.
Η πρώτη απεργία του IAM District 837 σε σχεδόν τρεις δεκαετίες είχε εξελιχθεί σε έντονη σύγκρουση, με την ένωση να υποβάλλει καταγγελία για αθέμιτες εργασιακές πρακτικές κατά της Boeing, ενώ ο κατασκευαστής με έδρα το Arlington, Βιρτζίνια, διοργάνωνε εκδηλώσεις πρόσληψης και προσλάμβανε αντικαταστάτες.
Σε πρόσφατη επιστολή προς τους εργαζόμενους στο Σεντ Λούις, ο επικεφαλής άμυνας της Boeing, Steve Parker, διαβεβαίωσε τα μέλη της ένωσης ότι θα έχουν ακόμη θέσεις εργασίας εάν επικυρώσουν την τελευταία προσφορά συμβολαίου.
«Αυτό δεν είναι κάτι που θα μπορούμε να εγγυηθούμε στο μέλλον», έγραψε.
Ο μέσος βασικός μισθός των μελών της ένωσης θα αυξηθεί στα 109.000 δολάρια ετησίως από 75.000 δολάρια, σύμφωνα με τον Parker. Ο αεροδιαστημικός κολοσσός έχει επενδύσει δισεκατομμύρια δολάρια σε εργοστάσια στο Μιζούρι και το Ιλινόις, τα οποία κατασκευάζουν επίσης πυρομαχικά, εκπαιδευτικά αεροσκάφη T-7 για στρατιωτικούς πιλότους και drones αεροπορικής ανεφοδιασμού MQ-25.
Η Boeing αυξάνει το προσωπικό καθώς προετοιμάζεται για την κατασκευή του F-47 stealth fighter στην περιοχή του Σεντ Λούις. Η διεύθυνση άμυνας και διαστήματος παράγει σχεδόν το ένα τρίτο των εσόδων της εταιρείας.
Διαβάστε επίσης
Κροατία: Κατέπεσε τουρκικό πυροσβεστικό αεροσκάφος που βρισκόταν για συντήριση
Εγκρίσεις καταλληλότητας έλαβε η Euronext από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Wall Street: Βουτιά 1,6% ο S&P 500 καθώς μειώνονται οι προσδοκίες για τα επιτόκια της FED – Νέο sell-off στην τεχνολογία
- BBC: Εξετάζει τις νέες καταγγελίες για μοντάζ ομιλίας του Τραμπ
- Ρεάλ Μαδρίτης: Ο Φλορεντίνο Πέρεθ θέλει να πουλήσει για πρώτη φορά σε ιδιώτη ποσοστό 5%-10%
- ΗΠΑ: Το υπουργείο Δικαιοσύνης καταθέτει αγωγή σε βάρος της Καλιφόρνιας για τις εκλογικές περιφέρειες της πολιτείας