• Business

    Αutohellas: Οι μακροχρόνιες μισθώσεις αντίδοτο στην πτώση του τουρισμού

    • Στ. Κ. Χαρίτος
    autohellas


    Βάρος στις μακροχρόνιες μισθώσεις τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό ρίχνει η διοίκηση της Autohellas, δεδομένου ότι η πορεία του τουρισμού στην χώρα μας, όπως ανέμενε, παρουσιάζει κάμψη, όπως και στις περισσότερες αγορές του εξωτερικού όπου δραστηριοποιείται.

    Όπως αναφέρει στην οικονομική κατάσταση του πρώτου εξαμήνου, για τις χώρες του εξωτερικού στο πρώτο εξάμηνο σημειώθηκε ανάπτυξη στον τομέα των μακροχρόνιων ενοικιάσεων, επιβεβαιώνοντας τις αρχικές εκτιμήσεις της εταιρείας για αύξηση του στόλου η οποία αναμένεται να συνεχιστεί.

    Αναφορικά με τις βραχυχρόνιες ενοικιάσεις, οι κύριοι τουριστικοί προορισμοί δεν παρουσιάζουν την προσδοκώμενη ανάπτυξη στον τομέα του τουρισμού με αποτέλεσμα να σημειώνεται οριακή αύξηση των βραχυχρόνιων μισθώσεων.

    Πιο αναλυτικά, η συνεχιζόμενη σταθερή τάση ανάκαμψης στην αγορά αυτοκινήτου στην Ελλάδα δίνει στον τομέα της Μακροχρόνιας Μίσθωσης (operating Leasing / fleet management) της Autohellas αλλά και στον τομέα Εμπορίας Αυτοκινήτων τη δυνατότητα περαιτέρω ανάπτυξης.

    Στην αγορά του Operating Leasing, ολοκληρώνει το σχεδιασμό νέων καινοτόμων για την ελληνική αγορά προγραμμάτων και προχωρά στην υλοποίησή τους.

    Στόχος είναι η περαιτέρω διεύρυνση της δυναμικά αναπτυσσόμενης αγοράς των μικρομεσαίων πελατών αφενός λόγω του ιδιαίτερα ευνοϊκού κόστους χρηματοδότησης που προσφέρει μέσω τιτλοποίησης απαιτήσεων σε συνεργασία με τους σημαντικότερους Ευρωπαϊκούς Supranational οργανισμούς (EIB, EIF, EBRD και KFW), και αφετέρου λόγω κάλυψης, με ευέλικτες λύσεις, όλων των αναγκών αυτοκίνησης.

    H αγορά του Τουρισμού και κατ’ επέκταση του Rent a Car (RAC) έχει σημειώσει εξαιρετική πορεία ανάπτυξης (περίπου 8-10% ετησίως) που ξεκίνησε το 2013, φτάνοντας σε ιστορικά υψηλά τόσο για τη χώρα όσο και ιδιαίτερα για την εταιρεία στην Ελλάδα.

    Επιβεβαιώθηκε η εκτίμηση της εταιρείας για επιβράδυνση του ρυθμού αύξησης του εισερχόμενου τουρισμού το 2019 και ο διαφαινόμενος περιορισμός της αύξησης αυτής σε συγκεκριμένες γεωγραφικές περιοχές ήταν οι βασικοί παράγοντες διαμόρφωσης του φετινού στρατηγικού σχεδιασμού.

    Σχεδιασμός που περιλάμβανε ανανέωση και ποιοτική αναβάθμιση του στόλου χωρίς ουσιαστική ποσοτική μεταβολή σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.

    Η δραστηριότητα της Εμπορίας Αυτοκινήτων και Παροχής Υπηρεσιών μετά την Πώληση, συνεχίζουν να αναπτύσσονται δυναμικά κατά το πρώτο εξάμηνο του 2019.

    Η αύξηση των ταξινομήσεων για τις εισαγωγικές μάρκες HYUNDAI, KIA και SEAT ανέρχεται σε 7,3% για το Α’ Εξάμηνο του 2019 σε σχέση με το αντίστοιχο του 2018, ξεπερνώντας την κατά 5,2% αύξηση της συνολικής αγοράς αυτοκινήτου για το ίδιο διάστημα και συνεχίζει να αναπτύσσεται υγιώς ο σημαντικός αυτός πυλώνας εργασιών, κερδοφορίας αλλά και συνεργιών για την Εταιρεία.

    Η αύξηση της δραστηριότητας και κερδοφορίας έγινε με ελεγχόμενη, μικρή επέκταση του κεφαλαίου κίνησης του Ομίλου τόσο σε αποθέματα όσο και σε απαιτήσεις.

    Τόσο η δραστηριότητα Λιανικής Πώλησης, όσο και οι Εισαγωγικές HYUNDAI, KIA και SEAT εκτιμάται ότι θα συνεχίσουν και για το υπόλοιπο 2019 την επέκταση των δραστηριοτήτων τους.

    Συνυπολογίζοντας τα σημαντικά μικρότερα δανειακά βάρη των θυγατρικών εταιρειών σε σχέση με τους τοπικούς ανταγωνιστές, την τεχνογνωσία και τις συνέργειες του Ομίλου, οι προοπτικές παραμένουν θετικές, ώστε να αντιμετωπιστούν με τον αποτελεσματικότερο τρόπο οι προκλήσεις που έχουν να κάνουν τόσο με τον ανταγωνισμό, τη φορολογία των αυτοκίνητων, όσο και με την εξέλιξη και διαφοροποίηση της τεχνολογίας και του καυσίμου των κινητήρων καθώς και σοβαρές δυνητικές καθυστερήσεις από πολυπλοκότητα στην παραγωγή.



    ΣΧΟΛΙΑ