• Business

    Υπ. Υποδομών: Ανακοίνωσε και επίσημα τους προσωρινούς αναδόχους για ΒΟΑΚ, Παράκαμψη Χαλκίδας και Λ. Κύμης – Πλήρης επιβεβαίωση mononews

    • NewsRoom
    O Κώστας Αχ. Καραμανλής, Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών

    Κώστας Αχ. Καραμανλής, Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών


    Τους προσωρινούς αναδόχους των τριών μεγάλων οδικών έργων (ΒΟΑΚ τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος – Παρακάμψεις Χαλκίδας και Ψαχνών – Ολοκλήρωση Λ. Κύμης στο τμήμα Αττική Οδός) ανακοίνωσε και επίσημα το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, επιβεβαιώνοντας πλήρως το ρεπορτάζ του mononews.

    Ειδικότερα, όπως είχε αναφέρει νωρίτερα το mononews, στο έργο για το τμήμα του ΒΟΑΚ Νεάπολη-Άγιος Νικόλος προσωρινός ανάδοχος είναι η ΑΚΤΩΡ, στο έργο για τις Παρακάμψεις Χαλκίδας και Ψαχνών η Μυτιληναίος και στο έργο για την ολοκλήρωση της Λ. Κύμης  η κοινοπραξία «ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε. – ΙΝΤΡΑΚΑΤ».

    Η ανακοίνωση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών

    Αναλυτικότερα, στο ενημερωτικό του δελτίο, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αναφέρει:

    Πραγματοποιήθηκε σήμερα, Τρίτη 22 Φεβρουαρίου 2022, το άνοιγμα των προσφορών στους διαγωνισμούς των τριών δημόσιων οδικών έργων: «Μετατροπή σε αυτοκινητόδρομο του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης τμήμα: Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος στην Περιφερειακή Ενότητα Λασιθίου», «Παράκαμψη Χαλκίδας και παράκαμψη Ψαχνών» και «Ολοκλήρωση Λ. Κύμης στο τμήμα: Αττική Οδός (Α/Κ Κύμης) έως Ε.Ο.Α1 (Α/Κ Καλυφτάκη)».

    Για το έργο «Μετατροπή σε αυτοκινητόδρομο του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης τμήμα: Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος στην Περιφερειακή Ενότητα Λασιθίου», με προϋπολογισμό 186 εκατομμυρίων ευρώ

    Κατέθεσαν προσφορές οι:

    • ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε.
    • ΤΕΡΝΑ Α.Ε.
    • ΑΒΑΞ Α.Ε.
    • ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε.

    Προσωρινός Ανάδοχος του Έργου είναι η εταιρεία «ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε.»

    Επόμενα βήματα είναι ο έλεγχος των δικαιολογητικών, η αξιολόγηση των προσφορών και η ανάδειξη του Οριστικού Αναδόχου του έργου.

    Στα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου, προβλέπεται η κατασκευή και η επισκευή παράπλευρού και κάθετου οδικού δικτύου μήκους 14χλμ. με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και μία λωρίδα έκτακτης ανάγκης.

    Για το έργο «Παράκαμψη Χαλκίδας και παράκαμψη Ψαχνών», με προϋπολογισμό 210 εκατομμυρίων ευρώ

    κατέθεσαν προσφορές οι:

    • ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε.
    • ΑΒΑΞ Α.Ε.
    • ΕΝΩΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ CMC – ΙΝΤΕΡΚΑΤ ΑΕ – ΤΕΚΑΛ ΑΕ
    • ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε.

    Προσωρινός Ανάδοχος του Έργου είναι η εταιρεία «ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε.»

    Επόμενα βήματα είναι ο έλεγχος των δικαιολογητικών, η αξιολόγηση των προσφορών και η ανάδειξη του Οριστικού Αναδόχου του έργου.

    Η οδός Παράκαμψης Χαλκίδας με τα συνεχόμενα τμήματα της Παράκαμψης Ψαχνών και της αρτηρίας σύνδεσης Βόρειας – Νότιας Εύβοιας, εντάσσεται στα έργα βελτίωσης της σύνδεσης της Αθήνας και της Χαλκίδας με τη βόρεια Εύβοια και – παράλληλα – στην αποσυμφόρηση του αστικού ιστού της Χαλκίδας, της Ν. Αρτάκης και των Ψαχνών από τη διερχόμενη κυκλοφορία, η οποία σήμερα, αναγκαστικά διέρχεται από τις παραπάνω αστικές περιοχές.

    Το έργο αυτό σε συνδυασμό με τον νέο οδικό άξονα προς τη Βόρεια Εύβοια που μελετάται θα προσφέρει στο μέλλον έναν ενιαίο και ασφαλή οδικό άξονα μέχρι την Αιδηψό με τα αναγκαία χαρακτηριστικά ασφάλειας και ταχύτητας, που θα ανταποκρίνονται στο διατιθέμενο τουριστικό και λοιπό δυναμικό της βόρειας Εύβοιας.

    Για το έργο «Ολοκλήρωση Λ. Κύμης στο τμήμα: Αττική Οδός (Α/Κ Κύμης) έως Ε.Ο.Α1 (Α/Κ Καλυφτάκη)», με προϋπολογισμό 352 εκατομμυρίων ευρώ

    κατέθεσαν προσφορές οι:

    • ΕΝΩΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε. – ΙΝΤΡΑΚΑΤ
    • ΑΒΑΞ Α.Ε.

    Προσωρινός Ανάδοχος του Έργου είναι η Ένωση Οικονομικών Φορέων «ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε. – ΙΝΤΡΑΚΑΤ»

    Επόμενα βήματα είναι ο έλεγχος των δικαιολογητικών, η αξιολόγηση των προσφορών και η ανάδειξη του Οριστικού Αναδόχου του έργου.

    Πρόκειται για έναν οδικό άξονα εξαιρετικής σημασίας καθώς θα εξυπηρετεί μέση ημερήσια κυκλοφορία 30.000 οχημάτων την ημέρα, τα οποία θα διακινούνται μεταξύ του κέντρου της Αθήνας (περιλαμβανομένων των περιοχών Ψυχικού, Χαλανδρίου, Αμαρουσίου) και της Εθνικής Οδού Αθηνών Λαμίας βόρεια της Κηφισιάς.

    Τι έγραφε νωρίτερα το mononews

    Νωρίτερα, το mononews ανέφερε τα εξής:

    «Λευκό καπνό έχουμε για τα τρία υπό δημοπράτηση έργα αξίας 830 εκατ. ευρώ, για τα οποία, σύμφωνα με πηγές της αγοράς, μειοδότησαν η Κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ- ΙΝΤΡΑΚΑΤ, ο Όμιλος Ελλάκτωρ (ΑΚΤΩΡ) και η Mytilineos.

    Για τον διαγωνισμό για την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης συνολικής αξίας 434 εκατ. ευρώ  μειοδότησε η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ, ενώ προσφορά φέρεται να έχει υποβάλει και ο ΑΒΑΞ.

    Σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες, ο μέχρι στιγμής μειοδότης για το υπό δημοπράτηση τμήμα Άγιος Νικόλαος-Νεάπολη του ΒΟΑΚ εκτιμώμενης αξίας 186 εκατ. ευρώ είναι ο Όμιλος της Ελλάκτωρ (ΑΚΤΩΡ), ενώ για την παράκαμψη Χαλκίδας-Ψαχνών, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, μειοδότης για το έργο ύψους 205 εκατ. ευρώ είναι η Mytilineos.

    Πως κινήθηκαν οι προσφορές και η είσοδος του νέου μπλοκ του Παναγιώτη Ψαλτάκου

    Όσον αφορά το τμήμα Άγιος Νικόλαος-Νεάπολη προσφορές είχαν υποβάλει οι ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ, Mytilineos και η Ελλάκτωρ, ενώ δε συμμετείχε η Intrakatat. Οι υποψήφιοι μνηστήρες για την παράκαμψη Χαλκίδας-Ψαχνών ήταν οι Ελλάκτωρ, Intrakat, ΑΒAΞ, Mytilineos, καθώς και η Κοινοπραξία  των ΤΕΚΑΛ-Interkat-CMC SpA, που μειοδότησε στο Μπράλος-Άμφισσα, ενώ η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ δε διεκδίκησε το έργο.

    Εν ολίγοις, τα παραπάνω έργα αποτέλεσαν πεδίο συγκρούσεων και συνεργασίας μεταξύ των μεγάλων κατασκευαστικών ομίλων της χώρας με την Κοινοπραξία των Παναγιώτη Ψαλτάκου, των αδερφών Παπαιωάννου και της ιταλικής CMC να δίνουν το δυναμικά το παρόν σε ένα εκ τα τρία υπό δημοπράτηση έργα. Μπορεί να μην είχαμε κάποια έκπληξη, όπως και συνέβη πριν από μία ακριβώς μία εβδομάδα, αλλά, όπως φαίνεται από τις πρόσφατες εξελίξεις, το εν λόγω σχήμα δεν αποκλείεται να πρωταγωνιστήσει ως ένα ενιαίο «μπλοκ» και σε άλλα οδικά έργα.

    Άγιος Νικόλαος-Νεάπολη

    Πρόκειται για το πρώτο τμήμα του υπό δημοπράτηση ΒΟΑΚ. Το μήκος του προς κατασκευή τμήματος είναι 14 χιλιόμετρα και η αξία του εκτιμάται στα 186 εκατ. Ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ).

    Όσον αφορά το χρονοδιάγραμμα του έργου, εφόσον δεν υπάρξουν προσφυγές στης ΑΕΠΠ εκ μέρους των συμμετεχόντων κατά τις επόμενες δεκαπέντε ημέρες από την ανάδειξη του προσωρινού μειοδότη, είναι πολύ πιθανό ο ανάδοχος να έχει προκηρυχθεί εντός διμήνου.

    Από εκεί και έπειτα θα ακολουθήσει η διαδικασία για την υπογραφή της σύμβασης, η οποία μπορεί να πραγματοποιηθεί εντός του έτους. Αυτό σημαίνει πως η κατασκευή του πρώτου τμήματος του οδικού άξονα συνολικής αξίας 1,6 δισ.ευρώ, ενδέχεται να έχει ξεκινήσει προς τα τέλη του τρέχοντος έτους ή το Α΄ Τρίμηνο του 2023.

    Επέκταση Λεωφόρου Κύμης Αττικής Οδού

    Πρόκειται για ένα από τα τέσσερα τεχνικά έργα που αφορούν στις επεκτάσεις της Αττικής Οδού, οι οποίες θα αποτελέσουν ξεχωριστό αντικείμενο όσον αφορά την mega-παραχώρηση του ΤΑΙΠΕΔ που μπορεί να αγγίξει τα 2,5 δισ. Ευρώ.

    Το έργο συνολικής εκτιμώμενης αξίας 434 εκατ. Ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) αφορά  την ολοκλήρωση της Λεωφόρου Κύμης, από την Αττική Οδό έως τον Α/Κ της Ε.Ο. Νο 1 (Καλυφτάκη). Περιλαμβάνει, επίσης τη μελέτη και κατασκευή οδικού άξονα διατομής κλειστού αυτοκινητόδρομου, συνολικού μήκους περίπου 3,8 χλμ.

    Μαζί με τη σύνδεση της ΕΟ Νο1 κόμβου Καλυφτάκη, η οποία αποτελεί αντικείμενο προαίρεσης, το μήκος της λεωφόρου θα ανέρχεται στα 4,2 χιλιόμετρα.

    Η επέκταση δημοπρατείται ως δημόσιο έργο, γεγονός και το οποίο σημαίνει ταχύτερους χρόνους ανάδειξης μειοδότη, αναδόχου και υπογραφής σύμβασης με πιθανή και σε αυτή την περίπτωση την εκκίνηση των εργασιών έως τα τέλη το 2022.

    Σχετικά με τις υπόλοιπες τρεις επεκτάσεις προς Ελληνικό, Ραφήνα και Λαύριο, το Υπουργείο Υποδομών αναμένει τη μελέτη που συντάσσουν οι KPMG και Hill International από όπου και θα προκύψει το τελικό μοντέλο δημοπράτησης.

    Όπως έχει ήδη γράψει το mononews.gr τα σενάρια που συζητούνται στο Υπουργείο είναι τα εξής: Πρώτον οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού να τρέξουν ως ΣΔΙΤ ή δημόσια έργα (όπως γίνεται ήδη με την υπό δημοπράτηση επέκταση) ή να τρέξει μία δεύτερη παραχώρηση που θα περιλαμβάνει μόνο τα απαραίτητα έργα που δεν έχουν ενταχθεί σε αυτή του ΤΑΙΠΕΔ.

    Παράκαμψη Χαλκίδας-Ψαχνών

    Πρόκειται για ένα «αιώνιο» οδικό έργο το οποίο «ξεμπλόκαρε» το Υπουργείο Υποδομών. Αφορά την παράκαμψη Χαλκίδας και Ψαχνών Ευβοίας συνολικής αξίας 205 εκατ. ευρώ με το κυρίως αντικείμενο του έργου να κοστολογείται στα 120 εκατ. ευρώ , ενώ στη σύμβαση περιλαμβάνεται και δικαίωμα προαίρεσης ύψους επιπλέον 85 εκατ. ευρώ.

    Το κυρίως έργο που αφορά στην κατασκευή της παράκαμψης Χαλκίδας-Ψαχνών, η οποία αποτελεί ένα σημαντικό έργο για την Εύβοια, χωρίζεται σε δύο τμήματα. Το πρώτο ξεκινά από τη Νέα Λάμψακο και καταλήγει στη Σήραγγα Βαρθολομαίου, ενώ το δεύτερο ξεκινά από τη Σήραγγα Βαθροβουνίου και καταλήγει στα Ψαχνά.

    Επιπλέον, η προαίρεση περιλαμβάνει τα έργα για τμήμα πριν τη Νέα Λάμψακο, προς Χαλκίδα / Υψηλή Γέφυρα, δηλαδή το τμήμα «Α. Κ. Σχηματαρίου – Νέα Λάμψακος», μήκους περίπου 4,0 χλμ, την παράκαμψη Ψαχνών, καθώς και την αρτηρία σύνδεσης Βόρειας – Νότιας Εύβοιας που συνδέει τον ανισόπεδο κόμβο Λιανής Άμμου της παράκαμψης Χαλκίδας με το οδικό δίκτυο προς τη νότια Εύβοια.

    Πρόκειται για ένα έργο που είχε εξαγγελθεί από το 2014, αλλά «χώλαινε» στο κομμάτι της κοινοτικής χρηματοδότησης, καθώς δεν πληρούνταν οι προϋποθέσεις για την εξασφάλιση ευρωπαϊκών πόρων.

    Στόχος του Υπουργείου ήταν το έργο να δημοπρατηθεί στις αρχές του 2022, γεγονός και το οποίο πραγματοποιήθηκε. Επιπλέον, τόσο ο Υπουργός Υποδομών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, όσο και ο Υφυπουργός Υποδομών, Γεώργιος Καραγιάννης, έχουν τονίσει αρκετές φορές πως το Υπουργείο δεν προκηρύσσει έργα, εάν δεν έχει εξασφαλίσει ευρωπαϊκή χρηματοδότηση.

    Εφόσον επιτεύχθηκε η ένταξη του εν λόγω έργου στο ΕΣΠΑ 2021-2027 και προκύψει ο προσωρινός μειοδότης αύριο, τότε εκτιμάται πως οι εργασίες και για αυτό το έργο θα ξεκινήσουν προς τα τέλη του τρέχοντος ή τις αρχές του επόμενου έτους.»

    Διαβάστε επίσης

    Στην κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ η Λ. Κύμης, στην ΑΚΤΩΡ το Αγ. Νικόλαος-Νεάπολη και στη Mytilineos η παράκαμψη της Χαλκίδας

    Υπουργείο Δικαιοσύνης: Σύμβαση με το ΤΑΙΠΕΔ για τη μεταστέγαση του Πρωτοδικείου και της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών



    ΣΧΟΛΙΑ