• Business

    Αττική Οδός: 24 Αυγούστου κρίνεται το μέλλον των μνηστήρων

    Γιώργος Περιστέρης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), Henry Holterman (Ελλάκτωρ), Χρήστος Ιωάννου (ΑΒΑΞ), Αλέξανδρος Εξάρχου (Intrakat), Ευάγγελος Μυτιληναίος (Mytilineos), Δημήτρης Κοπελούζος (Όμιλος Κοπελούζου), Jose Aljaro (Abertis)

    Γιώργος Περιστέρης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), Henry Holterman (Ελλάκτωρ), Χρήστος Ιωάννου (ΑΒΑΞ), Αλέξανδρος Εξάρχου (Intrakat), Ευάγγελος Μυτιληναίος (Mytilineos), Δημήτρης Κοπελούζος (Όμιλος Κοπελούζου), Jose Aljaro (Abertis)


    Στις 24 Αυγούστου αναμένεται, σύμφωνα με πληροφορίες, να συνεδριάσει το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ σχετικά με τον διαγωνισμό για την Αττική Οδό με στόχο να περάσουμε στο επόμενο και τελικό βήμα για την ανάδειξη του προτιμητέου επενδυτή, το οποίο είναι η αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών των έξι μνηστήρων.

    Πηγές του ΤΑΙΠΕΔ που μιλούν στο mononews.gr αναφέρουν ότι στην παρούσα φάση το Ταμείο εξετάζει τα δικαιολογητικά συμμετοχής των ενδιαφερομένων και ότι ως επί το πλείστον οι φάκελοι είναι πλήρεις, αλλά χρειάζεται να δοθούν κάποιες διευκρινήσεις έως τις 22 Αυγούστου.

    Προσθέτουν ότι υπάρχουν μερικές μικρές ελλείψεις σε κάποιους από τους φακέλους, αλλά αυτές είναι τυπικού χαρακτήρα και θα καλυφθούν, καθώς οι ενδιαφερόμενοι είναι μεγάλοι όμιλοι με αρκετή εμπειρία στους διαγωνισμούς που αφορούν παραχωρήσεις.

    Ύστερα από το Δ.Σ. του ΤΑΙΠΕΔ θα ακολουθήσει μία περίοδος δέκα ημερών, κατά τη διάρκεια της οποίας τα σχήματα θα μπορούν να ελέγξουν τα δικαιολογητικά συμμετοχής των ανταγωνιστών τους και να κάνουν ένσταση εάν εντοπίσουν κάποιο κενό ή έλλειψη.

    Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, εάν δε γίνουν ενστάσεις, τότε είναι αρκετά πιθανό να έχουν ανοίξει οι οικονομικές προσφορές έως τις 4 Σεπτεμβρίου με αποτέλεσμα ο στόχος του ΤΑΙΠΕΔ για αποσφράγιση πριν από τη ΔΕΘ να είναι εφικτός.

    Σημειώνεται ότι στον διαγωνισμό υπάρχει ρήτρα που αναφέρει ότι εάν η διαφορά μεταξύ της πρώτης προσφοράς και των υπολοίπων είναι μικρότερη του 5%, τότε τα σχήματα θα κληθούν να υποβάλουν βελτιωμένες προσφορές.

    Από εκεί και έπειτα αρχίζει ένας αγώνας δρόμου για την επιλογή του προτιμητέου επενδυτή.

    Υπενθυμίζεται ότι το ΤΑΙΠΕΔ θα πρέπει να έχει επιλέξει τον προτιμητέο επενδυτή για την Αττική Οδό, να στείλει τη σχετική σύμβαση στο Ελεγκτικό Συνέδριο και να πάρει το τελικό ΟΚ από τη Βουλή, σε διάστημα μικρότερο του ενός έτους, καθώς τον Οκτώβριο του 2024 λήγει η σύμβαση των ομίλων Ελλάκτωρ-ΑΒΑΞ.

    Οι μνηστήρες

    Η Αττική Οδός αποτελεί το ισχυρότερο χαρτί στο χαρτοφυλάκιο του ΤΑΙΠΕΔ και έχει προσελκύσει έξι ισχυρά σχήματα, τα οποία, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Ταμείου και παρά τις αυξήσεις των επιτοκίων δανεισμού και της μείωσης των διοδίων με τη νέα σύμβαση, δεν αποκλείεται να δώσουν προσφορές ρεκόρ και να σπάσουν το φράγμα των δύο δισ.ευρώ.

    Αρχικά η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αποτελεί έναν ισχυρό διεκδικητή του οδικού άξονα και διαθέτει ήδη εμπειρία στη διαχείριση αυτοκινητοδρόμων, καθώς έχει αναλάβει τις παραχωρήσεις της Κεντρικής και της Νέας Οδού, ενώ είναι έτοιμη να υπογράψει τη σύμβαση για την Εγνατία Οδό μέχρι τα τέλη του τρέχοντος έτους.

    Στην πρώτη φάση του διαγωνισμού η εισηγμένη είχε ενώσει τις δυνάμεις με την αυστραλιανή First Sentier, αλλά λίγο πριν την υποβολή των οικονομικών προσφορών ο ξένος εταίρος αποχώρησε τυπικά από το σχήμα, αλλά θα στηρίξει τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στη διεκδίκηση της Αττικής Οδού.

    Εξάλλου οι δύο εταιρείες έχουν έρθει αρκετά κοντά καθώς βρίσκονται σε συνεχείς διαπραγματεύσεις για την πώληση της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ.

    Το δεύτερο σχήμα που δίνει μάχη για τον οδικό άξονα είναι η κοινοπραξία των ομίλων Ελλάκτωρ-ΑΒΑΞ, που κατασκεύασαν και διαχειρίζονται την Αττική Οδό έως το φθινόπωρο του 2024. Στην πρώτη φάση οι δύο εταιρείες είχαν συμμαχήσει με τη γαλλική Ardian, αλλά στη συνέχεια η γαλλική εταιρεία αποχώρησε από την κοινοπραξία και οι δύο Όμιλοι στραφήκαν στη Meridiam με την οποία και συμμάχησαν.

    Ο τρίτος ισχυρός διεκδικητής που διατηρεί την αρχική του μορφή είναι η κοινοπραξία της Mytilineos με τη γαλλική Vinci.

    Η δεύτερη είναι ένας μεγάλος όμιλος με αρκετή εμπειρία στις ελληνικές οδικές παραχωρήσεις, καθώς αποτελεί το βασικό μέτοχο για τις οδικές παραχωρήσεις της Γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου, της Ολυμπίας Οδού και του Αυτοκινητόδρομου Αιγαίου.

    Χωρίς αλλαγές παραμένει, επίσης, και η συμμαχία του ομίλου Κοπελούζου με τους Αυστραλιανούς της Macquarie, οι οποίοι απέδειξαν ότι δε φοβούνται να δώσουν υψηλές προσφορές, όπως έκαναν και με το 49% του ΔΕΔΔΗΕ.

    Σε εν μέρει ελληνικό μετατράπηκε το  σχήμα των Briza-Rubicone που είχε εκδηλώσει αρχικά ενδιαφέρον για την Αττική Οδό καθώς σε αυτό συμμετέχει πλέον η Intrakat και κατέχει το 49%.

    Σημειώνεται ότι η Intrakat δεν είχε υποβάλει φάκελο στην πρώτη φάση του διαγωνισμού, αλλά με την αλλαγή διοίκησης από το περασμένο καλοκαίρι επιδιώκει να διεκδικεί ΣΔΙΤ και Παραχωρήσεις.

    Για αυτό το λόγο δε θα μπορούσε να λείπει από τον διαγωνισμό για τη μεγαλύτερη παραχώρηση της χώρας μας.

    Ο μοναδικός ξένος μνηστήρας είναι η ισπανική Abertis, η οποία δοκιμάζει τις ίδιες δυνάμεις της.

    Μάλιστα, η εταιρεία έχει τονίσει ότι στο ενδεχόμενο επικράτησης στην Αττική Οδό θα προσφέρει ένα σημαντικό μειοψηφικό ποσοστό στην παραχώρηση σε κάποιον από τους μεγάλους ελληνικούς κατασκευαστικούς ομίλους.

    Διαβάστε επίσης

    Αττική Οδός: Γιατί μαγνήτισε τους μεγάλους εγχώριους και διεθνείς ομίλους

    Στον MSCI Greece Standard η Τράπεζα Πειραιώς – Εκτός η Τέρνα Ενεργειακή

    Χάρης Βαφειάς (Imperial Petroleum): Η αξία του στόλου μας ανέρχεται σε 225 εκατ. δολάρια, έχουμε 100 εκατ. δολ. μετρητά και μηδενικό χρέος!



    ΣΧΟΛΙΑ