• Business

    Δημήτρης Γαλάνης (Praktiker): Η «θηριώδης» επιβάρυνση από το κόστος ενέργειας και οι ανατιμήσεις ολόκληρο το 2022

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη

    Δημήτρης Γαλάνης, διευθύνων σύμβουλος Praktiker Hellas


    Ως «θηριώδη» χαρακτήρισε την επιβάρυνση των επιχειρήσεων ο διευθύνων σύμβουλος της Praktiker Ηellas, Δημήτρης Γαλάνης, από την αύξηση των μεταφορικών, τη διαταραχή της εφοδιαστικής αλυσίδας και το κόστος ενέργειας.

    Μία κατάσταση που που είχε ήδη διαμορφωθεί ήδη από τα τέλη του 2021, έμοιαζε να βελτιώνεται με την έναρξη του 2022 ωστόσο ήρθε ο πόλεμος στην Ουκρανία για να δυσκολέψει εκ νέου την κατάσταση. «Ήμασταν έτοιμοι να ”ξαναβγούμε” μετά την πανδημία, να πούμε ότι ανασάναμε αλλά τελικά γυρίσαμε πίσω» σημείωσε χαρακτηριστικά κατά τη διάρκεια δημοσιογραφικής εκδήλωσης.

    Αναφερόμενος συγκεκριμένα στο κόστος ενέργειας ο κ. Γαλάνης έκανε λόγο για έως και τριπλάσια επιβάρυνση σε σχέση με τις προβλέψεις που είχαν γίνει, γεγονός που όπως είπε, επιφέρει σημαντικές επιπτώσεις και στην κερδοφορία.

    Παράλληλα, όπως επεσήμανε, στην «καθημερινότητα του retail» περιλαμβάνονται πλέον τα διαρκή προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα. Χαρακτηριστικό ήταν το παράδειγμα που ο ίδιος ανέφερε, όταν τον περασμένο Δεκέμβριο τα φορτία με τα χριστουγεννιάτικα δέντρα παραδόθηκαν τελικά στην εταιρεία ανήμερα τα Χριστούγεννα, όταν πλέον δεν μπορούσαν να διατεθούν στην αγορά.

    Ο εφοδιασμός κυρίως με εποχικά είδη εξακολουθεί να προκαλεί προβληματισμό λόγω των συνθηκών που έχουν διαμορφωθεί μετά τον πόλεμο στην Ουκρανία αλλά και τη νέα κρίση στη Σαγκάη. Με την εταιρεία να στρέφεται πλέον για τα προϊόντα της, κυρίως στις ευρωπαϊκές αγορές.

    Μεγάλη πιθανότητα οι ανατιμήσεις να συνεχιστούν όλο το 2022

    Στο μέτωπο των ανατιμήσεων ο κ. Γαλάνης επεσήμανε ότι υπάρχουν ήδη αυξήσεις σε τιμές. Τόνισε ωστόσο ότι γίνεται προσπάθεια ώστε τουλάχιστον τα προϊόντα των οποίων οι παραδόσεις είχαν καθυστερήσει τους προηγούμενους μήνες να φτάσουν στην εταιρεία,  να διατίθεται πλέον σε καλύτερες τιμές στους καταναλωτές.

    Εξέφρασε ωστόσο την εκτίμηση ότι υπάρχει μεγάλη πιθανότητα, οι ανατιμήσεις που γίνονται να συνεχιστούν ολόκληρο το 2022.

    Στα επίπεδα του 2019 το πρώτο τρίμηνο του 2022

    Για τη πορεία του 2021 ο διευθύνων σύμβουλος της Praktiker Hellas επεσήμανε ότι το τοπίο είναι θόλο καθώς για αρκετούς μήνες υπήρξαν επιδοτήσεις στις επιχειρήσεις από το κράτος εξαιτίας των περιοριστικών μέτρων της πανδημίας.

    Το πρώτο τρίμηνο του 2022 ωστόσο τα αποτελέσματα δείχνουν, όπως είπε, επιστροφή στα επίπεδα του 2019 με την θετική πορεία να επηρεάζεται μόνο κατά την περίοδο της κακοκαιρίας.

    Όσον αφορά στα επόμενα πλάνα της, ο κ. Γαλάνης σημείωσε ότι δίνεται μεγάλη έμφαση στην επέκταση στο ηλεκτρονικό εμπόριο με το eshop της εταιρείας αυτή τη στιγμή να κινείται σε «διψήφια χαμηλά νούμερα». Όσον αφορά στα φυσικά καταστήματα εάν βρεθούν όπως είπε, ευκαιρίες σε ακίνητα «είμαστε έτοιμοι, καθώς θέλουμε να ”μεγαλώσουμε” ως προς τις περιοχές στις οποίες έχουμε παρουσία».

    Ερωτηθείς επίσης εάν η εταιρεία εξετάζει το ενδεχόμενο να εγκαταστήσει φωτοβολταϊκά στα κτίρια της για εξοικονόμηση ενέργειας, ο διευθύνων σύμβουλος της Praktiker Hellas επεσήμανε πως «είμαστε σε επαφές για να δούμε εάν μπορεί μία τέτοια επένδυση να αποσβέσει τα έξοδα» προσθέτοντας ότι προσβλέπει και στο ενδεχόμενο να υπάρξει βοήθεια από πλευράς ΕΕ προς αυτή την κατεύθυνση.

    Το νέο concept της Urban Kipos by Praktiker

    Ο κ. Γαλάνης παρουσίασε παράλληλα και νέο concept της Urban Kipos by Praktiker στο Praktiker Ελληνικού αλλά και το νέο Πρόγραμμα Βιωσιμότητας της εταιρείας «Το ΣΠΙΤΙ μας αλλάζει την ΠΟΛΗ». Το concept Urban Kipos by Praktiker με κεντρικό μήνυμα «φέρε τη φύση σπίτι σου» αναμένεται σταδιακά να αναπτυχθεί σε όλα καταστήματα της εταιρείας πανελλαδικά με αρχικό στόχο τα 6-7 καταστήματα το αμέσως επόμενο διάστημα.

    «Επικεντρώνουμε την προσοχή μας στην υιοθέτηση ενός πιο πράσινου επιχειρηματικού μοντέλου που καλύπτει όλο το φάσμα της λειτουργίας μας και της σχέσης με τους πελάτες μας. Προσφέρουμε καινοτομίες που αλλάζουν το σπίτι, δίνοντας τη δυνατότητα σε όλους μας να φέρνουμε τη φύση στη ζωή μας με βιώσιμες επιλογές, λειτουργούμε υπεύθυνα μειώνοντας το συνολικό μας ενεργειακό αποτύπωμα και εκπαιδεύουμε τους πελάτες μας, ενώ η περιβαλλοντική μας υπόσχεση και όλες οι πρωτοβουλίες μας τους καλούν, με απλές κινήσεις στην καθημερινότητά τους, να γίνουν συμμέτοχοι στο να αλλάξουμε την πόλη, ξεκινώντας από το σπίτι μας» σημείωσε ο κ. Γαλάνης.



    ΣΧΟΛΙΑ