• Business

    Αρ. Παντελιάδης (ΜΕΤΡΟ): «Οι προσφορές ήρθαν για να μείνουν, αλλά θα γίνουν πιο έξυπνες…»

    • Του Γιώργου Μανέττα
    METRO

    Αριστοτέλης Παντελιάδης, διευθύνων σύμβουλος My Market και METRO


    Πιο… έξυπνες και πιο προσωποποιημένες στις ανάγκες των καταναλωτών σκοπεύουν να κάνουν τις προσφορές τους τα σούπερ μάρκετ, τα οποία αναζητούν εναγωνίως λύσεις για να απεγκλωβιστούν από το μοντέλο των «τυφλών» προσφορών που κοστίζει πολύ στα ταμεία τους. Οι έντονες προωθητικές ενέργειες, όπως τόνισε ο επικεφαλής του ομίλου ΜΕΤΡΟ – My Market, Αριστοτέλης Παντελιάδης, στο πλαίσιο του 13ου συνεδρίου του ECR, ήταν εξαιρετικά χρήσιμες, καθώς βοήθησαν τους καταναλωτές αλλά και τους λιανέμπορους και προμηθευτές τους, ωστόσο έφθασαν σε υπερβολικό σημείο.

    «Σχεδόν 2 στα 3 προϊόντα που πωλείται σήμερα στα ράφια των σούπερ μάρκετ είναι σε προσφορά. Αυτό είναι υπερβολή», σημείωσε χαρακτηριστικά ο διοικητικός ηγέτης των My Market, για να προσθέσει πως ήρθε ο καιρός για αλλαγές. Όπως είπε, πρέπει να μπει σε πρώτο πλάνο η καινοτομία, η ποιότητα και το value for money, και να περάσουν σε δεύτερο πλάνο, οι προσφορές που «κάνουν τις επιχειρήσεις να ματώνουν».

    Αυτό, διευκρίνισε σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει πως η αγορά θα ξαναγυρίσει στην προ κρίσης εποχή. Αντίθετα, «αυτό που πρέπει να κάνει το λιανεμπόριο είναι πιο έξυπνες και πιο στοχευμένες προσφορές, μέσα από την καλύτερη χρήση της τεχνολογίας.

    Οι πρώτες δοκιμές του νέου μοντέλου, τόνισε, έχουν αρχίσει να γίνονται ήδη και εξέφρασε την βεβαιότητα πως σε λίγα χρόνια το λιανεμπόριο θα μπορεί να χειρίζεται καλύτερα τις προσφορές, πάντοτε σε συνεργασία με τους προμηθευτές πάνω στο αμοιβαίο όφελος. «Πρέπει να δουλέψουμε μαζί με τους προμηθευτές, διαφορετικά δεν κάνουμε δουλειά», είπε με νόημα.

    Σε ανάλογο μήκος και η επικεφαλής της Procter & Gamble Hellas, Ερμιόνη Γεωργουλάκη, η οποία μίλησε για την ανάγκη λιανεμπόριο και βιομηχανία να αλλάξουν κατεύθυνση και να εστιάσουν στην αξία των προϊόντων, αντί της τιμής. Η πολιτική των έντονων προσφορών, όπως είπε, κράτησε για πάρα πολλά χρονιά και μάλιστα πήρε ακραία μορφή, πλήττοντας την κερδοφορία των επιχειρήσεων.

     «Σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα οι έντονες προσφορές είναι πρόβλημα και έχει επιπτώσεις στην ικανότητα των εταιρειών να καινοτομούν, και να αναπτύσσουν τις πωλήσεις τους ενώ απαξιώνουν και την αγορά», επεσήμανε χαρακτηριστικά. Παραδέχθηκε πάντως πως οι προσφορές βοήθησαν τις εταιρείες και κυρίως τα επώνυμα προϊόντα να διατηρήσουν τις πωλήσεις και τα μερίδια τους στα δύσκολα χρόνια της κρίσης, απέναντι στην ιδιωτική ετικέτα.

    Η κ. Γεωργουλάκη ανέφερε πως η βελτίωση των μακροοικονομικών δεικτών μπορεί να βοηθήσει την προσπάθεια των επιχειρήσεων, να κοιτάξουν και άλλα πράγματα σε ένα προϊόν, πέρα από την τιμή του, όπως η ποιότητα, το αποτύπωμα που αφήνει στην κοινωνία, η ευκολία κα.. «Τα μακροοικονομικά στοιχεία δείχνουν ότι είμαστε έτοιμοι για την υιοθέτηση ενός διαφορετικού μοντέλου. Δείχνουν ότι ο καταναλωτής έχει μπει σε μια κανονικότητα», σημείωσε χαρακτηριστικά.

    Η επικεφαλής της Procter & Gamble Hellas, η οποία είναι από τους μεγαλύτερους προμηθευτές των ελληνικών σούπερ μάρκετ αναφέρθηκε και στον τρόπο που συνεργάζονται σήμερα λιανέμποροι και προμηθευτές, λέγοντα πως πρέπει να αλλάξει και να προσαρμοστεί στις νέες καταναλωτικές τάσεις. «Υπάρχει μια αδράνεια στον τρόπο που δουλεύουμε και πρέπει να την σπάσουμε. Ο καταναλωτής αλλάζει και πρέπει να κινηθούμε πιο γρήγορα στην υιοθέτηση νέων πραγμάτων», ανέφερε η ίδια.

    Σε κάθε περίπτωση, επεσήμανε πως το επίπεδο συνεργασίας των δυο πλευρών είναι καλό, αν και υποστήριξε ότι οι προμηθευτές ανέλαβαν το μεγαλύτερο κόστος των προσφορών. Μια αναφορά που προκάλεσε την αντίδραση του κ. Παντελιάδη, ο οποίος επεσήμανε ότι μπορεί οι προμηθευτές να συμμετέχουν περισσότερο, ωστόσο έχουν και μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους.



    ΣΧΟΛΙΑ