Business

Αρ. Παντελιάδης (METRO): «Δεν υπάρχει κύμα ανατιμήσεων στα σούπερ μάρκετ, δεν είναι εστίες μετάδοσης»

Αριστοτέλης Παντελιάδης, διευθύνων σύμβουλος METRO


Τη διαφωνία του ότι υπάρχει «κύμα ανατιμήσεων» στα σούπερ μάρκετ εξέφρασε ο επικεφαλής της METRO, Αριστοτέλης Παντελιάδης, τονίζοντας πως υπό τις παρούσες συνθήκες θα ήταν αδύνατη μια γενικευμένη αύξηση τιμών.

Ο κ. Παντελιάδης, μιλώντας σε δημοσιογράφους, ανέφερε πως οι λίγες ανατιμήσεις που γίνονται αυτή την περίοδο οφείλονται στην άνοδο των πρώτων υλών και στην αναστάτωση που έχει επιφέρει στη διεθνή αγορά εμπορευμάτων η πανδημία του κορονοϊού, ενώ υποστήριξε πως ο μέσος τιμάριθμος, έτσι όπως διαμορφώνεται, δεν αντικατοπτρίζει πάντα την πραγματική κατάσταση στην αγορά.

«Τα νούμερα που παρακολουθούμε εμείς δεν δείχνουν μαζικές ανατιμήσεις… αλλά μια μικρή αυξητική τάση», υπογράμμισε για να προσθέσει πως αυτή τη στιγμή οι προσφορές στα ράφια των σούπερ μάρκετ είναι πιο ισχυρές από ποτέ. Τόνισε μάλιστα πως με δεδομένη την οικονομική δυνατότητα των νοικοκυριών μια αύξηση των τιμών θα έφερνε τα αντίθετα αποτελέσματα, πλήττοντας τη ζήτηση… «Και να θέλαμε, δεν γίνεται, είναι πολύ δύσκολες οι εποχές…», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Ο κ. Παντελιάδης έσπευσε να τονίσει πως η METRO προσπαθεί πάντοτε να καθυστερεί τις όποιες ανατιμήσεις ζητάνε οι προμηθευτές, ακόμη και τις δικαιολογημένες ενώ καυτηρίασε την πρόσφατη διάταξη του υπουργείου Ανάπτυξης για τα περιθώρια κέρδους. Υπενθυμίζεται πως πρόσφατα ο υπουργός Ανάπτυξης μίλησε για αδικαιολόγητες αυξήσεις τιμών σε ορισμένα σούπερ μάρκετ, προαναγγέλλοντας σαρωτικούς ελέγχους στην αγορά ενώ προχώρησε σε νομοθετική ρύθμιση, θέτοντας πλαφόν στο περιθώριο κέρδους.

Αυστηρά πρωτόκολλα ασφαλείας

Ο μετοχικός και διοικητικός ηγέτης της ΜΕΤRO στάθηκε και στη συζήτηση που αναπτύχθηκε τελευταία αναφορικά με την ασφάλεια των αγορών στα καταστήματα του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων, λέγοντας πως τα καταστήματα σούπερ μάρκετ δεν ευθύνονται για την μετάδοση του κορονοϊου και δεν αποτελούν εστίες μετάδοσης του κορονοϊού. Κάτι που, όπως είπε, προκύπτει και από τα επίσημα στοιχεία, τα οποία δείχνουν ότι τα κρούσματα που εντοπίζονται στα σούπερ μάρκετ είναι λιγότερα απ’ ό,τι στο γενικό πληθυσμό.

«Τα σούπερ μάρκετ δεν είναι ένα επικίνδυνο μέρος…», υπογράμμισε χαρακτηριστικά για να συμπληρώσει πως στην περίπτωση της εταιρείας του εφαρμόζεται ειδικό πρωτόκολλο όταν εντοπίζεται κρούσμα κορονοϊού ενώ έχει δαπανηθεί ποσό άνω του 1,5 εκατ. ευρώ σε τεστ, αντισηπτικά και μάσκες, προκειμένου να διασφαλισθεί αυστηρή τήρηση των μέτρων προστασίας. Αυτή τη στιγμή, διευκρίνισε, σε σύνολο 11.000 εργαζόμενων της METRO υπάρχουν 102 ενεργά κρούσματα ενώ το πρωτόκολλο έχει εφαρμοστεί 67 φορές.

Παράλληλα, η εταιρεία έχει προχωρήσει σε εκατοντάδες προσλήψεις προσωπικού, προκειμένου να καλυφθούν τα κενά που δημιουργούνται από τις άδειες ειδικού σκοπού που δίδονται στους εργαζόμενους λόγω της πανδημίας.

Καλύτερη αντίδραση στο δεύτερο lockdown

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στην αντίδραση του λιανεμπορίου στο δεύτερο lockdown, λέγοντας πως αυτή την φορά η κατάσταση είναι πολύ πιο ομαλή απ’ ό,τι την πρώτη φορά, με την εφοδιαστική αλυσίδα να ανταποκρίνεται ικανοποιητικά στην αυξημένη ζήτηση που παρατηρείται και αυτή την φορά. Οι καταναλωτικές συνήθειες, ανέφερε, παραμένουν ίδιες, με επίκεντρο τη μαγειρική στο σπίτι, ωστόσο σημείωσε ότι αυτήν την φορά παρατηρείται μια πιο ψύχραιμη αντίδραση από τους καταναλωτές.

Όσον αφορά στην πορεία της METRO, ο κ. Παντελιάδης σημείωσε πως οι πωλήσεις κινούνται ανοδικά, προβλέποντας πως ο κύκλος εργασιών θα αυξηθεί κατά 5,5% και θα διαμορφωθεί στα επίπεδα των 1,33 δισ. ευρώ ενώ ενισχυμένη θα είναι και η κερδοφορία.

Σε επίπεδο επενδύσεων, είπε πως παρ’ ότι η πανδημία ανέκοψε την επενδυτική ορμή μέσα στον Δεκέμβριο προγραμματίζεται η λειτουργία δυο νέων καταστημάτων (Θεσσαλονίκη και Ναύπλιο) ενώ από τη νέα χρονιά σχεδιάζεται η δημιουργία ακόμη 6 με 8 νέων σημείων ενώ το συνολικό ύψος των επενδύσεων θα επανέλθει στα επίπεδα των 35 εκατ. ευρώ.

Ενδυνάμωση του e-shop

Σημαντικές επενδύσεις, υπογράμμισε, δρομολογούνται και για την ενδυνάμωση των υποδομών του ηλεκτρονικού καταστήματος (μεταξύ 300 με 500 χιλ. ευρώ), το οποίο συνεχίζει την δυναμική πορεία του.

Χαρακτηριστικά ανέφερε ότι μετά την 7η Νοεμβρίου, οπότε και επιβλήθηκε το δεύτερο lockdown οι παραγγελίες και ο τζίρος έχουν πενταπλασιασθεί σε σχέση με την περασμένη Άνοιξη και το πρώτο lockdown.

Σε ερώτηση για την είσοδο του Σκλαβενίτη με δικό του e-shop, δήλωσε πως αναμένεται να πάρει ένα μερίδιο από την πίτα, ως ο μεγαλύτερος λιανέμπορος, ωστόσο τόνισε πως το θέμα δεν είναι η είσοδος νέων ανταγωνιστών στον χώρο των ηλεκτρονικών πωλήσεων αλλά πόσο καλά κάνει κάποιος τη δουλειά του.

Απαντώντας τέλος για το ενδεχόμενο νέων εξαγορών, ο κ. Παντελιάδης ανέφερε πως παραμένει εξαιρετικά προσεκτικός καθώς ελλοχεύουν διάφοροι κίνδυνοι και προβλήματα, όπως έχει δείξει η ιστορία, ωστόσο υπογράμμισε πως συνεχίζει να παρακολουθεί την αγορά για ευκαιρίες που θα ταιριάξουν στο μοντέλο της METRO.


ΣΧΟΛΙΑ