• Business

    Αρ. Παντελιάδης: Με 2,37 εκατ. ευρώ τον μήνα τρέχουν τα κέρδη προ φόρων για τα σούπερ μάρκετ του ομίλου Μetro

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    • Άννα Διανά
    Αριστοτέλης Παντελιάδης - Optima

    Αριστοτέλης Παντελιάδης


    Διψήφια ανάπτυξη κερδοφορίας πέτυχε πέρσι ο όμιλος Metro με τον τζίρο να σπάει οριακά το φράγμα του 1,5 δισεκ. ευρώ, αυξημένος κατά 9,5%.

    Η Metro AEBE παρά τη δύσκολη συγκυρία και με «κλειδωμένο» το περιθώριο κέρδους έκλεισε με EBITDA στα 60,5  εκατ. ευρώ από 53,4 εκατ. ευρώ το 2021 σημειώνοντας αύξηση κατά 13,3% και με κέρδη προ φόρων στα 28,4 εκατ. ευρώ από 22,4 εκατ. ευρώ το 2021 με αύξηση της τάξης του 26,8%.

    Ο επικεφαλής του ομίλου, Αριστοτέλης Παντελιάδης σε συνέντευξη τύπου χθες με αφορμή την παρουσίαση των αποτελεσμάτων του 2022 εξήγησε πώς  η Metro κατάφερε να αυξήσει την κερδοφορία της παρά τις απαιτητικές συνθήκες της αγοράς.

    Πώς πέτυχε τη βελτίωση της κερδοφορίας

    «Καταφέραμε να κρατήσουμε τα κόστη χαμηλά εκτός από το ενεργειακό  και το μισθολογικό που αυξήθηκαν, και σε συνδυασμό με την αύξηση του τζίρου πετύχαμε βελτίωση κερδοφορίας».

    Όπως αναφέρθηκε, μόνο για την ενέργεια, το πρόσθετο κόστος έφτασε τα 8,9 εκατ. ευρώ συγκριτικά με το 2021, ενώ το πρόσθετο κόστος του 2021 ήταν επιπλέον 8,3 εκατ. ευρώ, παρά τις επιδοτήσεις ύψους 16 εκατ. ευρώ  και τις σημαντικές επενδύσεις που υλοποιούνται από τη Metro για την εξοικονόμηση ενέργειας.

    «Εχουμε την πολυτέλεια ως μη εισηγμένη εταιρεία να σκεφτόμαστε περισσότερο το μέλλον παρά το παρόν. Και όταν επενδύουμε βλέπουμε μπροστά μας το μέλλον. Η βελτίωση δεν οφείλεται σε κάτι μαγικό που κάναμε πέρυσι αλλά στις επενδύσεις που κάναμε από την εξαγορά Βερόπουλου και μετά» είπε ο κ. Παντελιάδης.

    Επενδύσεις 280 εκατ. ευρώ έως το 2026

    Στην κατεύθυνση αυτή σχεδιάζονται επενδύσεις ύψους 280 εκατ. ευρώ στην επόμενη τετραετία (2023-2026), με στόχο την ανάπτυξη και τον εκσυγχρονισμό του δικτύου, τη δημιουργία νέου κέντρου διανομής στον Ασπρόπυργο και επενδύσεις στην πράσινη μετάβαση και στον ψηφιακό μετασχηματισμό.

    Στον σχεδιασμό ανάπτυξης των METRO Cash & Carry έχει προβλεφθεί ένα dark store και τρία  hubs, ενώ η συνεχής άνοδος του τουρισμού στη χώρα, εκτιμάται να έχει περαιτέρω θετική επίδραση στα οικονομικά αποτελέσματα της αλυσίδας.

    Στο επενδυτικό πλάνο έχει μπει και η αγορά της Κύπρου, όπου ήδη η εταιρεία δραστηριοποιείται τα τελευταία τρία χρόνια. Οι πωλήσεις της MCC BEST VALUE αυξήθηκαν κατά 57% σε σχέση με το 2021 καθώς όλο και περισσότεροι επαγγελματίες μαθαίνουν και αξιοποιούν το μοντέλο των Cash and Carry που η METRO παρουσίασε στη χώρα. Ακολουθώντας τον αρχικό σχεδιασμό, η εταιρεία αγόρασε στη Λευκωσία ένα οικόπεδο 6.500 τ.μ. για να χτίσει το 2ο κατάστημα της BEST VALUE ΓΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ, μεγέθους 3.000 τ.μ.

    Αύξηση μεριδίων αγοράς για τη χονδρική, οριακή μείωση για τα My Market

    Κατά 0,5% διεύρυνε το μερίδιο αγοράς η χονδρική του ομίλου το 2022 ενώ παρά τις πολύ καλές επιδόσεις το μερίδιο αγοράς για την αλυσίδα My Market συρρικνώθηκε οριακά κατά 0,2%.

    «Στην ελληνική αγορά έχουμε μια μυστικοπάθεια στα μερίδια. Θα μπορούσαμε να έχουμε περισσότερη διαφάνεια σε ό,τι αφορά το θέμα αυτό και να δίνουμε τα μερίδιά μας» είπε ο κ. Παντελιάδης.

    Τα My market κινήθηκαν θετικά, επηρεασμένα από τις πληθωριστικές πιέσεις με μικρή μείωση πωλήσεων σε όγκο, ακολουθώντας την εικόνα του κλάδου των σούπερ μάρκετ. Στον τομέα της χονδρικής, τα METRO Cash & Carry παρουσίασαν σημαντική αύξηση των πωλήσεων λόγω της ανόδου του τουρισμού και της μεγάλης διείσδυσης της αλυσίδας στον κλάδο της Ho.Re.Ca.

    Για φέτος η διοίκηση του ομίλου εκτιμά ότι θα κλείσει ανοδικά στα 1,58 δισεκ. ευρώ  και ο στόχος είναι η βελτίωση της κερδοφορίας στα 30 εκατ. ευρώ. Για το 2023 σχεδιάζεται το άνοιγμα 25 νέων καταστημάτων τα περισσότερα από τα οποία, θα είναι τα My Market Local το project του ομίλου για τη διείσδυση στην αγορά των καταστημάτων γειτονιάς με τη μέθοδο του franchise.

    100 αιτήσεις τον μήνα για τα My Market local, ούτε ένα βιογραφικό για εργασία

    Την ώρα που οι υποψήφιοι franchisees… συνωστίζονται για να επενδύσουν ανοίγοντας ένα My market local, η Metro δεν μπορεί να βρει εργαζόμενους.  Δέχεται περίπου 100 αιτήσεις τον μήνα για τα καταστήματα γειτονιάς και ούτε ένα βιογραφικό για πρόσληψη με αποτέλεσμα να έχει ακάλυπτες 1.147 θέσεις εργασίας. Και αυτό ενώ ο μέσος μισθός είναι στα 1.100 ευρώ μεικτά, ο εισαγωγικός μισθός από την 1η Αυγούστου αυξάνεται στα 820 ευρώ ενώ τη διετία 2022-2023 έγιναν πρόσθετες αυξήσεις και παροχές 8,5 εκατ. ευρώ.

    «Οι θέσεις εργασίας είναι μόνιμες και  οι περισσότερες οκτάωρης ή εξάωρης απασχόλησης αλλά δεν δεχόμαστε καν βιογραφικά» είπε ο κ. Παντελιάδης συμπληρώνοντας ότι «είναι τραγικό να μιλάμε για ανεργία και από την άλλη τόσοι άνθρωποι να έχουν όνειρο να ζήσουν στην Ελλάδα και να ψάχνουμε εργαζόμενους»  είπε ο κ. Παντελιάδης ζητώντας να δοθούν περισσότερα κίνητρα για εργασία αλλά και να υπάρξει μέριμνα για στοχευμένη μετανάστευση.

    Στον όμιλο, απασχολούνται σήμερα 11.500 εργαζόμενοι. Το 2022 έγιναν προσλήψεις και 2.236 αποχωρήσεις ενώ προστέθηκαν άλλες 148 εποχικές προσλήψεις.

    Διαβάστε επίσης

    Σούπερ μάρκετ: Έρχεται το τέλος του δωρεάν delivery

    Αρ. Παντελιάδης (Metro): Πότε θα τελειώσει ο παραλογισμός με τις ανατιμήσεις στα σούπερ μάρκετ



    ΣΧΟΛΙΑ