• Business

    Απ. Βακάκης: Συνταγή Carrefour στα Jumbo – Μπλόκο στους προμηθευτές που ανεβάζουν τις τιμές

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    • Άννα Διανά
    Απόστολος Βακάκης, Επικεφαλής Jumbo

    Απόστολος Βακάκης, Επικεφαλής Jumbo


    Τη συνταγή των χαμηλών τιμών, που έχει αποδειχτεί πετυχημένη για την πορεία της Jumbo και επικερδής για τους μετόχους της, είναι αποφασισμένος να μη διαταράξει ο επικεφαλής της εταιρείας Απόστολος Βακάκης.

    Στην κατεύθυνση αυτή και στα χνάρια των μεγάλων ευρωπαϊκών λιανεμπορικών κολοσσών, όπως η Carrefour, που έδιωξε από τα καταστήματά της προϊόντα της Pepsico λόγω ανατιμήσεων,   ο κ. Βακάκης  βγάζει από τα ράφια των καταστημάτων τα προϊόντα οι τιμές των οποίων ακριβαίνουν λόγω της εκτίναξης των μεταφορικών από την ένταση στην Ερυθρά Θάλασσα.

    Διαμηνύει, δια της επίσημης ανακοίνωσης της Jumbo με αφορμή την έκτακτη χρηματική διανομή στους μετόχους, ότι δεν ότι δεν θα δεχτεί να προμηθευτεί και να διαθέσει στα καταστήματα του, προϊόντα που ανατιμώνται με τεχνικές και μεθόδους που δεν συνάδουν με τα διεθνώς  παραδεκτά εμπορικά ήθη.

    Με μια σκληρή ανακοίνωση κάνει λόγο για μια συγκύρια, την οποία χρησιμοποιούν «προσχηματικά κάποιοι από τους μεγάλους διεθνείς μεταφορικούς ομίλους logistics προκειμένου να υπερδιπλασιαστεί το κόστος μεταφοράς των προϊόντων, ενώ είναι σε ισχύ ετήσια εκατέρωθεν δεσμευτικά συμβόλαια για το 2024» όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στη χθεσινή ανακοίνωση της εταιρείας.

    Η άρνηση είναι κατηγορηματική και διατυπωμένη με τον πλέον σαφή τρόπο:

    «Ο όμιλος Jumbo δηλώνει ότι δεν πουλά – και συνεπώς δεν προτίθεται να προσφέρει- συγκυριακά υπερτιμημένα προϊόντα που θα επιβαρύνουν τον Έλληνα καταναλωτή περαιτέρω στην ήδη δυσανάλογη αύξηση τιμών.

    Τα προϊόντα επιλέγονται ώστε να ανταποκρίνονται άμεσα στις ανάγκες και στις δυνατότητες των καταναλωτών. Για αυτόν τον λόγο, ο όμιλος Jumbo αρνείται να προμηθευτεί και να διαθέσει στα καταστήματα του, προϊόντα που ανατιμώνται με τεχνικές και μεθόδους που δεν συνάδουν με τα διεθνώς παραδεκτά εμπορικά ήθη».

    Από την έναρξη της πληθωριστικής κρίσης με τον πόλεμο στην Ουκρανία η Jumbo επέλεξε την στρατηγική της πολύ προσεκτικής και αυστηρής επιλογής των προϊόντων που διέθετε στο δίκτυο των καταστημάτων της. Έβαζε μπλόκο στα ακριβά προϊόντα λέγοντας πώς αποκλείονται από το προϊόντικό φάσμα όλα εκείνα στα οποία η σχέση ποιότητας- τιμής κατέληγε σε βάρος του καταναλωτή.

    Και όταν άρχισε να διαφαίνεται η υποχώρηση των πληθωριστικών πιέσεων, οι τιμές στα Jumbo άρχισαν να αποκλιμακώνονται κατά 100-150 κωδικούς την ημέρα.

    Ο κ. Βακάκης έχοντας στον πυρήνα της στρατηγικής που εφαρμόζει τις τιμές μπορεί να αντέξει ο καταναλωτής, χωρίς τους οποίους- όπως συχνά λέει- «τελειώνει το πάρτι», συχνά χαρακτηρίζει  ανέντιμη και πρακτική κάποιων επιχειρήσεων να κερδίζουν σε τζίρο κρατώντας ψηλά τις τιμές.

    Έσπασαν το φράγμα του 1 δισεκ. ευρώ οι πωλήσεις

    Σε κάθε περίπτωση η φιλοσοφία του Jumbo που βασίζεται στις προσιτές τιμές, έχει αποδειχθεί η χρυσή συνταγή  που έχει φέρει πωλήσεις άνω του 1 δισεκ. ευρώ και χρυσές αποδόσεις στους μετόχους της. Με ισχυρό πλεονέκτημα το ανθηρό ταμεία, με τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα στο τέλος του έτους ύψους 431 εκατ. ευρώ έρχεται  πρώτο μέρισμα του 2024.

    Το Διοικητικό Συμβούλιο αποφάσισε στη συνεδρίαση του  16 Ιανουαρίου 2024, να προχωρήσει σε πρόσκληση των μετόχων της Jumbo σε Έκτακτη Γενική Συνέλευση στις 7 Φεβρουαρίου 2024 με θέμα την λήψη απόφασης για χρηματική διανομή, που θα αποτελεί μέρος των εκτάκτων αποθεματικών από φορολογηθέντα και μη διανεμηθέντα κέρδη προηγούμενων χρήσεων, ποσού μικτού 0,60 ευρώ ανά μετοχή.

    Πέρυσι οι μέτοχοι πήγαν τρεις φορές στο ταμείο λαμβάνοντας συνολικά μεικτό μέρισμα που έφτασε στα 401 εκατ. ευρώ.

    Η περσινή χρονιά ήταν ορόσημο για τον όμιλο, καθώς οι πωλήσεις ξεπέρασαν το 1 δισεκ. ευρώ.

    Ξεπερνώντας τις πάντα συντηρητικές εκτιμήσεις της διοίκησης για τον ρυθμό ανάπτυξης που προέβλεπε άνοδο 12%, η χρονιά έκλεισε με αύξηση τζίρου κατά 14% και αυτό παρά το γεγονός ότι δύο καταστήματα Jumbo, ένα στη Λάρισα και ένα στην Καρδίτσα, τα οποία υπέστησαν ζημιές από τις πλημμύρες του Σεπτεμβρίου, παραμένουν κλειστά με σκοπό την πλήρη αποκατάσταση και επαναλειτουργία τους.

    Έμφαση στην αγορά της Ρουμανίας

    Οδηγός στην ανάπτυξη των πωλήσεων το 2023 ήταν η αγορά της Ρουμανίας.

    Με 17 καταστήματα οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά  15% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Τον Δεκέμβριο δε οι πωλήσεις, μαζί με το ηλεκτρονικό κατάστημα το οποίο είναι σε λειτουργία από τον φθινόπωρο της χρονιάς ήταν αυξημένες κατά 18%.

    Στην περσινή χρήση στη Ρουμανία εκτός από το e-shop λειτούργησαν στο νέο ιδιόκτητο υπερκατάστημα στην πόλη Iasi. Η διοίκηση της Jumbo θεωρεί πολύ σημαντική την αγοράς της Ρουμανίας και φέτος στοχεύει στο άνοιγμα τριών νέων υπερκαταστημάτων.

    Άνοδος 14% των πωλήσεων στην εγχώρια αγορά

     Στην εγχώρια αγορά, όπου λειτουργούν 53 καταστήματα, οι καθαρές πωλήσεις το 2023 της μητρικής εταιρείες, χωρίς τις ενδοεταιρικές συναλλαγές αυξήθηκαν κατά 14% σε σχέση με το 2022. Ο ανοδικός ρυθμός επιβραδύνθηκε σημαντικά τον Δεκέμβριο όπου οι καθαρές πωλήσεις παρουσίασαν αύξηση κατά 4%.

    Το ίδιο ποσοστό ανόδου που καταγράφηκε τον περασμένο Δεκέμβριο και στην αγορά της Κύπρου όπου ο όμιλος Jumbo έχει πέντε καταστήματα και προγραμματίζει το άνοιγμα ενός ακόμη υπερκαταστήματος το 2024. Πέρυσι πάντως οι πωλήσεις των καταστημάτων στην Κύπρο αυξήθηκαν κατά 11% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

    Αύξηση πωλήσεων κατά 13% στο σύνολο της χρονιάς και κατά 12% τον Δεκέμβριο καταγράφηκε στην αγορά της Βουλγαρίας όπου λειτουργούν 10 καταστήματα Jumbo. Πέρυσι στο κέντρο του Plovdiv στη βουλγαρική αγορά άνοιξε ένα νέο Jumbo σε μισθωμένο υπερκατάστημα ενώ για φέτος η διοίκηση του ομίλου δεν έχει προγραμματίσει άνοιγμα νέου καταστήματος.

    Σημειώνεται ότι μέσω συνεργασιών, ο Όμιλος έχει παρουσία με 36 καταστήματα που φέρουν το σήμα JUMBO, σε 7 χώρες (Αλβανία, Κόσοβο, Σερβία, Βόρεια Μακεδονία, Βοσνία, Μαυροβούνιο και Ισραήλ).

    Διαβάστε επίσης:

    Σούπερ μάρκετ: Τι μπαίνει στα ταμεία τους από τις προσφορές

    «Ερευνώ-Καινοτομώ»: Πότε θα βγει στον αέρα το πρόγραμμα των 300 εκατ. ευρώ

    Όμιλος Σαράντη: Γιατί η μετοχή κάνει come back



    ΣΧΟΛΙΑ