• Business

    «Ανάσα» στο Food service από την Lactalis – Μεταθέτει την είσπραξη επιταγών για το 2021

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη


    Βαθιά ανάσα στους επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στην κατηγορία του food service (υπηρεσίες εστίασης) αποφάσισε να δώσει η Lactalis στην χώρα μας.

    Η διοικητική ομάδα του πολυεθνικού κολοσσού στην Ελλάδα αποφάσισε να μεταθέσει την είσπραξη επιταγών που λήγουν φέτος για το 2021, ανταποκρινόμενη στα αιτήματα πελατών της για διευκολύνσεις σε αυτή την κρίσιμη συγκυρία. Είναι ενδεικτικό ότι οι μισές από τις επιταγές που μετατέθηκαν χρονικά είχαν εκδοθεί στα τέλη του 2019 (!).

    Όπως λέει στο mononews.gr ο επικεφαλής της Lactalis Hellas, Χαρίλαος Δεληδημήτρης, η απόφαση ελήφθη ανεξάρτητα από την κυβερνητική ρύθμιση για τις μεταχρονολογημένες επιταγές, σημειώνοντας πως η Lactalis έχει τη δυνατότητα να υλοποιήσει μια τέτοια διευκόλυνση, σε αντίθεση με μια ελληνική επιχείρηση που έχει ανάγκη αυτή την ρευστότητα για να χρηματοδοτήσει τις εργασίες της.

    Υπογραμμίζει πάντως πως η είσπραξη των επιταγών είναι τεράστιο θέμα και απασχολεί όλους τους προμηθευτές, ειδικά όσους συνεργάζονται με επιχειρήσεις που εξαρτώνται άμεσα από την πορεία του τουρισμού. «Η μεγαλύτερη ανασφάλεια σήμερα δεν είναι οι πωλήσεις αλλά οι εισπράξεις. Πότε δηλαδή θα πάρεις τα χρήματά σου», σημειώνει χαρακτηριστικά.

    Θεωρεί πως η φετινή χρονιά θα είναι εξαιρετικά δύσκολη, με τη μείωση στην κατηγορία του food service να ξεπερνά το 50%. «Οι μεγάλες απώλειες είναι μπροστά μας», αφού με βάση το αισιόδοξο σενάριο η τουριστική σεζόν θα διαρκέσει δυο ή τρεις μήνες (από Αύγουστο έως Οκτώβριο).

    Ανάλογο προβληματισμό πάντως εκφράζει και για την πορεία της κατανάλωσης στα σούπερ μάρκετ, η οποία μετά την εκρηκτική ανάπτυξη που γνώρισε στη διάρκεια του lockdown αρχίζει και ισορροπεί μετά τον Ιούνιο. Το μεγάλο ερώτημα ωστόσο σύμφωνα με τον επικεφαλής της Lactalis Hellas είναι πως θα αντιδράσουν οι καταναλωτές ειδικά των τουριστικών περιοχών που θα υποστούν σημαντική μείωση των εισοδημάτων τους, από τον Σεπτέμβριο και έπειτα…

    Η άλλη όψη: Εκτόξευση εξαγωγών φέτας

    Στον αντίποδα του προβληματισμού που υπάρχει για την εσωτερική αγορά, αισιοδοξία επικρατεί στην Lactalis Hellas για την άλλη δραστηριότητά του ομίλου στην Ελλάδα, η οποία σχετίζεται με την παραγωγή και εξαγωγή φέτας και ελληνικού γιαουρτιού σε μεγάλες  αγορές του εξωτερικού (Ευρώπη, ΗΠΑ, Αυστραλία, Ιαπωνία).

    Η πανδημία και η καταναλωτική φρενίτιδα που ακολούθησε συνέβαλαν στην εκτόξευση των διεθνών πωλήσεων. Σύμφωνα με τον κ. Δεληδημήτρη, οι πωλήσεις του εργοστασίου που διατηρεί η Lactalis στην Ελλάδα αναπτύσσονται με υψηλούς ρυθμούς της τάξης του 35% ενώ συνολικά φέτος αναμένεται να κλείσουν μεταξύ 35 εκατ. ευρώ και 40 εκατ. ευρώ.

    Όπως λέει, η εταιρεία στάθηκε τυχερή γιατί εξάγει αποκλειστικά και μόνο σε σούπερ μάρκετ και όχι σε καταστήματα εστίασης ή άλλες δραστηριότητες του food service (catering, cafe, bar, καταστήματα take-away και delivery) που όπως και στην ελληνική αγορά υπέστησαν ισχυρό πλήγμα από το Lockdown. Επισημαίνει μάλιστα πως γνωρίζει περιπτώσεις εργοστασίων που παράγουν γαλακτοκομικά στην Ελλάδα που αναγκάστηκαν να κλείσουν γραμμές παραγωγής γιατί οι εξαγωγές τους κατευθύνονταν σε επιχειρήσεις του food service στο εξωτερικό.

    Η Lactalis ανήκει στην οικογένεια Besnier και εδρεύει στο Laval της Γαλλίας. Είναι η μεγαλύτερη γαλακτοβιομηχανία στον κόσμο, διαθέτοντας σχεδόν 240 εργοστάσια σε πάνω από 40 χώρες του κόσμου. Απασχολεί 75.000 εργαζόμενους ενώ εμφανίζει πωλήσεις άνω των 16 δισ. ευρώ. Στην Ελλάδα δραστηριοποιείται μέσω της Lactalis Ελλάς, με τις πολύ γνωστές μάρκες President,  Galbani, Lactel και Societe και απασχολεί πάνω από 140 άτομα.

    Να σημειωθεί πως από πέρυσι η ευθύνη και ο έλεγχος του εργοστασίου στον Βόλο που ανήκε στον μητρικό όμιλο πέρασε στην ελληνική θυγατρική.



    ΣΧΟΛΙΑ