• Business

    Alstom: Με περικοπές θέσεων και εκποιήσεις θα μειώσει το χρέος των €2 δισ. – Αλλάζει ο πρόεδρος

    • NewsRoom

    Henri Poupart-Lafarge, CEO Alstorm


    Στην περικοπή θέσεων εργασίας προχωρά η Alstom, ενώ και εκποιεί περιουσιακά στοιχεία, προκειμένου να στηρίξει τον ισολογισμό της, αφού η κρίση ρευστότητας επηρέασε αρνητικά τον δεύτερο μεγαλύτερο κατασκευαστή τρένων στον κόσμο. Παράλληλα, η εταιρεία θα διορίσει νέο πρόεδρο.

    Ειδικότερα, ο κατασκευαστής τρένων ξεκίνησε ένα πρόγραμμα αποεπένδυσης, προκειμένου να συγκεντρώσει έως και 1 δισεκατομμύριο ευρώ, την ώρα που σχεδιάζει να μειώσει περίπου 1.500 θέσεις εργασίας.

    Κατέγραψε αρνητικές ελεύθερες ταμειακές ροές ύψους 1,12 δισ. ευρώ το εξάμηνο έως τον Σεπτέμβριο, ενώ προβλέπει αρνητικές ελεύθερες ταμειακές ροές έως και 750 εκατ. ευρώ για το σύνολο τους έτους, σε σύγκριση με προηγούμενη πρόβλεψη για «θετικά» αποτελέσματα.

    Ταυτόχρονα, σύμφωνα με την εταιρεία, ο Ανρί Πουπάρα-Λαφάρζ θα παραιτηθεί από πρόεδρος, αλλά θα παραμείνει διευθύνων σύμβουλος.

    Μετά από αυτό, το διοικητικό συμβούλιο της Alstom θα προτείνει τον Φιλίπ Πετιτκολέν πρώην διευθύνοντα σύμβουλο της Safran ως νέο πρόεδρο.

    Βουτιά η μετοχή

    Σημειώνεται ότι οι μετοχές υποχώρησαν έως και 17%, ενώ  έχουν υποχωρήσει περισσότερο από 40% φέτος.

    Η εναλλακτική λύση στην πώληση περιουσιακών στοιχείων, λένε οι αναλυτές, είναι μια εξαιρετικά μειωτική αύξηση κεφαλαίου και η ανεύρεση επενδυτή που θα τον βοηθούσε να προστατεύσει από τις αντιξοότητες του χρηματιστηρίου.

    Λίγο περισσότερο από μία ώρα μετά την έκδοση της προειδοποίησης και μόλις εβδομάδες μετά τη δουλειά, ο οικονομικός επικεφαλής της Alstom, Bernard Delpit, προσπάθησε να διαλύσει τους φόβους των επενδυτών, δηλώνοντας: «Θα πω απλά, δεν υπάρχει ως πιθανότητα στο τραπέζι, μια αύξηση των μετοχών».

    Η μείωση των προοπτικών οδήγησε σε εκπτώσεις στη μετοχή της εταιρείας, εντείνοντας τα δεινά από την προβληματική εξαγορά του καναδικού κατασκευαστή Bombardier από την Alstom για 5,5 δισ. δολάρια.

    «Μέχρι να δουν τι θα γίνει», η μετοχή μπορεί να παραμείνει ασταθής», ανέφεραν οι αναλυτές της Citi.

    Με την τακτική που ακολουθεί η Alstom, στοχεύει να διατηρήσει την επενδυτική της βαθμολογία και να μειώσει το καθαρό χρέος κατά 2 δισεκατομμύρια ευρώ έως τον Μάρτιο του 2025.

    Να σημειωθεί ότι στις 30 Σεπτεμβρίου είχε καθαρό χρέος 3,43 δισ. ευρώ.

    Οι περικοπές θέσεων εργασίας δεν θα επηρεάσουν τους εργαζομένους μηχανικούς, σύμφωνα με τη εταιρεία.

    «Θα κάνουμε ό,τι χρειαστεί για να διατηρήσουμε αυτόν τον ισχυρό ισολογισμό», δήλωσε στη συνέντευξη ο Poupart-Lafarge, προσθέτοντας ότι «είναι πολύ νωρίς για να πούμε ποια περιουσιακά στοιχεία θα πουληθούν».

    Ζημιογόνα συμβόλαια

    Σχεδόν τρία χρόνια μετά την εξαγορά της Bombardier, η Alstom συνεχίζει να διεκπεραιώνει δαπανηρές συμβάσεις παλαιού τύπου.

    Κατηγόρησε μάλιστα την κακοδιαχείριση της Bombardier για καθυστερήσεις στις παραδόσεις και βαριές δαπάνες που απαιτούνται για την ολοκλήρωσή τους.

    Ωστόσο, στις 31 Οκτωβρίου, ο κατασκευαστής υπέγραψε νέα σύμβαση ρευστότητας 2,25 δισ. ευρώ με μια διεθνή τράπεζα, ενώ τον Ιούλιο θα προτείνει τον πρώην διευθύνοντα σύμβουλο της Safran SA, Philippe Petitcolin ως πρόεδρο του διοικητικού συμβουλίου, διαχωρίζοντας τους δύο κορυφαίους ρόλους.

    Οι εκδόσεις ιδίων κεφαλαίων και παρόμοιων ιδίων κεφαλαίων, συμπεριλαμβανομένης της αναχρηματοδότησης ορισμένων περιουσιακών στοιχείων, αποτελούν επίσης μέρος του προγράμματος απόδοσης.

    Η εταιρεία ανέφερε τον περασμένο μήνα ότι περίμενε μια καθυστέρηση στο έργο UK Aventra που κληρονόμησε από τη Bombardier, το οποίο περιλαμβάνει 443 τρένα που εξυπηρετούν γραμμές όπως το London Overground και η Elizabeth Line.

    Επεσήμανε δε ότι, οι εργασίες θα πρέπει να ολοκληρωθούν κατά τη διάρκεια του δημοσιονομικού έτους 2024-25 αντί για το α’ εξάμηνο του τρέχοντος έτους.

    Πηγές: Bloomberg, Financial Times 

    Διαβάστε επίσης: 

    Performance Shipping (Αλίκη Παληού): Πούλησε τάνκερ με κέρδος 17,3 εκατ. δολάρια και παραγγελία νεότευκτων

    Safe Bulkers (Πόλυς Β. Χατζηιωάννου): Πούλησε ένα Bulker, αλλά ναυπηγεί οκτώ πλοία

    Γιάννης Κούστας (Danaos): Δώσαμε μέρισμα 200 εκατ. δολάρια στο τελευταίο 18μηνο στους μετόχους μας



    ΣΧΟΛΙΑ