• Business

    Allianz: Πώς η νέα πράξη της ΕΕ μπορεί να λειτουργήσει προς όφελος των ιδιοκτητών οχημάτων

    • NewsRoom

    Klaus-Peter Röhler, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Allianz SE


    Η νέα πράξη της ΕΕ αποσκοπεί στο να καταστήσει τα δεδομένα από τα συνδεδεμένα οχήματα κατάλληλα για αξιοποίηση – προς όφελος των ιδιοκτητών οχημάτων, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και για τη δημιουργία μιας βιώσιμης ψηφιακής καινοτομίας, τονίζει η Allianz.

    Όπως αναφέρει η εταιρεία, η πράξη αυτή της ΕΕ για τα δεδομένα ήταν το κύριο θέμα του 11ου Allianz Motor Day  που πραγματοποιήθηκε στις 17 Οκτωβρίου 2023.

    Οι ειδικοί συζήτησαν τον νέο κανονισμό, στο Κέντρο Τεχνολογίας της Allianz (AZT) στο Ismaning.

    Η Allianz χαιρετίζει την πρωτοβουλία αναγνωρίζοντας τα σημαντικά οφέλη για τους πελάτες, αλλά ταυτόχρονα ζητά να υπάρξει μια ρυθμιζόμενη αγορά για την ανταλλαγή δεδομένων με τους κατασκευαστές οχημάτων να ζητούν δίκαιες τιμές για την παροχή δεδομένων.

    Τα δεδομένα που προέρχονται από τα οχήματα, εάν χρησιμοποιηθούν με σύνεση, καθιστούν το σύστημα μεταφορών ασφαλέστερο, καθαρότερο και εξυπνότερο.

    Σύμφωνα με την ασφαλιστική εταιρεία, η πράξη της ΕΕ για τα δεδομένα, ως ευρωπαϊκή πρωτοβουλία, υποστηρίζει την καινοτομία και τον ανταγωνισμό με στόχο την ενίσχυση της ευρωπαϊκής ψηφιακής οικονομίας και ακολουθεί την αρχή “Η συσκευή μου, τα δεδομένα μου”, την οποία η Allianz υποστηρίζει σθεναρά.

    Συγκεκριμένα, η νέα νομοθεσία δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες των συνδεδεμένων αυτοκινήτων να ζητήσουν από τον κατασκευαστή να μην διαβιβάζονται τα δεδομένα που συλλέγονται από το όχημα σε τρίτους.

    Επιπλέον, η πράξη της ΕΕ για τα δεδομένα απαιτεί ακόμη και τη διάθεση των δεδομένων σε πραγματικό χρόνο για την προώθηση των “εύκολα προσβάσιμων δεδομένων”.

    Η υιοθέτηση της νέας πράξης θα μπορούσε να επιφέρει σημαντικά οφέλη και πραγματικές καινοτομίες για τους ασφαλισμένους.

    Οι πελάτες στην ασφάλιση αυτοκινήτων θα μπορούσαν να πειστούν να μοιραστούν τα δεδομένα τους με τις ασφαλιστικές εταιρείες και να λάβουν ελκυστικές προσφορές.

    Η πράξη της ΕΕ για τα δεδομένα θα έδινε επίσης σε άλλες εταιρείες και νεοφυείς επιχειρήσεις την ευκαιρία να γίνουν πιο ευρηματικές, ενώ η χρήση εκατομμυρίων δεδομένων από live-κάμερες και θέσεις οχημάτων θα μπορούσε να λύσει το πρόβλημα του χώρου στάθμευσης στο κέντρο των πόλεων.

    “Η εφαρμογή των κανονισμών της ΕΕ για τα δεδομένα των οχημάτων παρέχει στους ασφαλιστές πληθώρα πολύτιμων πληροφοριών, που τους επιτρέπει να αξιολογούν με μεγαλύτερη ακρίβεια τους κινδύνους και να προσαρμόζουν ανάλογα τις ασφαλιστικές πολιτικές.

    Με την πρόσβαση σε δεδομένα σε πραγματικό χρόνο σχετικά με τις επιδόσεις των οχημάτων, την οδηγική συμπεριφορά και τα αρχεία συντήρησης, οι ασφαλιστικές εταιρείες μπορούν να προσφέρουν εξατομικευμένα προγράμματα κάλυψης που αντικατοπτρίζουν το πραγματικό προφίλ κινδύνου των πελατών.

    Αυτό όχι μόνο ενισχύει την ακρίβεια της ανάληψης ασφαλιστικών συμβάσεων, αλλά προωθεί επίσης τη δικαιότερη τιμολόγηση και τη βελτίωση της ικανοποίησης των πελατών”, σχολίασε ο Στέφανος Μαλαχιάς, Εμπορικός Διευθυντής της Allianz Ευρωπαϊκή Πίστη.

    “Από την άλλη πλευρά, η πρόσβαση σε αυτές τις πληροφορίες επιτρέπει στους πελάτες να λαμβάνουν πιο τεκμηριωμένες αποφάσεις σχετικά με τις οδηγικές τους συνήθειες, οδηγώντας σε καλύτερη αποδοτικότητα των καυσίμων και μειωμένες περιβαλλοντικές επιπτώσεις.

    Όμως, αυτό δεν θα ήταν μόνο κέρδος για τους οδηγούς, αλλά θα εξοικονομούσε ενέργεια, θα βοηθούσε στην προστασία του κλίματος και θα βελτίωνε την ποιότητα του αέρα. Εάν τα δεδομένα των οχημάτων χρησιμοποιηθούν με σύνεση, έχουν τη δυνατότητα να κάνουν το σύστημα μεταφορών μας ασφαλέστερο, καθαρότερο και συνολικά πιο έξυπνο“, πρόσθεσε.

    Πώς ο νόμος της ΕΕ για τα δεδομένα μπορεί να αλλάξει την ασφάλιση αυτοκινήτων

    Με τα λεπτομερή δεδομένα που συλλέγονται από τα οχήματα, στο μέλλον θα μπορούσαν να διαμορφωθούν νέες, ελκυστικές προσφορές αλλά και εξατομικευμένες υπηρεσίες.

    Σε περίπτωση ατυχήματος, θα είναι δυνατή η αυτόματη καταγραφή της έκτασης της ζημιάς σε πραγματικό χρόνο με την αξιολόγηση των δεδομένων θέσης και των δεδομένων από τους αισθητήρες σύγκρουσης.

    Ασφαλιστικές εταιρείες, όπως η Allianz, θα μπορούσαν να ενημερώσουν αμέσως μια υπηρεσία ρυμούλκησης, να προχωρήσουν σε κράτηση για αυτοκίνητο αντικατάστασης, να παραγγείλουν τα κατάλληλα ανταλλακτικά και να κλείσουν ραντεβού σε συνεργείο για τον πελάτη τους. Αντίστοιχα, σε περίπτωση σοβαρών ατυχημάτων, θα μπορούσε να παρασχεθεί ιατρική βοήθεια.

    Στο παρελθόν, ο πελάτης έπρεπε να ενημερώσει τις ασφαλιστικές εταιρείες.

    Στο μέλλον, οι εταιρείες θα μπορούσαν να επικοινωνούν με τους πελάτες προληπτικά, παρέχοντας ουσιαστική υποστήριξη τη στιγμή που οι πελάτες χρειάζονται περισσότερο βοήθεια.

    Η Allianz είχε επίσης επισημάνει ότι με τη χρήση δεδομένων αυτοκινήτου, μπορεί να προσφέρει την πιο δίκαιη δυνατή τιμή σε κάθε πελάτη.

    “Μπορούμε να διαμορφώσουμε προσφορές στα ασφάλιστρα σημαντικά προσαρμοσμένες στον κίνδυνο, λαμβάνοντας υπόψη τόσο το στυλ οδήγησης όσο και το αν το όχημα είναι εξοπλισμένο με συστήματα ασφαλείας και αν αυτά είναι ενεργοποιημένα ή απενεργοποιημένα.

    Ταυτόχρονα, τα δεδομένα των αισθητήρων και των καμερών μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την ορθή, σωστή και δίκαιη διερεύνηση ενός ατυχήματος και για την αποσαφήνιση της ευθύνης”, δήλωσε ο Klaus-Peter Röhler, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Allianz SE.

    Τα δεδομένα που αποστέλλονται απευθείας από το όχημα θα αποκτήσουν ιδιαίτερη σημασία όταν στο μέλλον αυτόνομα και υποστηριζόμενα από τεχνητή νοημοσύνη συστήματα θα ελέγχουν το όχημα. Ασφαλισμένοι που έχουν επηρεαστεί -καθώς και η κοινωνία- έχουν δικαίωμα να γνωρίζουν αν ο άνθρωπος ή η μηχανή προκάλεσε το ατύχημα.

    Μια πρόσφατη έρευνα της Allianz, που διεξήχθη σε πέντε ευρωπαϊκές χώρες, δείχνει ότι η πλειοψηφία των οδηγών αυτοκινήτων είναι πρόθυμοι να μοιραστούν τα δεδομένα του αυτοκινήτου τους με την ασφαλιστική τους εταιρεία, εάν λάβουν σε αντάλλαγμα ολοκληρωμένη υποστήριξη υπηρεσιών: στη Γερμανία είναι 53%, στη Μεγάλη Βρετανία ακόμη και 61%.

    “Αυτό είναι ένα πολύ σημαντικό μήνυμα για εμάς, για το οποίο μπορούμε να είμαστε υπερήφανοι: οι πελάτες μας γνωρίζουν ότι μπορούν να μας εμπιστεύονται, επειδή θα χειριστούμε τα δεδομένα τους με προσοχή και με γνώμονα το συμφέρον τους”, δήλωσε ο Röhler, σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της έρευνας.

    Πραγματικός ανταγωνισμός μπορεί να υπάρξει μόνο με δίκαιες τιμές

    Οι συζητήσεις στο 11ο Allianz Motor Day κινήθηκαν επίσης γύρω από το ζήτημα του τρόπου με τον οποίο τρίτοι μπορούν να έχουν πρόσβαση στα δεδομένα του αυτοκινήτου στην πράξη.

    Η πράξη της ΕΕ για τα δεδομένα ορίζει ότι τα “εύκολα προσβάσιμα δεδομένα” πρέπει να διαβιβάζονται σε πραγματικό χρόνο.

    Ωστόσο, το ερώτημα είναι σε τι συνίστανται αυτά τα δεδομένα και ποια τιμή μπορεί να χρεώσει ο κατασκευαστής αυτοκινήτων για τη διαβίβαση των δεδομένων σε τρίτους.

    Όπως υπογραμμίζει η Allianz, πραγματικός ανταγωνισμός μπορεί να προκύψει μόνο εάν οι κατασκευαστές οχημάτων προσφέρουν τα στοιχεία σε δίκαιες τιμές.

    Διαφορετικά, τα τρίτα μέρη δεν έχουν καμία πιθανότητα να καινοτομήσουν.

    Διαβάστε επίσης: 

    Πάνος Λασκαρίδης – Πέτρος Παππάς: Nέες κινήσεις στην αγορά ξηρού φορτίου

    Φυσικό αέριο: Μειωμένη κατά 15,4% η κατανάλωση στο 9μηνο – Αύξηση στις βιομηχανίες

    Intralot: Ο Soohyung Kim πούλησε 58.230.357 δικαιώματα



    ΣΧΟΛΙΑ