• Business

    Αλλάζουν τα δεδομένα στη Hanjin. Τι σημαίνουν οι νέες εξελίξεις για τους Έλληνες εφοπλιστές

    hanjin

    Cho-Yang-ho, πρόεδρος Hanjin Group


    Το φιλί της ζωής δίνει στη Hanjin Shipping η μητρική της εταιρεία διαθέτοντας στην κορεάτικη ναυτιλιακή κεφάλαια ύψους 100 δισ. γουόν (90,5 εκ. δολάρια) ως μέρος των προσπαθειών να περιοριστούν οι επιπτώσεις στην παγκόσμια αλυσίδα ανεφοδιασμού που προκάλεσε η αίτηση της πτώχευσης της εταιρείας. Από την κίνηση αυτή, οι μετοχές της Hanjin κατέγραψαν αύξηση της τάξεως του 30%.

    Ο πρόεδρος της Hanjin Group, Cho Yang Ho, θα διαθέσει 40 δισ. γουόν από αυτό το ποσό, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία σε ένα mail. Επιπλέον, το κόμμα Saenuri της Νότιας Κορέας ζήτησε από την κυβέρνηση να διαθέσει στη ναυτιλιακή δάνεια ύψους 100 δισ. γουόν με χαμηλό επιτόκιο σε περίπτωση που η μητρική εταιρεία παρέχει την εγγύηση, σύμφωνα με τις δηλώσεις του Kim Gwang Lim, του νομοθέτη του κόμματος Saenuri.

    Το νοτιοκορεάτικο υπουργείο Ωκεανών και Αλιείας εκτιμά ότι η Hanjin χρειάζεται ακόμη κεφάλαια ύψους 600 δισ. γουόν ώστε να καλύψει τα κόστη που εκκρεμούν – όπως τα καύσιμα για παράδειγμα – στα οποία συμπεριλαμβάνονται και η άμεση χρηματοδότηση ύψους 100 δισ. γουόν για πληρωμές προς τους φορείς των λιμένων να ξεφορτώσουν το εμπόρευμα από τα πλοία που έχουν συλληφθεί.

    Μετά την αίτησή της για δικαστική προστασία από τους πιστωτές της την προηγούμενη βδομάδα, τα πλοία και τα φορτία που διαχειρίζεται η Hanjin έχουν αφεθεί στο έλεος της κατάστασης, μιας και οι λιμενικοί φορείς αρνήθηκαν να δουλέψουν από τη στιγμή που εκκρεμεί η πληρωμή τους, διαταράσσοντας περαιτέρω τις αλυσίδες ανεφοδιασμού και τους πελάτες.

    Ο Kim Tae Il, αναλυτής του Korea Maritime Institute, δήλωσε χαρακτηριστικά ότι: “Η κυβέρνηση κάνει ότι μπορεί για να κατευνάσει τα πυρά και να βοηθήσει την κατάσταση. Οπότε, εκτός απροόπτου το εμπόρευμα θα βρει και πάλι το δρόμο του για τους πελάτες”.

    Hanjin Shipping

    Δανειακή εγγύηση

    Η μετοχή της Hanjin Shipping σημείωσε άνοδο κατά 320 γουόν και έκλεισε στα 1.390 γουόν στη διαπραγμάτευση της Δευτέρας 5 Σεπτεμβρίου. Κατά τη διάρκεια του 2016, η μετοχή της εταιρείας είχε βυθιστεί σε ποσοστό 62%, συμπαρασύροντας και την αξία της εταιρείας που διαμορφώθηκε στα 341 δισ. γουόν.

    Η μητρική Hanjin Group θα συγκεντρώσει τα υπόλοιπα 60 δισ. γουόν της χρηματοδότησης χρησιμοποιώντας το μερίδιό της από ένα τερματικό σταθμό στο λιμάνι του Long Beach, όπως και άλλα κεφάλαια ως εγγύηση.

    Ο όμιλος επίσης ανακοίνωσε ότι θα κάνει ότι μπορεί για να απαλύνει τις συνέπειες της πτώχευσης στις αλυσίδες ανεφοδιασμού παρέχοντας βοήθεια και εξυπηρέτηση μεταφέροντας τα αγαθά μέσω ειδικών μονάδων. Η Hanjin Transportation Co. έχει στήσει μια task force ώστε να βοηθήσει την εκφόρτωση εμπορεύματος από τα πλοία, ενώ η Korean Air Lines Co. (που ανήκει στον όμιλο) επεξεργάζεται το ενδεχόμενο μεταφοράς εμπορεύματος δια αέρος ως εναλλακτική ώστε ενισχύσει τις προσπάθειες αυτές.

    Σε αυτό το σημείο υπενθυμίζεται ότι, όπως έγραφε τη Δευτέρα 5 Σεπτεμβρίου το mononews.gr, στο πλαίσιο των προσπαθειών της να αποκτήσουν νομική προστασία τα πλοία της, η Hanjin έχει καταθέσει αίτηση υπαγωγής στο άρθρο 15 του πτωχευτικού κώδικα των ΗΠΑ, στο δικαστήριο του New Jersey. Παράλληλα, σχεδιάζει να κινήσει νομικές διαδικασίες σε περίπου 10 χώρες αυτή την εβδομάδα και αργότερα να τα επεκτείνει σε 43 χώρες, όπως δήλωσε εκπρόσωπος της ρυθμιστικής αρχής της Νότιας Κορέας.

    Δείτε σε αυτό το διαδραστικό χάρτη του Bloomberg σε ποια σημεία του κόσμου βρίσκονται τα πλοία της Hanjin που έχουν συλληφθεί, σε πραγματικό χρόνο.

    hanjin shipping

    Παρακώλυση δραστηριοτήτων

    Αξίζει να αναφερθεί ότι από τη Δευτέρα 5 Σεπτεμβρίου, σε 79 πλοία της Hanjin, συμπεριλαμβανομένων 61 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και 18 μεταφορά ξηρού φορτίου, έχει απαγορευτεί η είσοδος στα λιμάνια, σύμφωνα με το Υπουργείο Ναυτιλίας της Νοτίου Κορέας. Παράλληλα, ένα πλοίο της εταιρείας έχει κατασχεθεί στη Σιγκαπούρη από έναν πιστωτή της, όπως ανέφερε ο εκπρόσωπος της ναυτιλιακής. Η εταιρία έχει 141 πλοία, εκ των οποίων τα 128 είναι ναυλωμένα.

    Παρόλα αυτά, σύμφωνα με την ειδική task force που έχει συστήσει η νοτιοκορεατική κυβέρνηση για να διαχειριστεί τη μεγάλη κρίση που έχει προκαλέσει η κατάρρευση της Hanjin, τα πλοία της τελευταίας θα οδηγηθούν σε επιλεγμένα λιμάνια σε Ευρώπη, Ασία και Ηνωμένες Πολιτείες, προκειμένου να ξεφορτώσουν τα containers που μεταφέρουν χωρίς τον κίνδυνο κατάσχεσής τους.

    Ο εκ των επικεφαλής της task force, Choi Sang-mok, δήλωσε στο νοτιοκορεατικό πρακτορείο ειδήσεων Yonhap ότι υπάρχουν λιμάνια τα οποία έχουν εκδώσει εντολές παραμονής ή παροχής εγγυημένης προστασίας στα πλοία της Hanjin, ώστε τα φορτία τους να βγουν με ασφάλεια εκεί. Ο ίδιος ανέφερε ότι η Hanjin έχει ζητήσει να εκδοθούν εντολές παραμονής για τα πλοία της από αμερικανικό δικαστήριο, με το αποτέλεσμα να αναμένεται την Τετάρτη, ενώ χαρακτήρισε “πολύ υποστηρικτικές” τις λιμενικές αρχές του Αμβούργου και της Σιγκαπούρης, αφήνοντας να εννοηθεί ότι σε αυτά τα δύο λιμάνια θα βρουν ασφαλές καταφύγιο τα πλοία της νοτιοκορεατικής εταιρείας. Στις ΗΠΑ προκρίνεται το λιμάνι του Λος Άντζελες για τον σκοπό αυτό.

    Παράλληλα, σημειώνεται ότι τα πλοία της εταιρείας μεταφέρουν φορτία αξίας 16 τρισ. γουόν (14,5 δισ. δολαρίων) που ανήκουν σε 8.300 ιδιοκτήτες, ενώ οι απλήρωτες οφειλές της ανέρχονται σε 610 δισ. γουόν.

    Οι ελληνικές ναυτιλιακές που επηρεάζονται

    Σε αυτό το σημείο τονίζεται πως η άλλοτε πανίσχυρη Hanjin διαθέτει ιδιόκτητο στόλο 100 πλοίων τύπου boxship, όπως επίσης και έναν σημαντικό αριθμό φορτηγών πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου αλλά και δεξαμενόπλοιων. Οι περισσότερες ανησυχίες έχουν να κάνουν σχετικά με το τι θα γίνει με τα containers της εταιρείας, που έχει ναυλώσει από ναυτιλιακές όπως η Danaos Shipping, συμφερόντων του Έλληνα εφοπλιστή κ. Γιάννη Κούστα αλλά και η Navios Maritime Partners, συμφερόντων της κας. Αγγελικής Φράγκου.

    γιαννης κουστας
    Γιάννης Κούστας, εφοπλιστής Danaos Shipping

    Ανάμεσα στις ναυτιλιακές με τη μεγαλύτερη έκθεση στη Hanjin είναι η ναυτιλιακή του κ. Κούστα, η οποία κινδυνεύει να έρθει αντιμέτωπη με τρομακτικές απώλειες ύψους 560 εκ. δολαρίων, καθώς έχει ναυλώσει στην κορεάτικη εταιρεία 8 πλοία χωρητικότητας 3.398 ως 10.114-teu με ναυλοσύμφωνα μεγάλης διάρκειας, των οποίων οι πληρωμές έχουν ήδη καθυστερήσει, σύμφωνα με όσα ισχυρίζεται ο κ. Ηρακλής Προκοπάκης, ο γενικός διευθυντής της Danaos.

    Ο κ. Προκοπάκης ουσιαστικά κατηγορεί την Korea Development Bank – τον μεγαλύτερο πιστωτή της Hanjin – ότι αθέτησε την υπόσχεση που είχε δώσει στους πλοιοκτήτες σε διάφορες συνεδριάσεις ότι θα συνεχίσει να παρέχει ρευστότητα στην κορεάτικη ναυτιλιακή, ειδικά από τη στιγμή που εταιρείες όπως η Danaos δεν της “τράβηξαν το χαλί κάτω από τα πόδια” και στήριξαν τα σχέδια για αναδιάρθρωση του ισολογισμού της.

    αγγελικη φραγκου
    Αγγελική Φράγκου, Navios Maritime Partners

    Στο στρατόπεδο της Navios έχει προκληθεί τεράστια αναστάτωση από το αίτημα της Hanjin για υπαγωγή σε καθεστώς εκκαθάρισης, καθώς η ναυτιλιακή της κας. Φράγκου είναι μεταξύ αυτών που έχουν ναυλώσει πλοία στη νοτιοκορεάτικη εταιρεία, και πλέον οι συμφωνίες αυτές βρίσκονται “στον αέρα”.

    Σύμφωνα με τη ναυλομεσιτική εταιρεία Banchero Costa, η Hanjin έχει ναυλώσει από την Navios συνολικά τρία bulkers τύπου capesize, τα χωρητικότητας 180.000-dwt Navios Buena Ventura, Navios Etoile και Navios Luz. Το ένα από αυτά (Etoile) ανήκει στην Navios Maritime Holdings, ενώ τα άλλα δύο στη θυγατρική της, Navios Maritime Partners.

    Πάντως, κατά τη μεταβίβαση των Navios Buena Ventura και Navios Luz στη θυγατρική της, η Navios Maritime Holdings είχε ανακοινώσει πως οι ναυλώσεις των δύο πλοίων είναι ασφαλισμένες από ασφαλιστική εταιρεία στην Ευρωπαϊκή Ένωση με αξιολόγηση “ΑΑ+”.

    Ωστόσο, ο αναλυτής Jonathan Chappell της Evercore πιστεύει ότι ακόμα και στην χειρότερη περίπτωση, οι επιπτώσεις για τη Navios Partners δεν θα είναι και “τόσο σημαντικές”. Ειδικότερα, όπως είχε δηλώσει ο Chappell στο TradeWinds, “Αν η Hanjin κάνει αίτηση για πτώχευση και ξεκινήσει να χρεοκοπεί σε όλα τα ναυλοσύμφωνα, τότε προφανώς οι επιπτώσεις για τη Navios Partners θα είναι μεγαλύτερες από ό,τι προβλέπεται σήμερα. Θα είναι μεν επίπονες, αλλά θα κρατήσουν για περιορισμένο χρονικό διάστημα”.

    αριστειδης πιττας
    Αριστείδης Πίττας, εφοπλιστής Euroseas

    Υπάρχει όμως και η ενδιαφέρουσα περίπτωση της ναυτιλιακής εταιρείας Euroseas, συμφερόντων του Έλληνα εφοπλιστή κ. Αριστείδη Πίττα, θα είναι, όπως φαίνεται μία από τις εταιρίες που θα ευνοηθούν από την κατάρρευση της νοτιοκορεάτικης Hanjin.

    Σύμφωνα με την Alphaliner, η εταιρεία Euromar, στην οποία συμμετέχει με joint venture η εισηγμένη στην αγορά του Nasdaq Euroseas, ναύλωσε το πλοίο χωρητικότητας 5.600-teu Akinada Bridge (κατασκευής 2001) στην X-Press Feeders.

    Το συγκεκριμένο πλοίο, όπως αναφέρουν πληροφορίες, πρόκειται να αντικαταστήσει το χωρητικότητας 5.302-teu πλοίο Hanjin Paris (κατασκευής 1997), το οποίο αρχικά είχε ναυλώσει η εταιρεία με έδρα τη Σιγκαπούρη.

    Πρόκειται για μία εξέλιξη που οφείλεται στην αιφνίδια κατάρρευση της Hanjin, καθώς οι υποψήφιοι ναυλωτές των πλοίων που διέθετε στην αγορά η νοτιοκορεάτικη εταιρεία κάνουν πίσω και στρέφονται σε άλλες ναυτιλιακές που διαθέτουν στο στόλο του πλοία ίδιας κατηγορίας.

    Αυτό, όπως αναφέρει η Alphaliner, “θα έχει άμεσα θετική επίδραση σε πλοιοκτήτες που έχουν διαθέσιμα προς ναύλωση πλοία ανάλογης χωρητικότητας”.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

    http://www.mononews.gr/71904-2/71904



    ΣΧΟΛΙΑ